کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۵۰۰۸
تاریخ خبر:

واکنش ایران به حادثه گروگان‌گیری در فرانسه و درخواست گروگان‌گیر

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با اشاره به گروگان‌گیری اخیر در فرانسه و اخبار منتشر شده در این زمینه گفت: گروگان‌گیری توسط هر کسی و در هر کجا و به هر دلیلی انجام شود یک اقدام غیرانسانی، خصومت‌آمیز و ضدبشری است و همواره این نوع اقدامات از نظر جمهوری اسلامی ایران محکوم و امری مردود تلقی شده و می‌شود.

بهرام قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان مطلب فوق تصریح کرد: قطعا گروگان‌گیری‌ که در پاریس رخ داد امری مذموم و غیرانسانی است و ایران آن را محکوم می‌کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از انگیزه و هویت فرد گروگان‌گیر از سوی دولت فرانسه اعلام نشده است گفت: ایران صرفا براساس نگاه انسان‌دوستانه و نگرانی‌هایی که در پاریس وجود دارد و باتوجه به این که نام سفارت ایران در فرانسه مطرح شده است، اعلام کرد در صورت تشخیص و درخواست دولت و پلیس فرانسه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس آماده کمک و همکاری با دولت فرانسه است.

شب گذشته در فرانسه بک فرد ادعا کرد که یک بمب در اختیار دارد و چند نفر را به گروگان گرفته است. این گروگانگیری در محله دهم پاریس در شمال شهر به وقوع پیوست. یکی از گروگانها یک زن باردار بود.

فرد گروگانگیر خواستار تماس با سفارت ایران در پاریس شده بود. وی اعلام کرده بود که می خواهد از طریق مقامات سفارت ایران متنی را به دولت فرانسه برساند

پلیس فرانسه احتمال داده است که عامل گروگانگیری تعادل روانی ندارد و انگیزه او از گروگانگیری «مبهم» است.

مذاکره پلیس فرانسه با عامل گروگانگیری پیش از این آغاز شده بود. تاکنون گزارشی رسمی از هویت، سن و ملیت عامل گروگانگیری منتشر نشده است. با این حال برخی گزارشهای غیررسمی در رسانه های فرانسوی عامل گروگانگیری را متولد مراکش و ۲۶ ساله معرفی می کند.

ژرار کلومب، وزیر کشور فرانسه با انتشار بیانیه ای از واکنش ماموران پلیس این کشور و رفتار حرفه ای انها در جریان این گروگانگیری قدردانی کرد.

کدخبر: ۲۱۵۰۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Tintin806

    ینی چی ؟؟؟؟ چقد لقمه رو چرخونده خب ب افس ر پلیسه بگه… چ ربطی ب سفارت ایران داره…خ وبه تبعه مراکش هم بوده…سفارت ایران حالا چی میگه اونوسط?

  • hamedali

    اینا می خوان هر اتفاقی توی دنیا پیش میاد رو یه طوری ربط بدن به ایران