کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۳۲۷
تاریخ خبر:

واکنش به آمار ۲۱.۵ درصدی مشارکت در انتخابات تهران

واکنش سخنگوی استانداری به آمار ۲۱.۵ درصدی مشارکت شهر تهران در انتخابات
تهران- ایرناپلاس- سخنگوی استانداری تهران، در واکنش به خبر مشارکت حدودا ۲۱ درصدی در شهر تهران، تأکید کرد: تاکنون هیچ مجوزی دال بر انتشار میزان مشارکت مردمی نداریم.

امین بابایی، مدیر روابط عمومی استانداری تهران درباره انتشار برخی آمار غیررسمی از میزان مشارکت ۲۱ درصدی در تهران به ایرناپلاس می‌گوید: اینها باید بگویند مرجعشان کجاست؟ آمار را مراجع رسمی باید اعلام کنند که به ترتیب، استاندار، رئیس ستاد انتخابات استان و سخنگو که بنده‌ام؛ و هیچ یک از ما مجوزی دال بر انتشار شاخص مشارکت مردمی نداریم.

وی می‌افزاید: سایتی که ما در اختیارداریم، چنین داده‌ای در اختیار ما نگذاشته است. در سال‌های گذشته معمولاً گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه می‌شد، اما در این دوره برای رعایت فصل مشارکت و اطلاع‌رسانی به‌صورت متحدالشکل، بنا شد دستورالعمل توسط واحد اطلاع‌رسانی وزارت کشور ابلاغ شود. همان‌طور که مستحضر هستید، این کار به‌صورت منظم از حوزه صداوسیما و شبکه خبر در حال پیگیری است و اخبار منتشر می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران هم در حاشیه بازدید از برخی حوزه های اخذ رای شهرستان شهریار در جمع خبرنگاران گفت: خبری از آخرین آمار شرکت کنندگان در استان تهران ندارم. قرار بر این است که آمار مشارکت توسط وزیر کشور اعلام شود نه منبع دیگری؛ همچنین قرار بر این شده که آمار به صورت جزئی اعلام نشود، بلکه به صورت کشوری به اطلاع مردم برسد.

طی ساعات گذشته، برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرا در شبکه‌های مجازی مدعی شده‌اند میزان مشارکت مردمی در شهر تهران که ۳۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، ۲۱.۴۵ درصد بوده است.

شکراله حسن بیگی، رییس ستاد انتخابات استان تهران شمار افراد واجد شرایط حق رای را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر اعلام کرده است.

طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار ایرنا، شمار واجدین شرایط رای در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۷ میلیون و ۱۷۳ هزار نفر بوده که با احتساب ۲۱.۴۵ درصد، حدود یک میلیون و ۵۳۸هزار نفر در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر رای داده‌اند.

کدخبر: ۳۱۱۳۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    برو پائین تر!

  • safa345

    چرا جو سازی میکنی امار بالای صد درصد نشو ن میده ملت اگاه باشن

  • 09191928148

    به همین امار هم دلخوش باشید.