کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۶۳۳
تاریخ خبر:

واکنش‌ها به پرسش عجیب مجری ‌دستپخت

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | سوال اشتباه سیدوحید حسینی، مجری مسابقه «دستپخت»، از دختر یک راننده تاکسی درباره شغل پدرش، با واکنش‌های منفی بسیاری روبه‌رو شد. این مسابقه، شنبه‌شب به رقابت آشپزی میان رانندگان تاکسی و خانواده‌هایشان اختصاص داشت.

وحید حسینی،‌ مجری برنامه از دختر یکی از رانندگان تاکسی پرسید که آیا از اینکه پدرش راننده تاکسی ‌است پیش دوستانش ناراحت نمی‌شود؟ ویدئوی این بخش از مسابقه، بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست گشت و اعتراض‌های فراوانی را برانگیخت. روز گذشته برای پیگیری این ماجرا بارها با وحید حسینی تماس گرفتیم اما حاضر به گفت‌وگو نشد.

*** ماجرا چه بود؟
مسابقه‌ روز شنبه «دستپخت»، به رقابت میان رانندگان تاکسی اختصاص داشت. بعد از طبخ غذا، زمانی که داوران به همراه اعضای یکی از گروه‌ها دورهم نشسته بودند تا درباره نتیجه‌ آشپزی صحبت کنند، وحید حسینی از دختر یکی از راننده‌ها پرسید: «الینا، اینکه بابا راننده تاکسیه پیش دوست‌هات ناراحتت نمی‌کنه؟»

الینا جواب داد: «نه خب این هم یه شغله دیگه، مگه همه‌ شغل‌ها باید دکتر و مهندس باشه؟» حسینی باز هم کوتاه نیامد و پرسید: «یعنی نگاه تو اینه؟ دوست‌هات همه می‌دونن بابات راننده تاکسیه؟» الینا گفت: «بله بله. به همه‌شون گفتم و خوشحال هم هستم.» و نهایتا حسینی با گفتن یک باریکلا به این دیالوگ عجیب پایان داد.

*** پیگیری هفت صبح
روز گذشته بعد از چندبار تماس با حسینی پیامی با این مضمون که قصد داریم از طرف روزنامه هفت صبح درباره‌ ویدئوی منتشرشده در فضای مجازی با او گفت‌وگو کنیم ارسال کردیم. از او خواستیم تا جواب تماسمان را بدهد. پیام را باز کرد، اما به تماس‌های بعدی هم جوابی نداد. نیم‌ساعت بعد پیام دیگری ارسال کردیم و از او پرسیدیم که آیا نمی‌خواهد دراین‌باره صحبت کند؟ حسینی باز هم پیام را باز کرد، اما جوابی نداد.

*** نقض غرض دستپخت
وقتی مسابقه «دستپخت» تصمیم می‌گیرد برای جذابیت بیشتر، هربار صاحبان یکی از مشاغل را به رقابت دعوت کند، یعنی اهمیت و شرافت شغل آنها را به رسمیت شناخته است. آیا درست است در جمعی متشکل از صاحبان این مشاغل، سوالاتی از این دست پرسیده شود؟ درواقع وحید حسینی با طرح این سوال، اصل ایده ارزشمند برنامه را از بین برده است. چه‌بسا او دنبال این منظور بوده که همه مشاغل مهم هستند، اما بدترین شیوه را برای انتقال منظور انتخاب کرده. یک مجری که جایگاهی مهم به او سپرده شده، از پس بدیهیات برنمی‌آید؟

*** ناظران پخش کجا بودند؟
وقتی بدانیم «دستپخت» زنده نبوده، عمق فاجعه دوچندان می‌شود. «دستپخت» قبل از اینکه روی آنتن برود مورد بازبینی قرار گرفته. آیا ناظران پخش، هیچ‌کدام این بخش را ندیده‌اند و اصلاحی روی آن وارد نکرده‌اند؟ به همان نسبت که مجری و عوامل مسابقه دچار اشتباه شده‌اند، ناظران پخش هم در شکل‌گیری این اتفاق مقصر هستند. ناظران پخش تلویزیون از پس بدیهیات برنمی‌آیند؟

*** جوابیه سازمان تاکسیرانی
روز گذشته بعد از انتشار ویدئوی جنجالی برنامه دستپخت، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در واکنش به این توهین جوابیه‌ای منتشر کرده است: «به عنوان نماینده خانواده بزرگ تاکسیرانان شهر تهران خواستار بررسی سریع این موضوع، دلجویی از خانواده بزرگ تاکسیرانی شهر تهران و عذرخواهی مجری و مسئولان این برنامه هستیم.»

*** اقرار حسینی به اشتباه
با افزایش انتقادها،‌ حسینی یک ویدئو منتشر کرد و توضیح داد قصدش توهین نبوده است: «کسی که دارد با شما صحبت می‌کند وحید حسینی پدر خودش راننده تاکسی بوده است. بازبینی که برنامه را دیده و مجوز پخش صادر کرده است پدرش راننده تاکسی است. بحث ما جواب غرورآمیز آن دختر است که با افتخار از شغل پدرش حرف می‌زند…».همان‌طور که اشاره کردیم، مجری دستپخت برای بیان منظور خود بدترین روش را به کار برده و حالا به اشتباه خود اقرار کرده است.

*** عصبانیت کاربران مجازی
اتفاقی که در برنامه دستپخت رخ داد، از سوی کاربران فضای مجازی هم با اعتراض روبه‌رو شده است. برخی نوشته‌اند: «مگر پدرش اختلاس‌گر و دزد و شرط‌بند و نجومی‌بگیر است که خجالت بکشد؟»، یک کاربر دیگر گفته: «از داشتن پدری که از صبح تا شب برای یه لقمه نون حلال زحمت می‌کشه باید خجالت بکشه؟»

کدخبر: ۳۶۳۶۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر