کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۸۶۷
تاریخ خبر:

واکنش‌ها به تندیس نرجس در کلاچای

روزنامه هفت صبح | دو روز پیش تندیسی از نرجس خانعلی‌زاده در میدان شهر کلاچای استان گیلان و در حوالی محل زندگی خانواده او نصب شد.نرجس خانعلی‌زاده اولین شهید مدافع سلامت بود که در اواخر زمستان ۹۸ در حین خدمت به بیماران کرونایی جان خود را از دست داد و در روستای چایخانسر به خاک سپرده شد.

حالا موضوع اینجاست تندیسی که از او نصب شده انتقادهایی به همراه داشته.بعضی گفتند در ساخت این تندیس وقت و هزینه کافی صرف نشده،یا چرا روی صورت شهید از ماسک استفاده کردند؟ و گروه دیگری از اینکه تندیس را داخل محفظه شیشه‌ای قرار دادند ابراز تعجب کردند.

شهردار کلاچای البته از ساخت این تندیس دفاع کرده و گفته طراحی و ساخت آن پنج ماه زمان برده و نوع سازه هم هایپررئال و در ابعاد واقعی پیکر این شهید است.گفتنی است نرجس خانعلی‌زاده متولد ۱۳۷۴ بود و تازه با سپری کردن دوران طرح خود در بیمارستان امام خمینی، در بیمارستان میلاد لاهیجان مشغول کار شده بود که در مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

روزهای اول البته علت جان باختن او ابتلا به ویروس کرونا اعلام نمی‌شد و اعلام نتیجه نهایی را مسئولان به بعد از انجام آزمایش‌ها موکول کردند که همین بر حساسیت‌های جامعه افزود.در آن هفته‌های اول ورود ویروس کرونا به ایران انتشار تصاویری از نرجس خانعلی‌زاده و یادداشتی از او که قبل از ورود به بخش مراقبت‌های ویژه ابراز نگرانی کرده بود، افکار عمومی را به شدت متاثر کرد.

نکته غم‌انگیز اینکه یکی از دوستان نزدیک و هم‌دوره‌ای‌های نرجس خانعلی‌زاده به نام محبوبه خداوردی پرستار بیمارستان امام خمینی هم چند ماه بعد در مبارزه با بیماری کرونا جان خود را از دست داد.این دو نفر یک دوست صمیمی دیگر به نام فرشته در دوران تحصیل داشتند که او هم مدتی قبل از نرجس بر اثر تصادف فوت کرد.سرگذشت تلخ این سه دوست دوران دانشجویی مهرماه پارسال سوژه گزارشی در روزنامه هفت صبح شده بود.

کدخبر: ۳۹۶۸۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    چی بگیم اخه ازاین مدیران شهری.. ؟ هیچی ن گیم بهتره! فقط روحت شاده مدافع قهرما