کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۷۱۶۶
تاریخ خبر:

اولین عکس‌العمل جهان به تصمیم جدید ایران درباره برجام

وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به تغییراتی که ایران در خصوص اجرای تعهدات خود در قبال برجام اعمال خواهد کرد، واکنش نشان داد.

در بخشی از این گفتگو از پامپئو درباره تغییرات ایران در رویکرد خود در قبال برجام پرسیده شد که او پاسخ داد: من هم برخی از این گزارش‌ها را خوانده‌ام که نشان می‌دهد آن‌ها تغییراتی ایجاد خواهند کرد. فکر می‌کنم در گزارشی آمده که آن‌ها فقط اندکی کمتر به برجام عمل خواهند کرد. این مسأله صفر و یکی است. شما یا متعهد [به توافق]هستید یا نیستید. ما مشخصاً باید منتظر بمانیم و ببینیم که آن‌ها چه انتخابی می‌کنند، اما این امر، به صورت صفر و یکی است. شما یا به توافق متعهد هستید یا نیستید. ببینید، ما از توافق خارج شدیم. ایرانی‌ها باید درباره این که می‌خواهند چگونه ادامه دهند، انتخاب خودشان را داشته باشند

دقایقی پیش وزیر دفاع فرانسه هم در واکنش به اعلام توقف اجرای برخی تعهدات ایران ذیل برجام گفت: «چیزی بدتر از خروج ایران از توافق هسته‌ای وجود ندارد. اروپایی‌ها خواهان زندن ماندن توافق (هسته‌ای) هستند.»

همچنین وزارت خارجه فرانسه در واکنش به اظهارات روحانی تأکید کرد که در صورت عدم پایبندی ایران به برجام، بحث از سرگیری تحریم‌ها مجدداً مطرح خواهد شد.

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به اظهارات صبح امروز (چهارشنبه) «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در خصوص توقف اجرای برخی تعهدات ایران ذیل برجام اعلام کرد که در صورت عدم پایبندی ایران به برجام، مسئله آغاز مجدد مکانیسم تحریم‌ها بر روی میز قرار خواهد گرفت.

سناتور ارشد روس اما تصمیم ایران درباره توقف اجرای برخی تعهدات خود ذیل برجام قابل درک است. «کنستانتین کساچف» رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که تصمیم ایران برای به حالت تعلیق درآوردن بخشی از تعهدات خود به توافق هسته‌ای (برجام) قابل درک بوده و نوعی کنش و واکنش دیپلماتیک است.

این در حالی است که وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم تهران برای تعلیق برخی تعهدات خود در چارچوب برجام، بر لزوم اجرای کامل توافق هسته‌ای از سوی همه طرف‌ها تاکید کرد. وزارت خارجه چین اعلام کرد که توافق هسته‌ای ایران باید کاملا اجرا شده و تمام طرفها مسئولیت اطمینان از اجرای آن را برعهده دارند. گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهارات را در جریان کنفرانس خبری خود مطرح کرد.

کدخبر: ۲۵۷۱۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر