کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۵۷۴
تاریخ خبر:

واکسن کرونا، ترامپ را نجات خواهد داد؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | دونالد ترامپ و جو بایدن در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای جذب رای مردم به نفع خود به هر ترفندی متوسل می‌شوند و گاهی در این مسیر ادعاهایی مطرح می‌کنند که مضحک و خنده‌دار است.

برای مثال جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات که از حمایت بی‌چون و چرای باراک و میشل اوباما و بالطبع بخش کثیری از سیاه‌پوستان آمریکایی برخوردار است به منظور جلب حمایت بیشتر از سوی سیاه‌پوستان ادعا کرده است که لامپ را نه توماس ادیسون بلکه یک مرد دانشمند سیاه‌پوست اختراع کرده است!

دونالد ترامپ هم به همین درد مبتلاست اما او به سراغ سنگ بزرگتر رفته است و همه مخالفان و بخش عمده‌ای از موافقان او به طور یکصدا می‌گویند این سنگ بزرگ علامت نزدن است. ترامپ در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه گفت: «اکنون آمریکا با دشمن نامرئی و مرموزی به نام کرونا درحال جنگ است. من به شما اطمینان می‌دهم که ما این ویروس را شکست می‌دهیم و تا پایان سال و حتی زودتر واکسن این ویروس را عرضه خواهیم کرد».

ترامپ به دنبال عرضه واکسن کرونا پیش از انتخابات است و هیچ‌کس در این گزاره که عرضه واکسن کرونا قبل از انتخابات می‌تواند برگ برنده‌ای برای ترامپ باشد شکی ندارد اما اصرار ترامپ به عرضه زودهنگام این واکسن نگرانی‌های بسیاری را برانگیخته است.دیروز رسانه‌ها خبری را منتشر کردند که مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا به ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرده است تا برای عرضه عمومی واکسن کرونا در روز اول نوامبر و تنها سه روز مانده به رای‌گیری عمومی انتخابات ریاست جمهوری، آماده باشند.

دکتر آنتونی فائوچی نسبت به این خبر واکنش نشان داد و گفت تلاش ترامپ برای عرضه اضطراری و شتاب‌زده واکسن کرونا بدون طی کردن آزمایش‌ها و مراحل کامل علمی می‌تواند سلامت مردم را تحت تاثیر قرار دهد. مدیران دولتی ناظر بر روند تحقیقات ساخت و تولید واکسن در آمریکا نیز اعلام کردند اگر سیاست و انتخابات بر روند علمی تولید واکسن تاثیر بگذارد از سمت خود کناره‌گیری خواهند کرد.

کامالا هریس در واکنش به این خبر ترامپ را فردی ریاکار و دروغگو توصیف کرد که نشان داده است در هر زمینه‌ای توان سرکوب علم و نظر کارشناسان و متخصصان را دارد و تولید واکسن کرونا نیز از این قاعده مستثنا نیست. هریس اعلام کرد حتی اگر واکسنی توسط ترامپ پیش از انتخابات عرضه شود مورد اعتماد نیست و از اعتبار ساقط است.

جو بایدن موضعی نرم‌تر و هوشمندانه‌تر از دیگران در این زمینه اتخاذ کرد و گفت برایش فرقی ندارد که واکسن توسط چه کسی و در چه زمانی عرضه خواهد شد، فقط برای او مهم است که کارشناسان و متخصصان با مهر تایید علم، هر واکسنی را در زمان عرضه ضمانت کنند. بایدن در ادامه گفت اگر این اتفاق بیافتد او از اولین کسانی خواهد بود که از این واکسن استفاده خواهد کرد.

نظرسنجی‌ها درباره واکسن ترامپ نشان می‌دهند که ۲۱‌درصد از مردم در اسرع وقت از این واکسن استفاده خواهند کرد و گفتنی ا‌ست که این رقم نسبت به ماه گذشته ۱۱درصد کاهش داشته است. ۵۸درصد از مردم نیز اعلام کرده‌اند منتظر تاثیر این واکسن روی افرادی که در روزهای اول از آن استفاده کردند خواهند ماند و سپس تصمیم می‌گیرند.

۲۱درصد که به طور عمده دلایل مذهبی داشتند نیز اعلام کرده‌اند هرگز از هیچ واکسنی استفاده نخواهند کرد. شاید از خود بپرسید که با توجه به این آمار، دموکرات‌ها از چه نگرانند؟ باید گفت ۵۹درصد افرادی که اعلام کرده‌اند در اسرع وقت این واکسن را تهیه و استفاده می‌کنند و به واکسن ترامپ اعتماد دارند حامیان حزب دموکراتند و این استراتژی مهم ترامپ در جذب رای حامیان دموکرات‌ها از خود است.

کدخبر: ۳۴۸۵۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر