کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۰۷۹۴
تاریخ خبر:

واقعیت برخورد روحانی با رحمانی فضلی چه بود؟

دفتر سخنگوی دولت شایعات مربوط به برخورد رییس جمهوری با وزیر کشور در ارتباط با مسائل پیرامون جمعیت هلال احمر را کذب محض عنوان کرد.
به گزارش ایرنا دفتر سخنگوی دولت با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب شایعات و دروغ پردازی‌های مربوط به برخورد رییس جمهوری با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درخصوص مسائل پیرامون جمعیت هلال احمر، از مدعی‌العموم خواست، موضوع انتشار این گونه شایعات و اخبار دروغ که با نیات غیراخلاقی و مخرب به دنبال تضعیف نهاد دولت و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند، را مورد پیگیری قرار دهد.
روز گذشته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شایعاتی مبنی بر برخورد تند لفظی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری با وزیر کشور در خصوص انتصاب سرپرست جدید جمعیت هلال احمر کشور منتشر شد.
شورای عالی هلال احمر پس از استعفا و دستگیری «علی اصغر پیوندی» رئیس سابق این جمعیت، تصمیم به برگزاری جلسه انتخاب دو گزینه برای معرفی به رئیس جمهور جهت انتخاب رئیس جدید جمعیت گرفت؛ اما این موضوع هم بی حاشیه نماند و انتخاب دو عضو شورای عالی که خود هم ناظر، هم مجری و هم کاندیدای انتخابات بودند، اعتراضاتی را برانگیخت.
مصادف شدن این موضوع با سفر شش روزه رئیس جمهور به شرق آسیا، کمی غلظت حواشی و خبر‌های گاه و بیگاه را کم کرد تا اینکه «حسن روحانی» از سفر بازگشت، اما هیچ وقت حاضر به انتخاب یکی از گزینه‌های معرفی شده توسط شورای عالی هلال احمر به عنوان رئیس جدید این جمعیت نشد.
خبرهایی مبنی بر اینکه به لحاظ حقوقی، انتخاب دو عضو شورای عالی به عنوان نفرات پیشنهادی به رئیس جمهور مشکل دارد، دو تابعیتی بودن نفرات منتخب، عدم پذیرش استعفای پیوندی توسط روحانی، برگزاری انتخابات مجدد و همچنین انتخاب سرپرست برای جمعیت هلال احمر از جمله موضوعاتی بود که در این مدت مطرح می شد.
روز گذشته جدیدترین خبری که یکی از رسانه های فارسی زبان در خارج از کشور درباره حواشی انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر مطرح کرد، عصبانیت شدید رئیس جمهور از رحمانی فضلی به خاطر فشار او برای «سید سلمان سامانی» به ریاست هلال احمر بود که در این خبر ادعا شده بود، این موضوع حتی باعث اخراج وزیر کشور از جلسه شده است.
خبر این طور روایت شده بود که «جلسه ای با حضور رئیس جمهور، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و برخی وزرا من جمله وزیر کشور برای انتخاب نهایی رییس جمعیت هلال احمر برگزار شد. در این جلسه، رئیس جمهور خواستار معرفی شریعتی رئیس این جمعیت می شود اما رحمانی فضلی با اصرار بر گزینه خود (سامانی که قائم مقام او و داماد خواهرش نیز هست) به رئیس جمهور گفته که سامانی فرم پر کرده و بهترین گزینه برای هلال احمر است.
در این لحظه، روحانی که از عملکرد وزیر کشور در اتفاقات اخیر، به شدت ناراحت بوده، با عصبانیتی کم نظیر رو به رحمانی فضلی کرده و می گوید: «حرف نزن، حرف نزن» و سپس خطاب به واعظی می‌گوید سامانی را از قائم مقامی وزارت کشور هم برکنار کنید. در ادامه خبر آمده بود که رییس جمهور در ادامه، به رحمانی فضلی می گوید که «از اتاق برو بیرون».
به نوشته این رسانه این برخورد تند روحانی باعث شوکه شدن رحمانی فضلی شده و او ضمن خروج از جلسه، افرادی را جهت میانجیگیری میان خود و رییس جمهور تعیین می کند.
در ساعات گذشته نظر مساعد روحانی روی شریعتی استاندار خوزستان هم بازتاب‌های منفی بسیاری را به دنبال داشته و در فضای مجازی با انتقاد بخشی از کاربران مواجه شده.

کدخبر: ۳۰۰۷۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر