کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۰۵۰
تاریخ خبر:

واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع می‌ماند

بر اساس گفته‌های معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، طبق مصوبه اولیه شورای هماهنگی سران سه قوه در سال ۱۳۹۷ و تمدید آن، ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و بعد از آن مجددا درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا غزنوی گفت: باید برای حق انتخاب مردم احترام قائل شویم. نظریه دیگری هم وجود دارد که باید جلوی واردات را بگیریم تا از تولید داخل حمایت کنیم و بتوانیم به کشوری صنعتی تبدیل شویم. دنیا خیلی جلوتر از ماست و الان باید به فکر تولید باشیم.

غزنوی با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۱۳۹۷ رقابت در کالاهای خارجی وجود داشت، گفت: اما تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور ضعیف و ضعیف تر شدند و نهایتاً واردات تحریم شد و لوازم خانگی خارجی از کشور رفتند؛ بنابراین این تجربه هیچ دستاوردی نداشت. در سه سال ده‌ها هزار نفر در این بخش شاغل شدند و کالای مورد نیاز مردم تامین شد. البته باید به فکر صادرات باشیم و از امسال شرایط برای صادرات کالای لوازم خانگی فراهم است.

غزنوی درباره حضور خارجی‌ها در صنعت لوازم خانگی نیز گفت: ما موافق حضور سرمایه‌گذار خارجی هستیم، اما سرمایه‌گذار خارجی باید در حوزه‌هایی که تاکنون سرمایه‌گذاری نشده ورود کند یا اگر در بخشی که توان مالی یا تکنولوژی مربوطه را نداریم ورود پیدا کند. نباید برای کالاهای اساسی یا صنایع تکمیلی لوازم خانگی که امکان تولید آن را داریم سرمایه‌گذار خارجی بیاوریم.

ممنوعیت موقت واردات لوازم خانگی تا پایان امسال ادامه دارد

در ادامه برنامه مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات لوازم خانگی موقت است، اظهار کرد: ممنوعیت واردات طبق احکام دائمی امکان پذیر نیست. دولت فقط می‌تواند در راستای حمایت از تولید داخل فقط موانع تعرفه ای و ضوابط فنی داشته باشد.

بنابراین به گفته وی ممنوعیت واردات برخی کالاها از جمله لوازم خانگی براساس مصوبه اولیه شورای هماهنگی سران سه قوه در سال ۱۳۹۷ ابلاغ شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ ممنوعیت تداوم دارد اما آن چیزی که باید در حال حاضر تعیین تکلیف شود، حمایت از این صنعت در حوزه قانونی است.

کدخبر: ۴۱۴۰۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    مثل پراید 140 میلیونی