کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۰۳۴
تاریخ خبر:

وارداتی‌‌های صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۸ بازار

روزنامه هفت صبح | زمزمه‌های آزاد شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ و قدیمی ‌شدن خودروهای قبلی باعث شده ‌ تا این روزها دلال‌ها و کسانی که خودروهای خارجی را تا پیش از ممنوعیت واردات دپو کردند به تکاپو بیفتند تا هر چه زودتر آنها را بفروشند. البته ترخیص بسیاری از خودروها از گمرک نیز به رونق این بخش از بازار کمک کرده‌ است.

*** کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها
سانگ‌یانگ تیوولی تنها کراس‌اوور وارداتی است که با قیمت زیر یک میلیارد تومان در بازار قابل خریداری است. مدل ۲۰۱۸ این خودرو که به تازگی از گمرک ترخیص شده است. از جمله تفاوت‌های تیوولی ۲۰۱۸ با ویرایش‌های پیشین می‌توان به تزئینات جدید غربیلک فرمان، طراحی اصلاح‌شده سپرها و تغییر آرایش اجزای داخلی چراغ‌ها اشاره کرد.

نکته جالب آنکه ‌ بزرگ‌ترین شاسی‌بلند نوی حاضر در بازار نیز از برند سانگ‌یانگ است: رکستون. این خودرو گران‌ترین خودروی غیرلوکس نیز هست. کابین سانگ‌یانگ رکستون جی‌فور ‌ پوشیده شده از چرم، چوب و آلومینیوم است و نکته جذاب دیگر در مورد این ماشین لیست کامل آپشن‌های رفاهی و ایمنی است و حتی می‌توان آن را از رقبای کره‌ای یک سر و گردن بالاتر دانست. سانگ‌سانگ رکستون جی‌فور به یک پیشرانه دو لیتری مجهز شده است و قابلیت تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

اما پرفروش‌ترین مدل هیوندای در ایران، سانتافه‌ نیز به صورت نو و با قیمتی غیرمنطقی در بازار موجود است. همچنین تیگوان تنها خودرو آلمانی است که نسخه صفر کیلومتر آن در بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور غیرلوکس یافت می‌شود. از دیگر اروپایی‌های محبوب حاضر در بازار در این بخش می‌توان به رنو کولیوس اشاره کرد که با سواری عالی و طراحی شیک نزد خریداران شناخته می‌شود و بسیاری از افراد ابایی از پرداخت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مدل ۲۰۱۸ آن ندارند.

*** سدان‌ها و هاچ‌بک
هیوندای آزرای ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین سدان صفرکیلومتر غیرلوکس حاضر در ایران است که البته به دلیل بازاریابی غلط و قیمت‌گذاری بالا از سوی کرمان‌موتور هنوز نتوانسته جایگاهی همچون رنو تالیسمان در بازار برای خود پیدا کند. سوناتا و سوناتای هیبرید هم به این وضعیت دچارند. در این بین وضعیت سدان ارزان‌قیمت هیوندای، النترا، متفاوت است و تقاضای بالا برای آن در روزهای اخیر باعث شده ‌ تا قیمت نمونه‌های صفرکیلومتر آن از ۹۲۰ میلیون به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

پریوس نیز تنها خودرو سواری موجود تویوتا در بازار خودروهای صفر کیلومتر ایران است و این مدل یک لیفت‌بک هیبرید در سایز کامپکت بوده و آنگونه که باید در بازار ایران مورد استقبال قرار نگرفته است. میتسوبیشی لنسر به‌عنوان یک سدان کامپکت ژاپنی، اکنون ارزان‌ترین خودرو سواری صفر بازار محسوب می‌شود که درکنار سانگ‌یانگ تیوولی تنها خودروهای زیر یک ‌میلیارد تومان هستند.

با این حال لنسر نیز آنطور که باید و شاید مورد استقبال بازار قرار نگرفته و مشتریان به دلیل سواری خشک و طراحی تکراری از آن گریزان‌اند. تنها یک مدل خودرو اسپورت و جوان‌پسند صفر کیلومتر در بازار موجود بوده و آن فولکس‌واگن گلف GTI است که در بازاری با رقبای کم‌تعداد سروری می‌کند.

کدخبر: ۳۷۴۰۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر