کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۳۹۲
تاریخ خبر:

هیجان برای تماشای گانگسترهای بیرمنگام

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | ‌بعد از ۸۸۸ روز انتظارِ علاقه‌مندان پیکی‌ بلایندرز، قسمت اول فصل ششم این سریال روز یکشنبه از شبکه بی‌بی‌سی وان پخش شد. سریالی که پخش آن از سال ۲۰۱۳ شروع شد و در ایران هم محبوبیت بالایی دارد. به طوری که از چند روز پیش بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های دانلود فیلم به مخاطبان خود وعده می‌دادند که فصل آخر سریال پیکی بلایندرز را به محض انتشار با کیفیت مطلوب و زیرنویس چسبیده در دسترس آن‌ها قرار می‌دهند. در شبکه‌های اجتماعی هم در بحبوحه اخبار جنگ اوکراین و مذاکرات وین، بین بعضی کاربران بحث درباره پیکی بلایندرز و تام شلبی گُل انداخته.

اکثر توئیت‌ها از سوی کسانی است که درباره اشتیاق خود برای تماشای فصل جدید این سریال نوشتند. گروه دیگری البته ابراز شگفتی کردند که چطور این سریال درباره یک باند تبهکار انگلیسی در ایران اینقدر طرفدار پیدا کرده؟ بخشی از مخاطبان این سریال از وقفه‌ای که در پخش فصل جدید افتاده ابراز دلخوری کردند و گفتند ماجراهای فصل قبلی را فراموش کردند.

پیش از این سازندگان این سریال اعلام کردند با شیوع کرونا پخش فصل آخر به تعویق می‌افتد و حالا فصل نهایی این سریال شروع شده است. بعضی کاربران هم به بهانه رویدادهای جنگ اوکراین و روسیه نقل قول‌هایی از جملات بازیگران این سریال ذکر کردند؛ مثل این جمله از نقش اصلی سریال که می‌گوید:‌ »نمیشه با گرگ مذاکره کرد وقتی سرت تو دهنشه»

تب و تاب تماشای سریال پیکی بلایندرز فقط محدود به ایران نیست. تیزر ۹۰ ثانیه‌ای فصل جدید این سریال که یک ماه پیش منتشر شد بیش از ۱۱٫۵میلیون بار در کانال یوتیوب بی‌بی‌سی دیده شده. باشگاه بیرمنگام انگلیس هم اعلام کرده به افتخار شروع پخش فصل آخر این سریال در بازی این هفته خود در لیگ چمپیونشیپ با نام «اسمال هیت آلیانس» حاضر می‌شود.

در واقع بیرمنگام می‌خواهد در یک حرکت تبلیغاتی با اولین اسم باشگاه خود در این رقابت مقابل هادرسفیلد حاضر شود. حتی قرار است کادر فنی این تیم هم با کلاه شخصیت‌های این سریال روی نیمکت حاضر شوند. قصه سریال پیکی بلایندرز در ۱۹۱۹ و بیرمنگام که شهر پرجمعیتی در غرب انگلیس است رخ می‌دهد. همچنین گفته شده نسخه بازی واقعیت مجازی این مجموعه هم در سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود تا گیمرها هم راضی باشند.

آیا پایان پیکی بلایندرز رضایت هوادارانش را جلب می‌کند؟ با توجه به بالا رفتن توقعات از این سریال و تجربه تلخ فصل پایانی سریالی مثل بازی تاج و تخت، بسیاری از منتقدان و مخاطبان این سریال نسبت به یک پایان درخشان ابراز تردید کردند. گروه دیگری اما معتقدند این شش قسمت پایانی رضایت علاقه‌مندان این سریال را جلب خواهد کرد. دلیل اصلی این مسئله هم حضور استیون نایت به عنوان نویسنده اصلی فصل آخر است.

این فیلمنامه‌نویس ۶۲ساله انگلیسی در واقع خالق سریال پیکی بلایندرز است و نسبت به عملکرد او خوشبینی زیادی وجود دارد. بازیگر نقش بیلی گرید هم در مصاحبه با رسانه‌ها گفته:‌ «من فیلمنامه را خوانده‌ام که البته شاید تغییر کند اما شما را ناامید نمی‌کند. استیون نایت یک استاد است.» از همین حالا شنیده می‌شود که در آینده قرار است دنیای پیکی بلایندرز در قالب فیلم‌ سینمایی و سریال‌های دیگر هم ادامه پیدا ‌کند.

‌از ترکیب بازیگران فصل ششم مشخص است که بسیاری از کاراکترهای مهم این سریال از جمله آلفی سالامونز با بازی تام‌ هاردی در این فصل هم حضور دارند. شاید تنها غایب شاخص این سریال هلن مک‌کروری بازیگر نقش پالی باشد که پارسال در اثر بیماری سرطان درگذشت و شرایط بیماری به او اجازه نداد در هنگام ضبط فصل پایانی هم با گروه همکاری کند.

در این مدت شایعاتی مطرح بود که ستاره‌هایی مثل ساموئل ال‌.جکسون، برد پیت و حتی اسنوپ‌داگ ممکن است در این فصل به گروه بازیگران اضافه شوند. با توجه به همزمانی وقایع فصل پایانی پیکی بلایندرز با جنگ جهانی دوم، گفته شده بعضی شخصیت‌های تاریخی مشهور هم در این سریال حضور دارند.

زمزمه‌هایی بود که قرار است روان آتکینسون کمدین ۶۷ساله انگلیسی نقش هیتلر را برعهده بگیرد که بعضی منابع خبری آن را تکذیب کردند.. مهم‌ترین چهره این سریال همچنان در فصل پایانی تام یا توماس شلبی است که کیلین مورفی بازیگر ۴۵ ساله ایرلندی نقش آن را برعهده دارد. این نقش البته ابتدا قرار بود به جیسون استاتهام برسد اما کیلین مورفی جای او را گرفت و تبدیل به یکی از ستون‌های این سریال شد.

کدخبر: ۴۴۴۳۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر