کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۱۲۸
تاریخ خبر:

هیجان آزارنده‌ از احمدی‌ و اسکوچیچ تا نوید مظفری

روزنامه هفت صبح | از پیروزی ایران مقابل بحرین لذت بردیم.اما چند نکته:‌ حرف زدن درباره اندازه کشور بحرین به یکی از سرگرمی‌های مجاز گزارشگران تلویزیونی و نویسندگان مطبوعات بدل شده بود و با توصیفات زشتی از این کشور یاد می‌کردند.سال‌ها قبل در مورد جیبوتی هم این اتفاق افتاده بود و قبل‌تر از آن‌هم درباره کومور. اینگونه رجزخوانی‌های کف خیابان زشت است. قبیح است. واضح است که اشتباه است.خب نکنید!

* اسکوچیچ آمار خوبی دارد اما شیوه برخورد از موضع بالایش با یک خبرنگار عادی بحرینی که عقیده داشت گل اول ایران مشکوک به آفساید بوده،ناراحت‌کننده است. اینکه به او فخر بفروشیم که افتخار کنید به تیم خوبی مثل ایران باخته‌اید،خیلی شیوه درست و برازنده‌ای نبود.

* احمدی در گزارش بازی به‌شدت هیجان‌زده بود و ناخودآگاه به لحن گزارشش وجهی حماسی داده بود که خب اشتباه است. اینکه فلان دروازه‌بان دو ضرب‌گیر است از آن اصطلاحاتی است که در فضای ژورنالیسم ورزشی ما بالا گرفته است. دوشنبه شب احمدی دو تا واکنش خوب دروازه‌بان بحرین در مقابل شوت‌های سنگین طارمی را با توصیف «این دروازه‌بان دوضرب‌گیر است» تقلیل داد.واقعا کسی بود که بتواند آن دو تا شوت طارمی را در یک مرحله مهار کند؟

* بحرین برخلاف آنچه مشهور است در بازی با ایران خیلی صاف و ساده و بدون خشونت و بدون وقت‌کشی‌ها و موذیگری‌های مرسوم بازی می‌کرد و فکر کنم عناوین بازیکنان ایرانی آنها را مرعوب ساخته بود. ما در طول بازی حرکت غیرورزشی از آنها ندیدیم.

* سامان قدوس حتی یک روز در فوتبال داخلی ایران بازی نکرده اما خیلی ایرانی بازی می‌کند. یک هافبک طراز ایرانی. مثل دوران پروین و قلیچ‌خانی و محمد صادقی. توپ را خوب در اختیار می‌گیرد، ‌خوب می‌چرخد، خوب پاس می‌دهد و خوب شوت می‌زند و البته به اندازه نیاز فوتبال مدرن، نمی‌دود. برای همین است که هم در تیم کی‌روش و هم در تیم برنتفورد انگلیس و هم در تیم اسکوچیچ در بسیاری از مواقع روی نیمکت است.

* عراق می‌آید که ایران را با خشونت متوقف کند. شک نکنید. اگر داور بازی از این مدل سریلانکایی‌های عزیز و سنگاپوری‌های خوش‌اخلاق باشد، عراقی‌ها می‌توانند امیدوار باشند که به هدفشان می‌رسند اما اگر داور چینی و یا ژاپنی باشد و یا حتی ازبک بازی خشونت‌بار به نتیجه نخواهد رسید.

* اینکه مدافع بحرین به‌خاطر خطا روی طارمی باید اخراج می‌شد هم از آن حرف‌هاست و چه عجیب که نوید مظفری هم بر آن اصرار داشته. طارمی در دریبل دوم توپ را به سمت چپ منحرف می‌کند و از حرکت به سمت دروازه دور می‌شود. در واقع دریبل مدافع بحرینی موجب می‌شود که طارمی فرصت گل صد درصد نداشته باشد و جهت توپ با زاویه‌ای خفیف در حال دور شدن از دروازه بحرین بود که خطا رخ می‌دهد. امکان ندارد جریمه این خطا اخراج باشد. آقای مظفری هم صد درصد از روی هیجان این حرف را زده‌اند.

کدخبر: ۳۹۵۱۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • safa345

    واقعا متاسفم برای این مجری که انقد الکی استرس وارد میکرد انگار بحرین برزیل یا ای تالیا ست الکی برا تیم ملی جو درست میکنه این مجری