کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۱۹۰۴
تاریخ خبر:

هوای سرد و کاهش دما تا پایان هفته ادامه دارد

ایلنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه ورود "سرد چال قطبی" به کشور را تایید نمی‌کنم از تداوم هوای سرد و کاهش دما تا پایان هفته خبر داد.

«صادق ضیاییان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره اینکه آیا ورود سرد چال قطبی از نواحی شمالی به کشور صحت دارد، گفت: یک توده هوای سرد به داخل کشور نفوذ کرده است. ما در این خصوص در روزهای گذشته اطلاعیه و اخطاریه‌هایی صادر کرده بودیم.

وی ادامه داد: این موج سرما از شب گذشته وارد شده و در ابتدا نیمه شمالی کشور را در بر می‌گیرد و بارش‌های برف را از روز گذشته در برخی نقاط استان گیلان و خراسان شمالی شاهد بودیم. این بارش‌ها ادامه دارد و امروز نیز بارش‌هایی در استان تهران گزارش شده است.این سامانه نیمه شمالی کشور به ویژه استان‌های قزوین، زنجان و غرب و جنوب غرب کشور نیز در روزهای آینده را درگیر خواهد کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: انتظار داریم طی روزهای آینده در برخی از نقاط استان اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد این سامانه فعالیت کند.

وی تاکید کرد: من سردچال قطبی را تایید نمی‌کنم و همانطور که گفتم یک موج سرمایی وارد کشور شده است.

ضیاییان تصریح کرد: با ورود این سامانه پیش‌بینی کردیم که دمای هوا در مناطق درگیر با این سامانه بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش داشته باشد در برخی نقاط نیز تا ۱۲ درجه کاهش دما نیز خواهیم داشت. این سامانه تا روز پنجشنبه و جمعه در کشور فعالیت می‌کند.

کدخبر: ۲۹۱۹۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر