کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۵۴۳
تاریخ خبر:

هنرنمایی کاپیتان الناز‌ ‌‌پیش از بازی‌های بین‌المللی

روزنامه هفت صبح، نگین باقری‌ | عصر پنجشنبه تیم فوتسال هنرمندان به دیدار تیم منتخب تهران رفت. در این بازی الناز شاکردوست، کاپیتان تیم، یک گل به‌ثمر رساند ولی دست آخر او و تیمش حریف تیم «منتخب تهران» نشدند.هر دو تیم ساعت سه بعد‌از‌ظهر پنجشنبه در یک مجموعه ورزشی در ولنجک حاضر شده بودند؛ هنرمندان با لباس مشکی و تیم منتخب با لباس زرد. تیم هنرمندان اولین‌بار سال ۱۳۹۰ شکل گرفت ولی بعد از گسترش ویروس کرونا دیگر حتی برای تمرین هم پا به زمین نگذاشتند تا اینکه بالاخره طلسم دو ساله شکسته شد.

حالا مدیر رسانه‌ای این تیم می‌گوید عمان و اربیل عراق هم آنها را دعوت به برگزاری یک مسابقه کرده ولی اگر شروط تیم هنرمندان ایران را بپذیرند در این دیدار شرکت خواهند کرد.به‌جز الناز شاکردوست، بازیگران و هنرمندان دیگری مانند آزاده زارعی، لادن مستوفی، فریبا طالبی، حدیثه تهرانی، فرناز امینی، پریناز کنگاوری و مارین ون‌هولک (بازیگر هلندی سریال قبله عالم و همسر دشت آرای کارگردان تئاتر) هم در این تیم حضور داشتند.

سه الی چهار بازیگر زن دیگر مانند طلا معتضد هم عضو تیم هستند ولی روز بازی حضور پیدا نکردند. البته اقوام سببی بازیگران، یعنی المیرا عبدی، دختر اکبر عبدی و الیکا، خواهر الناز شاکردوست هم در این بازی وارد زمین شدند. به‌غیر از آنها در عکس یادگاری‌ای که گرفتند چهره خواهران منصوریان (شهربانو، الهه و سهیلا) هم با لباس مشکی دیده می‌شد که برای تیم هنرمندان بازی می‌کردند. این سه نفر اگرچه به‌عنوان نوابغ ووشو ایران شناخته می‌شوند ولی روز بازی سهیلا دروازه‌بان بود و بقیه به‌صورت چرخشی در زمین جابه‌جا می‌شدند.

از قرار ورود به تیم آنقدرها هم آسان نیست. به گفته این مدیر رسانه‌ای، آنها برای تعیین عضو معمولا شرط و شروطی باید داشته باشند. اولین شرط‌شان این است که فرد باید به فوتسال علاقه‌مند و شرایط فیزیکی مناسبی داشته باشد. همچنین باشگاه با مدیریت حسین یاریار، قوانین دیگری هم دارد که امینی ترجیح می‌دهد دیگر اشاره‌ای‌ به این شروط نکند.

الناز ستاره زمین بود
مدیر رسانه‌ای این تیم که خودش لباس شماره ۹ باشگاه را به تن دارد می‌گوید که الناز شاکردوست فقط به‌خاطر ستاره بودنش به‌عنوان کاپیتان انتخاب نشده بود. فرناز امینی توضیح می‌دهد: «الناز تمرین‌ها را خیلی جدی گرفته و بسیار پرانرژی است. او در روز بازی هم شبیه به کسی که سال‌هاست حرفه‌ای بازی می‌کند، در زمین بسیار پرقدرت ظاهر شد. هر هفته منظم در تمرین‌ها حضور داشته و کاپیتان شدنش انتخاب مربی‌ها و کادر فنی بود.»

در فیلم‌هایی که منتشر شده الناز در سن ۳۶ سالگی کاپیتان تیم است و گل بازی را ازفاصله ای نزدیک و با ضربه ای خشک وارد دروازه حمیده حمیدی، گلر صاحبنام تیم منتخب تهران کرد که سوابق ملی فراوانی دارد . بخصوص در دهه هشتاد. الناز شاکردوست پس از ثمر رسیدن گل ،‌ یک جشن گل بسیار مفصل می گیرد که فقط با جشن گل هاشمی نسب به پرسپولیس در دربی سال ۷۸ قابل مقایسه است. او در طول بازی هم به شکل ویژه ای از سوی حاضرین تشویق می شود و به آنها واکنش نشان می دهد.

‌بازی بدون تماشاچی، با چند مهمان ویژه
این بازی آخر هفته اگرچه تماشاچی نداشت اما روی سکوهای تماشاچیان، مهمان‌های ویژه‌ای نشسته بودند. برای مثال جواد کاظمیان (بازیکن قدیمی فوتبال)، محمدرضا عقیلی (آهنگساز)، پروفسور حمید سلطانی (رئیس دانشگاه لیبرتی آمریکا)، دکتر حسین‌رضا سلطانی (مالک بازی‌سازان) به همراه عکاس-خبرنگاران از مهمانان این مراسم بودند. همچنین الهام صفوی‌زاده، از مجریان قدیمی کشور بازی را گزارش می‌کرد و به سالن شور و هیجان می‌داد.

الناز شاکردوست (متولد سال ۱۳۶۳)، با شماره ۶ زننده تنها گل تیم هنرمندان در این بازی بود که گل را. حمیدی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتسال کشورمان بوده که در دهه هشتاد بارها در مسابقات مختلف درخشیده و سوابق بسیار مفصلی دارد . تیم هنرمندان، به‌غیر از بازیکن، سرمربی و مدیرعامل نسبتا مشهوری هم دارد. سرمربی تیم آتوسا حجازی بازیکن قدیمی فوتبال است که برخی هم او را به‌خاطر پدرش، ناصر حجازی می‌شناسند.

آتوسا قبلا یک‌بار خانم گل لیگ فوتسال کشور هم شده بود. همچنین تیم از سوی شهناز شجاعی اداره می‌شود. سال‌هاست که نام شجاعی به تیم فوتسال هنرمندان گره خورده و خیلی از افراد اعتقاد دارند که اگر پیگیری‌های او نبود تیم هنرمندان دوباره شروع به‌کار نمی‌کرد. در خانواده شجاعی‌ها، علی شجاعی (بازیکن پرسپولیس) هم پسرعموی شهناز شجاعی است.

‌ آخرین بازی‌های سال ۱۳۹۸
تیم هنرمندان مدت‌ها بود که از زمان گسترش ویروس کووید۱۹ تمرین و بازی نداشت. این تیم آخرین‌بار ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ با پیشکسوتان استان تهران به مناسبت سومین سالگرد شهدای پلاسکو مسابقه داد. آنها پیش از این هم برای تولد ناصر حجازی با تیم یاران حجازی و قبل از آن به مناسبت سالگرد شهادت شهدای سانچی مقابل تیم منتخب کیش بازی کردند. اولین مسابقه هنرمندان سال ۱۳۹۰ مقابل تیم ملی فوتسال کشور به‌نفع کودکان بی‌سرپرست برگزار شده بود.

کدخبر: ۴۳۶۵۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر