کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۴۱۰
تاریخ خبر:

هموطن الکی در پمپ بنزین صف نکش!

روزنامه هفت صبح | صف‌های پمپ بنزین‌ها در آخرین ساعات روز پایانی ماه طول بیشتری دارد. نزدیکی‌های غروب ماشین‌ها یکی یکی خودشان را به جایگاه‌های سوخت می‌رسانند. در چهره راننده‌هایشان می‌توان نشانه‌هایی از شیطنت را تشخیص داد. انگار دارند کاری را انجام می‌دهند که فقط خودشان از آن باخبرند و بقیه هنوز موفق به کشف راز پنهان آن نشده‌اند.

صف‌های طولانی تا ساعات آخر شب کش می‌آیند. تا وقتی که عقربه ساعت‌شمار و عقربه ثانیه‌شمار به هم می‌رسند و اعلام می‌کنند آخرین روز ماه به‌پایان رسیده است. در همین لحظه در سیستم‌های الکترونیکی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، فرمان دیگری برای کارت‌های سوخت صادر می‌شود تا سهمیه‌های تعریف شده‌ برای هر خودرو شارژ شوند. این سهمیه‌های جدید قرار است بدون توجه به صف‌ کلافه‌کننده پمپ بنزین‌ها در آخرین ساعات روز پایانی سال به موجودی قبلی کارت‌ها اضافه شود.

خبرگزاری ایسنا می‌نویسد: علت وجود صف‌های طولانی بنزین باورهای غلط در افکار عمومی است، عده‌ای گمان می‌کنند اگر سهمیه بنزین خود را در همان ماه استفاده نکنند احتمالا پس از اتمام آن ماه سهمیه در نظر گرفته شده برای آن خودرو از بین می‌رود و یا اینکه ممکن است قوانین جدیدی به وجود آید که فرایند سوخت‌گیری را به مخاطره اندازد.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم می‌گوید برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه بنزین به شرط عبور نکردن از ۳۶۰لیتر در کارت ذخیره می‌شود و قابل انتقال به ماه‌های بعد است و جای نگرانی برای ذخیره سوخت خودروها وجود ندارد.
او با تاکید بر اینکه سهمیه ۶۰لیتری ماهانه بنزین افراد در صورت استفاده نشدن به صورت خودکار به ماه بعد منتقل می‌شود، می‌گوید:

البته باید توجه داشت که پس از شش ماه، مازاد ۳۶۰لیتر از کارت سوخت شخصی افراد حذف می‌شود؛ به‌این معنی که پس از این زمان، هرچه بیش از ۳۶۰لیتر در کارت سوخت افراد وجود داشته باشد، حذف خواهد شد. به عبارت دیگر اگر فردی در طول این شش ماه مثلا ۳۰لیتر از سهمیه خود استفاده کند، در ماه هفتم سهمیه ۶۰لیتر به او تعلق نخواهد گرفت، بلکه این عدد به ۳۰لیتر می‌رسد.

ممکن است فردی تا پایان ماه هفتم از سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود استفاده نکند که در این شرایط ذخیره کارت وی همان ۳۶۰لیتر باقی می‌ماند و موجودی کارت او افزایش پیدا نمی‌کند. به‌این ترتیب با توجه به‌اینکه سهمیه سوخت موجود در کارت‌ها تا سقف تعیین شده قابل ذخیره‌سازی است و ماه‌های بعد نیز می‌توان از آن استفاده کرد، اشتیاق مردم به تشکیل صف‌های طویل و اعصاب‌خردکن در ساعات پایانی روز آخر ماه کاملا غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد مگر اینکه کسی سقف ۳۶۰لیتر خود را در کارت خود ذخیره‌ کرده باشد و هنوز به ۶۰لیتر سهمیه جدید چشم طمع‌داشته باشد.

کدخبر: ۳۰۵۴۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arsha1360

    هموطن قبلا تجربه تصمیمات شبانه یهویی رو دیده به هیچ کس اعتماد نداره.

  • alireza0000

    هموطن صف الکی نمیکشه چون پول زیاد ندارن رفتن بنزین 1/500 تومنی بزنن بعد از 15 ر وز باز ماشینا خیلی هاش میخابه از جمله ما شین من. اینارم بزار خوب هفت صبح