کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۱۰۷
تاریخ خبر:

هموطن؛ کرونا در تورنتو هم خطرناک است!

روزنامه هفت صبح | کنسرت‌ها و جشن‌های ایرانی‌ها در‌ کانادا همچنان به پاست و کسی حاضر نیست برنامه‌اش را کنسل‌ کند. از کانادا و به‌خصوص تورنتو خبر می‌رسد با وجود آنکه چند ایرانی مقیم این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و احتمال گسترش این بیماری در آنجا نیز وجود دارد؛ اما هموطنانمان به هیچ عنوان کوتاه بیا نیستند و همه برنامه‌ها و کنسرت‌ها با قدرت هر چه تمام‌تر در حال برگزاری است!

از کنسرت اقبالی (با حضور دو هزار نفر تماشاگر) و معین نجف‌آبادی و فرزاد فرزین خودمان بگیرید تا جشن تیرگان و سایر برنامه‌ها. با وجود آنکه برخی از ایرانیان تورنتو خواستار لغو این برنامه‌ها از سوی خود برگزار کنندگان شده‌اند اما آن‌ها گفته‌اند چون سازمان بهداشت کانادا اطلاعیه‌ای مبنی بر لزوم لغو این برنامه‌ها صادر نکرده، پس شرمنده‌اند!

هموطنان عزیز هم که دیده‌اند هزینه کنسلی این برنامه‌ها زیاد است، ترجیح داده‌اند پولشان حیف نشود و به این برنامه‌ها بروند. از سوی دیگر برخی ایرانیان مقیم کانادا می‌گویند دولت کانادا هیچ وقت اطلاعیه‌ای مخصوص یک ملیت خاص منتشر نمی‌کند؛ حتی پزشکی. چون صادر شدن این اطلاعیه‌ها ممکن است آن‌ها را به نژاد پرستی متهم کند.

این دسته از افراد، رفتار دولت کانادا در مورد چینی‌های مقیم این کشور را مثال می‌زنند که با وجود دارا بودن جمعیتی گسترده در این کشور؛ اما دولت کانادا از زمان شیوع کرونا هیچ محدودیتی برای آن‌ها قائل نشده است. چینی‌های مقیم کانادا به صورت خودجوش همه برنامه‌های خود را لغو کردند و حتی افرادی که خودشان مشکوک به کرونا بودند، مدتی به سر کار یا دانشگاهشان نرفتند.

این اتفاقات بحث‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت که آن‌ها را مرور می‌کنیم. قبل از مرور کردن کامنت‌ها یادمان باشد که عید نوروز نزدیک است و خوانندگان لس‌آنجلسی در دور‌تا‌دور ایران برنامه‌های فشرده و مفصلی دارند. حالا کامنت‌های بامزه کاربران را بخوانید تا کمی از حال و هوای هراس‌انگیز این روزها نجات پیدا کنید.

* امروز سه مورد جدید کرونا در کانادا مشخص شد. دونفر از آنها از ایران آمده‌اند. هر دو خانم بوده‌اند با دو پرواز مختلف به تورنتو آمده‌اند. متاسفانه در فرودگاه کسی را چک نمی‌کنند و اینها وارد شهر می‌شوند. یکی از آنها همان شب اول شوهرش که در اینجا بوده را مریض کرده!

* آخه دوست عزیز، حتی یه‌صدم درصد هم احتمال بدی از یکی بگیری کرونا، ارزش داره که بری کنسرت‌؟ تازه گیریم کسی که می‌پرسه خودش کرونا نداشته باشه.

* اگر همه‌شون با هم تو یه ‌محیط سربسته جمع بشن امکان مبتلا شدن بقیه رو خیلی خیلی بالاتر می‌برن. مثل اون ایونت چندهزار نفره‌ کره‌‌جنوبی که دلیل اصلی اپیدمی شناخته شده. اینه که دیگه مسئله فرای مسئولیت شخصیه و باید برگزارکننده‌ها تصمیم به‌موقع بگیرن.

* کنسرت معین در مونترآل برگزار شد! چرا باید یک شهر یا یک‌ کشور را در خطر آلودگی قرار دهد؟

* وقتی کرونا ویروس در چین شایع شد، اکثر مراسم و جشن‌های سال آن‌ها در کانادا لغو شد. اقدام مشابه از جامعه ایرانی‌تبار کانادا برای لغو کنسرت‌ها و ‌مراسم سال نو، انتظار زیادی نیست.

* به نظر می‌رسد بی‌مسئولیتی جدی در لغو نشدن کنسرت اقبالی رخ داده. با توجه به کیس‌های چند روز اخیر برگزاری یک اجتماع چند هزار نفره ایرانی، حماقتی بود که هیچ کس در هیچ رده‌ای جلوش رو نگرفت. حالا اگر این اتفاق باعث انتشار ویروس در شهر بشه، تبعاتش برای جامعه ایرانی بسیار سنگین خواهد بود.

* یک ترسی من رو فرا گرفته تو این چند روز ۴ تا مسافر از ایران برگشته بودن که کرونا وارد تورنتو کردن. الان کنسرت داریوشه، چند روز دیگه جشنواره نوروزی تیرگان و یکی دیگه به اسم کاغذ رنگی تورنتو که کلی از ایران برگشته حضور دارند.

* کنسرت داریوش امشب در تورنتو برگزار شده و هموطنان ایرانی هم ظاهرا همه رفتند و صندلی خالی نبوده. چند روز قبل دیده بودم یک سری دنبال پس دادن بلیت و کنسل کردن بودند که اتفاق نیفتاده…

* اینجا کنسرت فرزاد فرزین دیشب همه رفتن دیگه داریوش که جای خود!

* کسانی که رفتن کنسرت داریوش هم آموزش ندیده بودن؟ به شبکه‌های مجازی دسترسی نداشتن؟ نخونده بودن به n تا کشور ویروس از ایران منتقل شده؟ و احتمالا در کنسرت ممکنه آدم حامل ویروس در اون جمع باشه!

* من خدایی فاز اینایی که امشب بلیت برای کنسرت داریوش دارن تو تورنتو، و دارن تو توئیتر و فیس بوک نظرخواهی می‌کنن از ملت که برن یا نرن رو نمی‌فهمم!

کدخبر: ۳۱۳۱۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر