کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۲۸۳
تاریخ خبر:

همه ‌مشکلات فنی هیوندای سوناتا YF

روزنامه هفت صبح | هیوندای سوناتا YF در مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در بازار خودروهای دست‌دوم خرید و فروش می‌شود و دستیابی به آن باید بین ۶۳۰ تا ۷۷۰ میلیون تومان بودجه داشته باشید؛ بودجه‌ای که تنها سدان‌های نویی که می‌توان با آن تهیه کرد، چری آریزو ۶، مزدا ۳ جدید، میتسوبیشی لنسر و کیا سراتوی مونتاژی است.

‌ اما سوناتا به خاطر ظاهر تهاجمی و جذاب، پیشرانه‌‌ قوی ۲٫۴ لیتری ۱۹۷ اسبی و طیف وسیعی از آپشن‌ها هنوز هم خواهان زیاد دارد‌ اما دارندگان این خودرو به مشکلاتی فنی هم اشاره دارند که اگر رای‌تان را برای خرید این خودرو نزنند باعث می‌شوند تا با نگاهی واقع‌بینانه‌تر به سراغ YF جذاب بروید.

*** گیرکردن کف خودرو
فاصله میان کف هیوندای سوناتا با زمین کم است و همین باعث می‌شود ‌ به کرات و به خصوص در ناهمواری خیابان‌های ایران کف خودروی‌تان به زمین گیر کند و اگر حواس‌تان نباشد کلی خرج زیربندی روی دست‌تان بگذارد. اگر ناگزیر از رفت و آمد در مسیرهای ناهموار هستید بهتر است به جای سوناتا به سراغ سراتو یا حتی آریزو ۶ بروید.

*** ترکیدن تایر
فاق تایرهای سوناتا کوتاه است و باید به تنظیم باد آن دو برابر توجه داشته باشید. اگر باد تایرهای این خودرو کم باشد و ترمز ناگهانی زده شود احتمال ترکیدن تایرهای جلو خیلی بالاست.

*** سروصدای کابین
سانروف سوناتا برای دیدن آسمان آبی بالای سرتان آپشنی دوست‌داشتنی است؛ اما نه زمانی که به سروصدا‌ بیفتد و در سرعت‌های بالا عاصی‌تان کند! ایراد اساسی سوناتا YF این است که سانروف و در کل کابینش به زودی به سروصدا می‌افتد. از این رو بهتر است نمونه‌های کم‌کارکرد آن و ترجیحاً مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را بگیرید.

*** حساسیت موتور
شاید با دیدن عدد ۱۹۷ اسب بخار در بروشور خودرو حسابی دل‌تان را صابون زده‌اید که قرار است روی هر خودروی دیگر در اتوبان را کم کنید اما تجربه نشان داده سوناتا YF در سرعت‌های بالا دچار مشکلات فنی متعدد می‌شود. در کارکرد بالای ۵۰ هزار کیلومتر اگر عدد نمایشگر سرعت خودرو از ۱۵۰ بالاتر رفت منتظر یاتاقان‌زدن موتور باشید.

همچنین هر پنج هزار کیلومتر باید روغن خودرو را تعویض کنید. با توجه به حساسیت موتور حتماً باید روغن مخصوص ۵W30 از برندهای خارجی برای آن استفاده می‌شود. در ضمن اگر یاتاقان زدن خودرو را دوست ندارید حماً به فکر تعویض منظم فیلتر روغن هم باشید؛ البته فیلتر روغن اوریجینال؛ چون دارندگان سوناتا دل پری از فیلتر روغن‌های تقلبی دارند.

*** مصرف بالای سوخت
دو برابر شدن مصرف سوخت سوناتا، به خصوص در مدل‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، مشکلی معمول در سدان کره‌ای است. برای حل این مشکل باید در هر ۱۵۰ هزار کیلومتر استفاده کاتالیست‌ها تعویض بشوند. شمع‌های سوناتا هم باید زود به زود تعویض بشوند. البته فراموش نکنید بهتر است از شمع سوزنی گرم برای YF استفاده شود وگرنه تعویض شمع چندان تاثیری ‌ روی افزایش مصرف سوخت نخواهد داشت

کدخبر: ۳۷۷۲۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر