کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۴۶۵۶
تاریخ خبر:

همه چیز درباره بازی‌های امروز استقلال و پرسپولیس

در آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، عصر امروز (چهارشنبه) دو دیدار برگزار می‌شود که در راه تعیین قهرمان این رقابت‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

*** ذوب آهن - پرسپولیس، ساعت ۱۸
مهم‌ترین بازی این هفته در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار می‌شود. در ابتدا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر برگزاری بازی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان وجود داشت که مدیران ذوب آهن با این اتفاق مخالفت کردند.
دو تیم در حالی پای به این مسابقه می‌گذارند که از نظر جایگاه در جدول رده‌بندی اختلاف فاحشی با همدیگر دارند ولی روند هر دو تیم در هفته‌های اخیر مثبت و رو به رشد بوده است.
ذوب‌آهن بعد از حضور علیرضا منصوریان در این تیم کاملاً متحول شده است و همانند سابقه‌ای که از منصوریان سراغ داشتیم، سخت گل می‌خورد و روی ضد حملات به گل می‌رسد. به طور کلی شرایط برای منصوریان و تیمش مساعد است؛ اما این پایان کار نیست. آن‌ها علاوه بر هواداران خودی، حمایت هواداران استقلال، تراکتورسازی و سپاهان را هم پشت سر خود می‌بینند. در واقع هواداران این سه تیم امیدوارند منصوریان با شکست دادن پرسپولیس و یا کسب یک امتیاز از این بازی، جلوی پرسپولیس را برای رسیدن به قهرمانی بگیرد.
با این وجود منصوریان تاکید کرده است که نه برای تیم خاص بلکه برای تیم و افتخار خودشان بازی می‌کنند و برای آن‌ها فرقی نمی‌کند چه تیمی قهرمان لیگ برتر شود. فارغ از این جملات، منصوریان که در بازی قبلی به چند مهره کلیدی خود استراحت داده بود در برابر پرسپولیس با بازیکنان اصلی‌اش به میدان خواهد رفت و به راحتی به این تیم امتیاز نمی‌دهد.
در عوض پرسپولیس در این فصل هم تحت تأثیر تیمی قرار نگرفته و همواره راه خود را رفته است. یاران برانکو دوران متزلزل خود را پشت سر گذاشتند و توانستند در هفته‌های اخیر چندین امتیاز مهم و ارزشمند را کسب کنند. آن‌ها به ترتیب سپیدرود، استقلال، پیکان، الاهلی عربستان و سایپا را شکست دادند که هر کدام از آن‌ها بازی‌های بسیار دشواری و سختی بودند. به همین دلیل هم اکنون با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول رده‌بندی و با ۵۴ امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند.
ذوب آهن نیز در ۱۰ بازی گذشته شکستی نداشته و در مجموع آسیا و لیگ برتر ۵ برد و ۵ مساوی به دست آورده است.

*** استقلال - ماشین سازی، ساعت ۲۰:۱۵
وینفرد شفر و یارانش هر گاه در مخمصه گیر کردند توانستند به نحوی راهی را پیدا کنند و به مسیر اصلی بازگردند. این تیم بعد از شروع نه چندان خوب در ابتدای فصل، اوج گرفت و تا قبل از لیگ قهرمانان آسیا کارنامه خوبی داشت. بعد از دو هفته ناکامی در آسیا و شکست در داربی تهران ورق برای تیم شفر برگشت اما آبی‌ها کم نیاوردند و در بازی مهم هفته گذشته و در اصفهان، سه امتیاز حساس را در دقیقه ۷+۹۰ برابر امیر قلعه‌نویی و رقیب مستقیم‌شان در راه قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شکست دادند.
این برد در کنار پیروزی برابر الهلال عربستان روحیه استقلالی‌ها را بالا برده و حالا منتظر لغزش دیگری از سوی رقیبان هستند تا به رتبه دوم و حتی اول برسند اما این در صورتی است که استقلال ماشین سازی را در خانه شکست دهد.
رقیب استقلال از خطه آذربایجان است. ماشین سازی که انگیزه‌ای برای ادامه فصل ندارد، در این دیدار می‌تواند شرایط را برای همشهری خود بهبود ببخشد. همان‌طور که مالکیت دو تیم مشترک است و قبلاً هم سرمربی این تیم از موفقیت تراکتورسازی طرفداری کرده، تلاش خود را روی توقف استقلال و فاصله گرفتن تراکتورسازی معطوف خواهند کرد اما گرفتن امتیاز از استقلال در خانه کار دشواری است.
اگر استقلال در سه باز اخیر شکست نخورده، ماشین سازی هم سه بازی است که رنگ برد را ندیده است.
سایر بازی‌های این هفته روزهای پنچ شنبه و جمعه برگزار می‌شود.

کدخبر: ۲۵۴۶۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    نقش جهان که نشد خوبه بازی استقلال رو نند اختن تختی!