کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۵۴۱
تاریخ خبر:

همه پیچ‌های خطرناکی که پرسپولیس رد کرد

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس در این فصل بازی‌های زیادی را با پیروزی پشت سر گذاشته و حتی می‌تواند رکورد تعداد پیروزی در یک فصل را هم بشکند اما واقعیت این است که تعدادی از بازی‌های این تیم مهم‌تر و نتیجه گرفتن در آنها به شدت کلیدی بودند و شاید بتوان آنها را نقاط عطف موفقیت این تیم در لیگ نوزدهم دانست. این بازی‌ها را مرور می‌کنیم.

*** هفته چهارم: پرسپولیس یک - ‌استقلال صفر
دربی رفت در شرایطی برگزار شد که استقلال اصلا شرایط خوبی نداشت. تیم استراماچونی نتایج خوبی نمی‌گرفت و در رده‌های پایین جدول قرار داشت. بازی دو تیم تا دقیقه ۸۰ با تساوی بدون گل در جریان بود اما تعویض طلایی و ناشناخته کالدرون یعنی مهدی عبدی در دقیقه ۸۱ گل برتری پرسپولیس را زد تا پرسپولیس در چهارمین بازی خود به سومین پیروزی دست پیدا کند. این پیروزی بود که باعث شد تا کالدرون به‌رغم دو باخت متوالی مقابل سپاهان و شهرخودرو همچنان سرمربی پرسپولیس باقی بماند.

*** هفته هفتم: پرسپولیس ۲-‌ پیکان یک
۳ برد و ۳ باخت تا پایان هفته ششم، وضعیت پرسپولیس را به شدت پیچیده کرده بود. شاگردان کالدرون مقابل مدعیانی مثل سپاهان، تراکتور و شهرخودرو شکست خورده بودند و زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری زودهنگام این مربی آرژانتینی هم شنیده می‌شد و اگر تیم او پیکان را شکست نمی‌داد ممکن بود در پایان همین بازی برکنار شود. پرسپولیس با گل مهدی ترابی در دقیقه ۱۹ از حریفش پیش افتاد اما سعید واسعی در دقیقه ۳۶ بازی را به تساوی کشاند. بین دو نیمه کالدرون، امید عالیشاه را جایگزین جونیور براندائو کرد و در نهایت سانتر عالیشاه بود که با ضربه سر دیدنی احمد نورالهی گل دوم پرسپولیس را در دقیقه ۸۲ رقم زد. این پیروزی فرصت بیشتری را در اختیار کالدرون قرار داد تا تیمش را به روزهای بهتری برساند.

*** هفته دهم : فولاد صفر -‌ پرسپولیس یک
تساوی بدون گل مقابل ماشین‌سازی در تهران و پنالتی چیپ از دسته رفته علی علیپور در دقیقه ۹۰ آن بازی، شرایط پرسپولیس را به هم ریخته و در روند رو به رشد این تیم اختلال ایجاد کرده بود. مشکل اینجا بود که فولاد در خانه تیم چغری نشان داده بود و توانایی بردن پرسپولیس را در اهواز داشت. در حالی که پیش‌بینی می‌شد پرسپولیس روز سختی در فولاد آره‌نا داشته باشد اما خوش‌شانسی خیلی زود به سراغ این تیم آمد. روح‌الله سیف‌الهی در دقیقه ۸ مرتکب یک خطای هند در محوطه جریمه فولاد شد و مهدی ترابی این پنالتی را تبدیل به گل کرد. پرسپولیسی‌ها در ادامه تا پایان بازی را اداره کردند و توانستند سه امتیاز باارزش را از اهواز به تهران ببرند.

*** هفته سیزدهم: ذوب‌آهن صفر - پرسپولیس ۳
شکست خانگی غیرمنتظره در هفته دوازدهم مقابل تیم شگفتی‌ساز نفت مسجدسلیمان، دوباره تردیدهایی را درباره پرسپولیس ایجاد کرده بود و به نظر می‌رسید قرار نیست تیم کالدرون به ثبات برسد. بازی با ذوب‌آهن که در آن مقطع علیرضا منصوریان را روی نیمکت داشت، می‌توانست برای پرسپولیس خطرناک باشد اما باز هم خیلی زود تکلیف بازی به سود پرسپولیس روشن شد.

ترابی در دقیقه ۱۶ با ضربه پنالتی پرسپولیس را پیش انداخت و روند بازی هم در ادامه به شکلی پیش رفت که این تیم بارها می‌توانست دروازه میزبانش را باز کند. در نیمه دوم پرسپولیس دو بار دیگر توسط علیپور و ترابی به گل رسید و البته چند گل دیگر را هم نزد. اگر قرار به گل شدن موقعیت‌های دو تیم در این بازی بود شاید نتیجه عادلانه باید ۷بر۳ به سود پرسپولیس می‌شد! این بازی یکی از بهترین و زیباترین نمایش‌های تیم کالدرون هم بود.

*** هفته شانزدهم: پارس‌جنوبی صفر -‌ پرسپولیس یک
پرسپولیس در اولین هفته دور برگشت لیگ نوزدهم به مصاف پارس جنوبی در جم رفت. این یک بازی معمولی و خسته کننده بود و روند آن به شکلی پیش می‌رفت که به نظر می‌رسید با تساوی بدون گل به پایان خواهد رسید. در بین دو نیمه علی علیپور جایگزین مهدی عبدی جوان شد و اتفاقا خود او بود که در دقیقه ۹۵ بازی با پاسی زیبا بهترین فرصت را در اختیار مهدی ترابی قرار داد تا او با شوتی دیدنی از زاویه‌ای بسته گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند و سه امتیاز کلیدی را به حساب پرسپولیس واریز کند.

*** هفته دوازدهم: پرسپولیس یک-‌ نساجی صفر
این آخرین بازی پرسپولیس قبل از تعطیلات نیم‌فصل بود که به تعویق افتاده بود و بعد از بازی‌های هفته شانزدهم برگزار شد. پیروزی در این بازی باعث می‌شد تا پرسپولیس با پنجمین پیروزی متوالی، قهرمانی نیم‌فصل اول را به خودش اختصاص بدهد. بازی اما سخت‌تر از چیزی پیش رفت که پیش‌بینی می‎شد. وحید امیری در دقیقه ۳۴ برای پرسپولیس گل زد اما در دقیقه ۵۸ محسن ربیع‌خواه دومین کارت زرد را گرفت و اخراج شد تا پرسپولیس مجبور شود بیش از ۳۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کند. در این مدت نساجی به شدت روی دروازه پرسپولیس فشار آورد اما مقاومت شاگردان کالدرون نتیجه داد و در نهایت پرسپولیس با همان گل امیری پیروز و قهرمان نیم‌فصل شد.

*** هفته نوزدهم: استقلال ۲- پرسپولیس ۲
در دربی برگشت استقلال دو بار از پرسپولیس پیش افتاد. گل اول مطهری را علیپور پنج دقیقه بعد جبران کرد اما مطهری در دقیقه ۵۲ گل دوم خودش و استقلال را زد و تلاش‌های پرسپولیس برای جبران این گل به بن‌بست رسیده بود. تعویض‌های خوب یحیی اما سرانجام جواب داد و بشار رسن در دقیقه ۸۹ توانست گل تساوی را بزند و پرسپولیس را از شکست در دربی نجات دهد. این گل البته در ظاهر فقط یک امتیاز برای پرسپولیس به ارمغان آورد اما تبعات روحی آن بسیار بیشتر از این بود و باعث شد پرسپولیس با روحیه‌ای شکست‌ناپذیر به مسابقات ادامه دهد.

*** هفته بیستم: سپاهان صفر- پرسپولیس ۳
پرسپولیس با اختلافی پنج امتیازی با سپاهان به مصاف این تیم رفت اما سپاهانی‌ها به بهانه دیر رسیدن به استادیوم وارد زمین نشدند و بازی برگزار نشد و یکی دو روز بعد کمیته انضباطی بازی را ۳برصفر به سود پرسپولیس اعلام کرد تا اختلاف این تیم در صدر جدول با تیم دوم به ۸ امتیاز برسد. اغراق نیست اگر بگوییم قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم از همین جا بود که قطعی شد.

*** هفته بیست و یکم: پرسپولیس ۳-‌ شهرخودرو یک
سومین بازی متوالی با تیم‌های بالانشین جدول، شاید آخرین بازی دشوار پرسپولیس بود اما شاگردان یحیی از پس این بازی هم برآمدند و توانستند با نتیجه ۳بریک شهرخودرو را در آزادی شکست بدهند و اختلاف‌شان را با تیم‌های دیگر بیشتر کنند. در واقع پرسپولیس که در دور رفت از بازی مقابل شهرخودرو، سپاهان و تراکتور هیچ امتیازی نگرفته بود، در دور برگشت ۹ امتیاز گرفت و نتایج ضعیف دور رفت را جبران کرد.

*** هفته بیست و پنجم: پرسپولیس یک-‌ فولاد صفر
فولاد در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی گرفته بود و از نظر ریاضی جدی‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس به شمار می‌رفت. به همین دلیل تقابل با این تیم برای پرسپولیس یک تقابل شش امتیازی بود. نمایش دو تیم در زمین نزدیک بود و حتی گاهی به نظر می‌رسید فولاد تیم برتر زمین است اما در نهایت پرسپولیس باهوش عمل کرد و با تک گل سیامک نعمتی در دقیقه ۶۸ پیروز شد و سه امتیاز کلیدی این بازی را هم به دست آورد.

کدخبر: ۳۴۰۵۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر