کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۴۶۸
تاریخ خبر:

همه مشکلات و دردسرهای هفته آخر لیگ برتر

بعد از لغو ۳ مسابقه از هفته بیست و نهم لیگ برتر و اعلام سازمان لیگ فوتبال برای برگزاری این ۳ بازی در روز یکشنبه ۸ خرداد، مشخص شد که عملا دیدارهای هفته سی ام به تعویق می‌افتد.

با توجه به برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال از روز ۹ خرداد حالا ابهام های زیادی در خصوص برنامه مسابقات هفته سی ام وجود دارد. بسیاری از تیم ها از جمله استقلال حاضر نیستند دیدار آخر خود را بدون ملی پوشان برگزار کنند و از طرفی امکان برگزاری چند مسابقه هفته پایانی بعد از فیفادی پیش رو هم نیست؛ چراکه تیم ها باید برای یک مسابقه پایانی حدود ۲۰ روز تمرینات خود را ادامه بدهند.

در چنین شرایطی کمیته مسابقات سازمان لیگ طی دو روز گذشته مشغول رایزنی های پرتعداد با باشگاه ها بود تا بتواند برنامه مناسبی را برای بازی های هفته سی ام در نظر بگیرد. این در شرایطی است که آنها قادر نخواهند بود همه بازی ها را در یکروز برگزار کنند. فولاد-سپاهان، پرسپولیس- شهرخودرو و هوادار- گل‌گهر سیرجان ۳ مسابقه ای هستند که از هفته بیست و نهم باقی مانده و در روز یکشنبه ۸ خرداد برگزار می‌شود.

از این رو ۶ تیم مذکور عملا برای بازی های هفته سی ام خود باید حداقل ۴ روز تا بازی بعدی استراحت داشته باشند. از سوی دیگر برخی تیم های لیگ برتری ملی پوشی ندارند و برای بازی های هفته سی ام مشکلی نخواهند داشت.

مشکلی برای برگزاری این ۴ بازی نیست

در بین دیدارهای هفته سی ام لیگ برتر ۴ مسابقه پیکان- مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان-هوادار، گل‌گهر سیرجان- ذوب‌آهن و نساجی مازندران- تراکتور بین تیم هایی هستند که هیچ کدام از تیم‌ها ملی‌پوشی ندارند و سازمان لیگ می‌تواند حتی در صورت برگزاری اردوی تیم ملی نیز بازی های آنها را در هفته پیش رو برگزار کند.

به همین خاطر احتمالا با توجه به اینکه هوادار و گل‌گهر دیدارهای هفته بیست و نهم خود را انجام نداده‌اند، دو مسابقه گل‌گهر - ذوب‌آهن و نفت آبادان- هوادار دریکی از روزهای پنجشنبه ۱۲ یا جمعه ۱۳ خرداد برگزار خواهند شد.

همچنین سازمان لیگ می‌تواند در روز دوشنبه ۹ خرداد ماه بازی پیکان و مس رفسنجان را برگزار کند. در برنامه قبلی این بازی در روز یکشنبه ۸ خرداد گنجانده شده بود اما چون هوادار در این روز در برنامه جدید باید در ورزشگاه پاس قوامین پذیرای پرسپولیس باشد، امکان میزبانی پیکان در این روز نیست و بازی این تیم مقابل مس احتمالا در روز دوشنبه برگزار شود.

همچنین مسابقه نساجی و تراکتور نیز با توجه به اینکه دیدار قبلی سرخ‌پوشان تبریزی یکروز به تعویق افتاد، احتمالا به جای یکشنبه ۸ خرداد در روز دوشنبه ۹ خرداد برگزار شود.

این ۸ تیم دردسرساز

۴ مسابقه دیگر هفته سی‌ام مهم ترین موضوعی است که سازمان لیگ باید درباره آنها تصمیم بگیرد. دیدارهای شهرخودرو- فولاد، استقلال- نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی- پرسپولیس و سپاهان- آلومینیوم با توجه به اینکه فولاد، استقلال، پرسپولیس و سپاهان ملی‌پوش دارند و از طرفی برای شهرخودرو و نفت مسجدسلیمان هم در بحث بقا و سقوط اهمیت دارد شرایط ویژه‌ای خواهند داشت.

جالب اینکه در بین این ۸ تیم، شهرخودرو، فولاد، پرسپولیس و سپاهان در روز یکشنبه بازی معوقه خواهند داشت و حتی اگر قرار بر این باشد که بدون ملی‌پوشان هم بازی کنند، عملا امکان برگزاری بازی ها تا پایان هفته پیش رو وجود ندارد.

۳ راه پیش روی سازمان لیگ

در چنین شرایطی سازمان لیگ فوتبال ۳ راه پیش رو دارد؛ یکی اینکه تیم هایی مثل استقلال،‌ پرسپولیس، سپاهان و فولاد را متقاعد کند که بدون ملی پوشان خود بازی آخر را انجام بدهند که این موضوع قطعا با مخالفت باشگاه استقلال مواجه می‌شود.

راه بعدی این است که کمیته مسابقات در تاریخ ۲۷ خرداد ماه و بعد از فیفادی پیش رو این ۴ بازی را برگزار کند که آن هم یک وقفه طولانی برای ۴ مسابقه پایانی لیگ برتر ایجاد خواهد کرد و دردسرهای خاص خود را دارد.

راهکار بعدی سازمان لیگ هم راضی کردن اسکوچیچ برای غیبت چند روزه برخی ملی پوشان که در تیم های مذکور حضور دارند است. به این ترتیب که سرمربی تیم ملی چند روز بازیکنانش را در اختیار باشگاه ها قرار بدهد تا بازی ها برگزار شود و لیگ را به پایان برسانند.

منتظر برنامه عجیب لیگ برتر باشید

به احتمال فراوان برنامه هفته پایانی لیگ برتر بیست و یکم صبح شنبه از سوی سازمان لیگ فوتبال اعلام خواهد شد. برنامه ای که قطعا عجایب زیادی به خود خواهد دید و احتمالا شاهد باشیم که بازی ها به صورت پراکنده و در روزهای مختلفی برگزار شوند و نظم خاصی نداشته باشند.

منبع: ورزش ۳

کدخبر: ۴۵۸۴۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر