کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۴۲۲
تاریخ خبر:

همه متهمان خیانت به تراکتور

روزنامه هفت صبح | بیشتر بازیکنان و مربیانی که در سال‌های اخیر از پرسپولیس و استقلال به تراکتورسازی پیوسته‌اند، متهم به خیانت به این تیم شده‌اند.این روزها بحث اتهام‌زنی در فوتبال ایران داغ‌تر از همیشه است. این کار معمولا از سوی تیم‌هایی صورت می‌گیرد که نتیجه مورد نظر مدیران و هوادارانش را به دست نمی‌آورد.

یکی از پیشگامان این عرصه هم باشگاه تراکتور است. تیمی که در این سال‌ها هزینه‌های زیادی کرده اما دستاوردهایش متناسب با هزینه‌هایش نبوده! مدیران، بازیکنان و حتی هواداران این تیم هم در این سال‌ها بارها کسانی را متهم به مسائل مختلفی کرده‌اند، بدون اینکه حتی یک مدرک کوچک محکمه‌پسند ارائه بدهند. تعدادی از مهم‌ترین این اتهام‌زنی‌ها را مرور می‌کنیم.

*** محمد نوری
او سال‌ها در پرسپولیس بازی کرد و کاپیتان این تیم هم شد ولی بعد از اینکه برانکو او را نخواست به قطر رفت و بعد از یک فصل به ایران بازگشت و در لیگ شانزدهم به تیم تراکتورسازی پیوست. نوری دو فصل در تراکتورسازی حضور داشت اما هرگز نتوانست به اندازه‌ای که از او انتظار می‌رفت موثر ظاهر شود.

او در این دو فصل فقط سه گل برای تیمش زد، در حالی که فقط در لیگ چهاردهم برای پرسپولیس پنج گل زده بود! نقش کمرنگ نوری در بعضی از بازی‌های تراکتور، صدای هواداران این تیم را درآورد و باعث شد تا فشارهایی روی مربیان این تیم به وجود بیاید. در فضای مجازی هواداری تراکتور، او به عنوان یک پرسپولیسی متعصب معرفی شد که تمام تلاشش را برای موفقیت تراکتور نمی‌کند. این مسئله به خصوص در بازی برگشت لیگ هفدهم مقابل پرسپولیس بیشتر نمود داشت.

در آن بازی تراکتور که در کورس قهرمانی با پرسپولیس رقابت داشت، ۳برصفر مغلوب شد و در پایان بازی محمد نوری به عنوان یکی از مقصران اصلی این شکست معرفی شد. البته قلعه‌نویی سرمربی وقت تراکتور از او دفاع کرد اما بعد از این بازی بود که او کمتر در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و در پایان فصل هم از این تیم جدا شد.

*** محسن بنگر
او یکی از مهم‌ترین بازیکنانی است که به خیانت و کم‌کاری علیه تراکتورسازی متهم شده است. او هم مثل محمد نوری سابقه بازی در پرسپولیس را داشت و زمینه برای اتهام زدن به او کاملا فراهم بود. بعد از همان بازی معروف پرسپولیس و تراکتورسازی که با باخت ۳برصفر تراکتور به پایان رسید، بنگر به عنوان مقصر اصلی شکست معرفی شد. هواداران معتقد بودند او به عمد و با کم‌کاری در دفاع باعث گل خوردن تراکتور شده است اما مرور صحنه‌های دو گل از سه گل پرسپولیس نشان داد که نقش هادی محمدی که محبوب هواداران تراکتور بود، در این گل‌ها بسیار بیشتر از بنگر بود.

با این حال بعد از این بازی، جو در تبریز به شدت علیه بنگر شد و ناگهان خبر رسید که او از تیم کنار گذاشته شده است. نزدیک به دو ماه خبری ازحضور او در تمرینات نبود و بعدها سرپرست باشگاه تراکتور هم مدعی شد که او خبرهای رختکن تراکتور بعد از باخت به پرسپولیس را به خبرنگاران داده است! او همچنین بر سر بنگر منت هم گذاشت و گفت: «ایراد از ما بوده که بازیکن اخراجی و ۳۸ ساله حریف را جذب کردیم تا آبرویش حفظ شود و جالب اینکه حدود ۸۰۰ میلیون تومان با او قرارداد بستیم.» این اتهامات هم هرگز ثابت نشد و در نهایت از این تیم جدا شد.

*** بختیار رحمانی
هافبک کرمانشاهی فوتبال ایران، بعد از ماجرای کارت‌های پایان خدمت جعلی در باشگاه فولاد خوزستان، مجبور شد برای گذراندن دوران خدمت سربازی خود به تراکتورسازی تبریز برود. او البته قبل از این بارها از علاقه‌اش برای پیوستن به استقلال هم گفته بود. بختیار در تراکتور روزهای خوب زیادی داشت مثل بازی با الجزیره امارات در لیگ قهرمانان آسیا که زننده دو گل از چهار گل تیمش بود. یا بازی برگشت با النصر امارات که اگرچه با حذف تراکتور همراه بود اما هواداران، قلعه‌نویی و رحمانی را حسابی تشویق کردند.

با این حال یک روز بد در برابر استقلال همه چیز را به هم ریخت. در بازی جام حذفی بین استقلال و تراکتورسازی در تبریز، یک اشتباه از رحمانی باعث شد تا استقلال به گل اول برسد. آن بازی در نهایت با پیروزی ۲بریک استقلال و حذف تراکتور از جام حذفی تمام شد اما نظر هواداران تراکتور نسبت به رحمانی کاملا تغییر کرد. آنها بختیار را به کم‌کاری و اشتباه عمدی در برابر استقلال متهم کردند و بختیار هم تحت تاثیر این اتهامات دیگر آن بختیار سابق نشد. در پایان فصل او از تراکتورسازی جدا شد و به استقلال پیوست اما در استقلال هم موفقیتی در انتظار او نبود. رحمانی این روزها در تیم صنعت‌نفت آبادان هم یک بازیکن نیمکت‌نشین است.

*** امید عالیشاه
او در نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم به همراه احمد نورالهی برای گذراندن خدمت سربازی از پرسپولیس به تراکتورسازی رفت. چند بازی انجام داد و یکی دو گل هم زد اما ناگهان خبر رسید که تراکتور از پنجره نقل و انتقالاتی محروم است! عالیشاه هم تا پایان فصل نتوانست برای تراکتور بازی کند. در فصل بعد اما او چند بازی برای این تیم به میدان رفت تا اینکه بازی با پرسپولیس در تهران فرا رسید. او با تشخیص یحیی گل‌محمدی در ترکیب اصلی تراکتور قرار داشت ولی چند دقیقه بعد از شروع بازی، ناگهان بدون اینکه هیچ برخوردی با بازیکنان پرسپولیس داشته باشد به زمین افتاد و لحظاتی بعد تعویض شد!

خیلی زود صفحات هواداری باشگاه تراکتور او را به تمارض متهم کردند و مدعی شدند که او خودش را به مصدومیت زده تا در برابر پرسپولیس بازی نکند! بعد از بازی پزشکان باشگاه تراکتورسازی اعلام کردند مصدومیت او واقعی و جدی است و حتی عکس رادیولوژی مصدومیت او هم در رسانه‌ها منتشر شد! با این حال هواداران تراکتور هرگز این اسناد و مدارک را باور نکردند و به او انگ خیانت به تیم‌شان را زدند. در پایان فصل هم عالیشاه به پرسپولیس برگشت و تا همین امروز رابطه او با هواداران تراکتور خوب که نشده هیچ، بدتر از گذشته هم شده است!

*** یحیی گل‌محمدی
در لیگ هفدهم بعد از اینکه نکونام و ویسی به عنوان مدعیان جدی مربیگری تراکتور معرفی شدند، ناگهان یحیی گل‌محمدی هدایت این تیم را برعهده گرفت. او سابقه هدایت پرسپولیس را داشت، یعنی زمینه برای اتهام‌زنی به او از همان ابتدا هم وجود داشت. سه باخت در سه بازی اول که دو تایش مقابل پرسپولیس و استقلال بود خیلی زود او را مقابل هواداران تراکتور قرار داد. با این حال به دلیل محرومیت تیم از حضور در بازار نقل و انتقالات و جدایی ستاره‌ها و جوان شدن تیم، آستانه تحمل هواداران بالاتر از فصل‌های قبل بود.

نتایج تراکتور با یحیی کم‌کم بهتر شد اما هرگز به چیزی که مد نظر هواداران بود نرسید و البته باید قبول کرد ‌ انتظارات او از تیم جوان یحیی کمی زیاده از حد بود. تا اواخر فصل دودستگی در میان هواداران تراکتور بیداد می‌کرد اما باخت به پرسپولیس در تهران طاقت هواداران تراکتور را طاق کرد. بدتر از این باخت اما تبریک گفتن این پیروزی از سوی یحیی به پرسپولیس بود که هواداران تراکتور اصلا با آن کنار نمی‌آمدند! انگار از نظر آنها تبریک گفتن برد به تیم پیروز معنایی نداشت و یحیی با این کارش به تراکتور خیانت کرده بود! تراکتور در بازی بعدی به نفت هم باخت و یحیی سرانجام از هدایت تراکتور کنار گذاشته شد.

*** محسن فروزان
این آخرین مورد خیانت یک بازیکن خودی به تراکتور است! او در لیگ هجدهم دروازه‌بان تراکتورسازی بود و تا یک مقطعی هم عملکرد خوبی داشت و جزو بهترین‌های لیگ برتر بود تا اینکه بازی کذایی مقابل سپیدرود در رشت از راه رسید. تراکتور تا آن بازی در کورس قهرمانی بود و می‌توانست با پیروزی در رشت مدعی اول قهرمانی شود اما دو اشتباه بد از محسن فروزان باعث شد تا در نهایت تراکتور ۳بریک مغلوب سپیدرود شود. بعد از این بازی بلافاصله حرف و حدیث‌ها درباره فروزان شروع شد و در کانال‌های هواداری او به شرط‌بندی و خیانت به تراکتور متهم شد.

حتی یکی از هواداران این تیم جلوی اتوبوس تیم را گرفت و به صراحت مدعی شد که فروزان شرط‌بندی کرده و او برای این ادعایش مدرک هم دارد. فروزان بعد از این بازی از تیم کنار گذاشته شد اما تراکتورسازی دیگر زیر بار این حواشی کمر راست نکرد. با اتهاماتی که به فروزان و همسرش وارد شد، آنها حتی بازداشت هم شدند . فروزان ‌ از سوی کمیته اخلاق تا اطلاع ثانوی از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد اما همین چند روز پیش مشخص شد که هیچ مدرکی برای اثبات فعالیت او و همسرش در سایت‌های شرط‌بندی و‌جود ندارد و فروزان همین حالا هم می‌تواند در لیگ برتر فعالیت داشته باشد.

کدخبر: ۳۱۳۴۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر