کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۳۲۵
تاریخ خبر:

همه دلایل ‌اخراج برانکو از الاهلی‌

روزنامه هفت صبح | اگر بعد از قطعی شدن حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت الاهلی عربستان کسی مدعی می‌شد که او بعد از پنج بازی اخراج خواهد شد، قطعا به او می‌خندیدیم. البته که سابقه باشگاه‌های عربستانی در این مورد خراب است اما پیش‌بینی‌ها این بود که درباره برانکو این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد.

به هر حال او پرسپولیس را سه فصل پیاپی قهرمان ایران‌‌ و این تیم را با دو پنجره بسته نقل و انتقالاتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده بود. این کارنامه باید باعث می‌شد تا مدیران الاهلی به او اعتماد کنند و فرصت بیشتری در اختیار او قرار بدهند اما عربستانی‌ها ترک عادت نکردند و بعد از پنج بازی برانکو را اخراج کردند! اما چه شد که الاهلی اینقدر زود پرونده برانکو را بست و چه دلایلی باعث شد تا این همکاری حتی به سه ماه هم نرسد و برانکو پاییز عربستان را هم نبیند؟

*** باخت در بازی حیثیتی!
یکی از مشکلات بزرگ برانکو در الاهلی، آغاز کار او با بازی مقابل الهلال بود. الهلال بزرگ‌ترین و پرافتخارترین تیم عربستان است اما الاهلی خود را رقیب اصلی این تیم می‌داند و هوادارانش باخت به الهلال را به این راحتی هضم نمی‌کنند. تقابل‌های این تیم در سال‌های اخیر بارها به جنجال و درگیری کشیده شده است.

در چند سال اخیر بیشتر این تقابل‌ها با برتری الهلال به پایان رسیده بود و مسئولان الاهلی به شدت به دنبال یک پیروزی خوب و دلچسب مقابل این تیم بودند. برانکو در چنین اتمسفری هدایت الاهلی را قبول کرد. جایی که اولین بازی این تیم با هدایت او در مقابل الهلال و آن هم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شد.

در روزهای منتهی به این بازی، فضا کاملا به سود الاهلی و برانکو بود. هواداران این تیم به شدت به برانکو امیدوار بودند و تقریبا مطمئن بودند که با او می‌توانند الهلال را در زمین خود شکست دهند و کار صعود را در همان بازی رفت یکسره کنند. اتفاقا الاهلی شروع خوبی هم داشت و خیلی زود به گل اول رسید.

اما الهلال دقایقی بعد گل مساوی را زد. شاگردان برانکو در نیمه اول یک بار دیگر گل زدند و پیروز به رختکن رفتند اما الهلال در نیمه دوم پوست انداخت و سه گل زد تا در خانه الاهلی به پیروزی باور نکردنی و تحقیرکننده ۴بر۲ برسد. درست از همان بازی انتقادها از برانکو شروع ‌ و مشخص شد که او احتمالا فرصت زیادی برای جبران این باخت نخواهد داشت. در بازی برگشت الاهلی در خانه الهلال با یک گل پیروز شد اما این کافی نبود و الاهلی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. اتفاقی که خیلی زود هواداران و مدیران الاهلی را نسبت به برانکو بدبین کرد.

*** اختلاف با اسطوره الاهلی
برانکو در ایران و پرسپولیس نشان داده بود که یک مربی ضدستاره است. او بارها با بازیکنانی که به شدت روی سکوها محبوب بودند به اختلاف خورد و تقریبا همه آنها را از پرسپولیس راند. این اتفاق در الاهلی هم برای او رخ داد، با این تفاوت که ستاره این تیم اسطوره‌اش بود و تقابل با او آن هم در اوایل فصل می‌توانست محبوبیتش را به خطر بیندازد.

همین طور هم شد و برانکو از همان روزهای اول با عمر السومه به مشکل خورد و هواداران الاهلی را مقابل خودش قرار داد. برانکو در بازی حیثیتی مقابل الهلال و در حالی که نیاز به برد داشت السومه را روی نیمکت نشاند و نتیجه‌اش شد حذف از آسیا! او تا روزهای آخر حضورش در الاهلی بارها مصاحبه کرد و به السومه هشدار داد و طعنه زد. این اتفاقی بود که هواداران الاهلی اصلا با آن کنار نیامدند. آنها که از حضور برانکو در تیم‌شان استقبال شگفت‌انگیزی کرده بودند، در تقابل با السومه، از مهاجم محبوب تیم‌شان حمایت کردند و بارها در فضای مجازی به او درباره رفتارش مقابل السومه هشدار دادند!

*** نتایج ضعیف با گران‌ترین تیم تاریخ الاهلی
بعد از حضور برانکو در الاهلی، مالکان این باشگاه در خرید و تقویت تیم هم سنگ ‌تمام گذاشتند و گران‌ترین تیم تاریخ این باشگاه را به او تحویل دادند. لوکاس لیما مدافع برزیلی تیم نانت فرانسه، اروین زوکانوویچ مدافع میانی جنوا ایتالیا، الویس ساریچ مهاجم ملی‌پوش بوسنی و هرزگوین و یوسف بلالی هافبک تیم ملی الجزایر بازیکنانی بودند که ابتدای فصل به الاهلی پیوستند‌ اما نتایج ابتدایی الاهلی اصلا خوب نبود.

این تیم در اولین بازی خود در خانه، مقابل تیم تازه ‌وارد العداله با نتیجه مساوی یک - یک متوقف شد. در بازی دوم با اشتباه مدافع حریف در دقایق پایانی مقابل الاتفاق به پیروزی خارج از خانه ۲بریک رسید و سرانجام شنبه شب در خانه با نتیجه عجیب ۲بریک مغلوب الوحده شد. تیمی که در پایین جدول قرار داشت و خطر اخراج، مربی‌اش را تهدید می‌کرد! این باخت طاقت هواداران الاهلی را طاق کرد و باعث اخراج برانکو هم شد.

*** بازیکنان الاهلی کم‌کاری کردند؟
بعد از اخراج برانکو از الاهلی، در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر کم‌کاری تعدادی از بازیکنان این تیم منتشر شد. گفته می‌شد بیشتر بازیکنان با برانکو رابطه خوبی نداشتند و تلاش چندانی برای موفقیت تیم و برانکو نمی‌کردند. این اتفاق در بازی با الوحده بیشتر به چشم آمد. جایی که السومه پنالتی خود را به بدترین شکل ممکن زد. او ضربه‌اش را زمینی و با اختلافی باورنکردنی به بیرون زد. مرور این صحنه این شائبه را به وجود آورده که او به صورت عمدی این پنالتی را خراب کرده تا الاهلی ببازد و برانکو اخراج شود.

کدخبر: ۲۸۰۳۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر