کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۲۰۸
تاریخ خبر:

همه حاشیه‌های میثاقی در برنامه فوتبال برتر

روزنامه هفت صبح،‌گروه تلویزیون | درباره برنامه فوتبال برتر که دوشنبه شب روی آنتن رفت و حاوی چند اتفاق جنجالی بود. هفت صبح فارغ از هیاهو نقاط ضعف و قوت این برنامه و مجری‌اش را بررسی می‌کند.

دوشنبه شب جدی‌ترین آزمون حرفه‌ای برای محمد حسین میثاقی و برنامه فوتبال برتر بود. خیلی خیلی جدی‌تر از سلسله برنامه‌هایی که ابتدای سال در تحلیل متن و حاشیه لیگ برتر روی آنتن می‌برد. تیم سازنده این برنامه ابتدای سال با هیچ برنامه‌ای قیاس نمی‌شدند. اولا به این دلیل که فرصت زیادی برای تدارک برنامه هفتگی‌شان نداشتند،‌ثانیا به این خاطر که باکس پخش آن‌ها دوشنبه شب نبود و عنوان جایگزین نود لقب نداشتند. در گزارش امروز فارغ از همه قیاس‌ها، نگاهی انداخته‌ایم به نقاط قوت و ضعف اولین قسمت اول فوتبال برتر.

*** تیتراژ ابتدایی و دکور
یکی از امتیازهای برنامه فوتبال برتر تیتراژ ابتدایی آن است. در این تیتراژ لوگوی همه تیم‌های حاضر در لیگ مورد استفاده قرار گرفته اما نه به شکل کلیشه‌ای. مثلا وقتی نوبت به لوگوی پرسپولیس می‌رسد، شیردال تخت جمشید در قاب می‌آید و لوگوی پرسپولیس از آن استخراج می‌شود.

این اتفاق برای تیم‌هایی که چنین امکانی دارند،‌مورد استفاده قرار گرفته است. ‌دکور فوتبال برتر با آنچه انتظار داشتیم فاصله بسیار دارد! مهم‌ترین عیب این دکور استفاده از طیف رنگ‌های سیاه است که حتی محمد حسین میثاقی به این دلمردگی اشاره کرد و از طراح خواست فکری به حال آن کند.

*** آیتم‌های برنامه
‌تعدد آیتم‌ها یکی از امتیازهای قسمت اول فوتبال برتر بود. بیش از ۳۳ آیتم در این برنامه پخش شد که خب این یعنی ریتم یک برنامه مطول رعایت شده است. اقتضای‌ برنامه فوتبالی داشتن آیتم‌های متعدد است اما فوتبال برتر سراغ فرامتن هم رفته بود و سوژه برخی میان برنامه‌هایش سوای خلاصه بازی‌ها بود.

‌در یک برنامه اگر سه آیتم با کیفیت وجود داشته باشد، می‌توان بقیه را با نگاه سهل‌تر قضاوت کرد. آن هم برنامه‌ای که سی و اندی میان برنامه پخش می‌کند. کیفیت آیتم‌های فوتبال برتر معمولی است و فعلا از برگ برنده خبری نیست. اتفاق بدتر این است که اطلاعات فنی موجود در خلاصه بازی‌ها ‌همان داده‌های معمولی است‌ مثل تعداد خطا،‌کارت و … از آن‌سو آیتم‌ها نیاز به کار گرافیکی قوی‌تر دارند ‌مثلا وقتی گل‌های برتر به نمایش در می‌آید هیچ ترتیبی در انتخاب دیده نمی‌شود.

*** مهمان استودیو
فوتبال برتر در گام نخست سراغ یک بازیکن مطرح رفت. علیرضا بیرانوند هم بازیکن محبوبی است و هم به‌تازگی عنوان برترین دروازه‌بان و بازیکن سال را به‌دست آورد. او خوش بیان است و در عین حال حرف‌هایش فنی.بچه‌های فوتبال برتر برای اینکه فرصت کافی در اختیار بیرانوند قرار گیرد، سراغ گزینه‌های دیگر نرفته بودند. حضور ممتد بیرانوند روی آنتن تنوع را از بین می‌برد. در حالی که وجود چند مهمان بر جذابیت برنامه می‌افزود. این اتفاق با مهمان تلفنی رخ نمی‌دهد و فوتبال برتر باید در ادامه تمرکزش را بر مهمان حضوری قرار دهد.

*** اجرای میثاقی
یکی از امتیازهای محمد حسین میثاقی مصاحبه‌های اوست. سبقه ژورنالیستی، اطلاعات کافی و تجربه گزارش‌های متعدد باعث شده بتواند گفت‌و‌گوهای موفقی تحویل مخاطب بدهد. این اتفاق هم در برنامه اول افتاد؛‌مصاحبه‌اش با بیرانوند هم نکته جذاب داشت (مثل تاکید بر افشای رقم قرارداد) و هم چند نکته فنی.

شب اول فوتبال برتر برای میثاقی سخت گذشت به این دلیل که چند بار در یک دوئل قرار گرفت. صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال صحبت نود و فردوسی پور را میان کشید و سعید آذری کنایه‌ای سنگین به میثاقی زد:«حق رشد عادل فردوسی‌پور را بده!» این حاصل مجادله میثاقی با مردی از اهل اصفهان است که به زبان آوری مشهور هستند. بدتر از همه ری اکشن این مجری است.

*** آنالیز بازی‌ها
تحلیل داوری‌های مسابقات لیگ برتر در برنامه سر و شکلی جدید دارد. هم در سری قبل و هم در دور جدید،‌نظر دو کارشناس درباره یک صحنه عنوان می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود شاهد نظرهای تکمیلی باشیم. ‌جای تحلیل فنی بازی‌ها در فوتبال برتر خالی است. نه کارشناس به استودیو می‌آید و نه این اتفاق در قالب آیتم رخ می‌دهد.

کدخبر: ۲۷۷۲۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • safa345

    خخخخ معلومه کسی ازش خوشش نمیاد

  • Msina

    تغیر رنگ محسوس