کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۵۸۱
تاریخ خبر:

همه تویوتاهای‌ قد کوتاه دوبی!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| درست یا غلط، با شنیدن نام تویوتا یک صفت به ذهن‌مان خطور می‌کند: مرگ‌ناپذیری. واقعیت این است که بازار تویوتا از امارات گرفته تا آمریکا این روزها با رقبای سرسختی روبه‌رو شده که برای جلب نظرشان نه می‌تواند روی طراحی خاص قبلی‌اش مانور دهد و نه قدرت بالای پیشرانه‌های نسل قدیمش را به رخ بکشد. حتی از نظر سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی و کابین شیک هم شاید بدمان نیاید که یک فورد یا هیوندای بخریم‌.

اما هنوز رقبا نتوانسته‌اند به کیفیت بالای تویوتا برسند و این برند کهنه‌کار ژاپنی کماکان پرچمدار استهلاک پایین در بازار خودروست. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در امارات متحده عربی که یکی از پررونق‌ترین بازارهای تویوتاست چه خودروهایی از این برند فروش خوبی دارند و چقدر باید برای‌شان پرداخت کرد. به منظور راحت‌تر شدن مقایسه، به یک خودرو با قیمت مشابه در بازار ایران نیز اشاره کرده‌ایم.

‌تویوتا یاریس سدان / (۶۰ هزار درهم - دناپلاس توربوی اتومات)
یاریس مصداق بارز ضرب‌المثل «فلفل نبین چه ریزه» است. چه کسی فکرش را می‌کرد از بین این همه محصولات ریز و درشت تویوتا جایزه خودروی سال اروپا به این خودروی کامپکت برسد؟ یاریس بر‌خلاف بازار اروپا که در آن باید با رقبایی همچون پژو ۲۰۸، رنو کلیو و داچیا ساندرو مبارزه کند و هنوز نتوانسته به رتبه اول فروش در قاره سبز برسد، در بازار امارات شانس بیشتری برای پیروزی دارد و از آنجایی که رقبای هم‌قیمتش معمولاً چینی‌ها هستند، بازار گرمی را تجربه می‌کند. یاریس ۲۰۲۱ هیچ تفاوت قیمتی در مدل‌های هاچ‌بک و سدان ندارد اما اگر آن را با گیربکس دستی بخواهید چاره‌ای جز خرید نسخه سدانش ندارید.

‌تویوتا کرولا / (۷۲ هزار درهم - چری آریزو ۵ توربو)
تویوتا با معرفی نسخه کراس کرولا نشان داد که قصد دارد از خوشنامی این مدل پرفروش خود برای موفقیت در کلاس خودروهای کراس‌اوور شهری نیز استفاده کند. کرولا جدید هم رانندگی بهتری دارد و هم از کابین ساده و بی‌روح قبلی فاصله گرفته ‌ اما چیزی که بیش از هر عامل دیگری توجه ما را به خودش جلب کرده طراحی اسپرت و تهاجمی آن است که اگر آن را هنوز محافظه‌کارانه می‌دانید می‌توانید به سراغ نسخه ویژه TRD هم بروید. کرولا در جدیدترین مدل خود از پیشرانه ۲ لیتری ۱۶۹ اسب بخاری بهره می‌برد.

‌تویوتا کمری / (۹۵ هزار درهم - هیوندای اکسنت مونتاژی)
بعید است نتوانید کمری دلخواه خود را پیدا کنید چون تویوتا برای پوشش دادن هرچه بیشتر سلایق مشتریانش آن را با ۱۷ تریم در مدل ۲۰۲۱ به بازار فرستاده است! بزرگ‌ترین تغییر کمری مجموعه سیفتی سنس ۲٫۵ است که باعث شده این سدان میدسایز ژاپنی یکی از ایمن‌ترین خودروهای بازه قیمتی خود باشد.

این پکیج که به صورت استاندارد در تمام تیپ‌های کمری موجود است، شامل نسخه ۲.۰ دوربین باکیفیت و قطعات رادار برای بهبود محدوده پاسخ، بهبود پاسخگویی در شرایط نور کم، سیستم پیشگیری از برخورد در تقاطع، دستیار فرمان اضطراری، کنترل کروز تطبیقی با امکان سبقت‌گیری آرام‌تر به‌همراه دستیار برقی و حتی دستیار تغییر خط حرکت است. در بین پیشرانه‌های کمری نمونه ۲٫۵ لیتری با ۲۰۳ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور انتخابی اقتصادی به شمار می‌رود. اگرچه برای کسانی که می‌خواهند با کمری‌شان در اتوبان کورس بگذارند هم پیشرانه ۳٫۵ لیتری ۳۰۱ اسبی با ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور قابل خریداری است.

کدخبر: ۴۰۷۵۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر