کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۲۳۸
تاریخ خبر:

همه به استقلال کمک می‌کنند جز استقلال!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | دو هفته است که تیم‌های بالانشین جدول نتایج خوبی نمی‌گیرند اما استقلال از این فرصت‌ها استفاده نمی‌کند و امتیازات زیادی از دست می‌دهد. دیروز صنعت‌نفت مقابل مس رفسنجان متوقف شد و سپاهان به شهرخودرو باخت تا استقلال با کمک بقیه مدعیان در صدر بماند. پرسپولیس هم تیم قعر جدولی ماشین‌سازی را شکست داد. بازی‌های دیروز را مرور می‌کنیم.

پس از شکست برابر آلومینیوم اراک و انتقادهایی که از یحیی گل‌محمدی بابت ترکیب و چینش عجیب و غریب تیمش در آن بازی صورت گرفت، سرمربی پرسپولیس دیروز تیمش را با این ترکیب به مصاف ماشین‌سازی تبریز فرستاد: حامد لک، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، سیامک نعمتی، وحید امیری و مهدی عبدی. سیدجلال حسینی نیز بعد از دوری یک هفته‌ای از ترکیب به دلیل مصدومیت، این‌بار کمال کامیابی‌نیا را در کنار خود به‌عنوان زوج قلب دفاعی می‌دید.

سعید آقایی در سمت چپ دفاعی و مهدی شیری نیز در سمت راست در این بازی به میدان رفتند. در خط میانی احمد نوراللهی بار دیگر به پست هافبک دفاعی بازگشت و در کنار میلاد سرلک قرار گرفت. در سمت راست سیامک نعمتی حضور داشت و احسان پهلوان نیز در سمت چپ وظیفه بازیسازی را عهده‌دار بود. در خط حمله سرخ‌ها با همان ترکیب چند دیدار اخیر در این بازی حاضر شدند و مهدی عبدی در کنار وحید امیری در کنار هم قرار گرفتند.

ماشین‌سازی تبریز هم با ترکیب مهدی اسلامی، مهدی رستمی، اکبر آفاقی، فرشاد اسدی، مهدی مومنی، پیمان بابایی، محمد امین اسدی، ابوالفضل رزاق پور، منصور باقری، سیدمحمد حسینی و اتابک زارعی مقابل پرسپولیس قرار گرفت. نکته جالب حضور محمد امین اسدی مهاجم سابق پرسپولیس بود و البته در کنار او پیمان بابایی حضور داشت که شایعات عجیب و غریبی پیرامون پیوستنش به پرسپولیس به وجود آمده بود که البته هیچ یک رنگ حقیقت به خود نگرفت.

بازیکنان پرسپولیس که در غم از دست دادن مهرداد میناوند پیشکسوت این باشگاه ناراحت و غمگین و با پیراهن مشکی به مصاف ماشین‌سازی رفتند، در اتفاقی جالب و دراماتیک دقیقه ۲۵ و در واقع ۱۹ ثانیه پس از دقیقه ۲۵ بازی و در حالی که حملات زیادی روی دروازه ماشین‌سازی داشتند موفق شدند دروازه شاگردان سعید اخباری را باز کنند و پس از این گل به یاد مهرداد میناوند با نشان دادن عدد ۲۵ به چپ پای فقید این باشگاه ادای احترام کردند.

در صحنه گل، حرکت بازیکنان تیم پرسپولیس باعث شد تا میلاد سرلک در محوطه جریمه صاحب توپ شود. او پاس خود را به امیری داد و امیری دروازه خالی را به زیبایی گشود. پیش از شروع بازی هم بازیکنان با پیراهنی که روی آن عکس مرحوم مهرداد میناوند نقش بسته بود و با پارچه نوشته‌ای در فراغ این پیشکسوت در زمین حاضر شده بودند.

عکس تیمی پرسپولیس هم با حضور قاب عکسی از مهرداد میناوند بود تا آنها همچنان یاد پیشکسوت خود را زنده نگه دارند و تصویری خاطره‌انگیز از این بازی ثبت کنند. وحید امیری در بازی رفت لیگ شانزدهم و جام حذفی فصل قبل، در برابر ماشین‌سازی دو گل را برای پرسپولیس زده بود تا از بین بازیکنان فعلی قرمزها بیشترین گل را برابر این تیم تبریزی به ثمر رسانده باشد.

امیری که انگیزه بالایی برای گلزنی مقابل ماشین‌سازی داشت، در نیمه اول بازی بسیار آماده و دونده نشان داد و بارها در محوطه جریمه ماشین‌سازی خط دفاعی این تیم را آزار داد. در دقیقه ۸۳ داور برخورد اسدی با سیامک نعمتی را پنالتی گرفت و پیمان بابایی که بهترین بازیکن تیمش هم بود، این پنالتی را تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس با خطر از دست دادن امتیاز روبه‌رو شود.

شاگردان یحیی چند حمله خطرناک انجام دادند اما با واکنش‌های خوب اسلامی این فرصت‌ها گل نشد تا اینکه در دقیقه ۹۳ ارسال خوب امیری را نورالهی با کنترل دیدنی سینه و ضربه محکم با پای چپ به تور دروازه ماشین‌سازی دوخت و درنهایت بازی با پیروزی پرسپولیس به پایان رسید.

*** شکست بی‌موقع سپاهان
در حالی که توقف استقلال و صنعت‌نفت آبادان، بهترین فرصت را برای رسیدن سپاهان به صدر جدول ایجاد کرده بود اما شاگردان محرم نویدکیا در بدترین زمان ممکن شکست خوردند تا استقلال همچنان در صدر باقی بماند.

دیروز سپاهان با گل پنالتی سجاد شهباززاده از شهرخودرو پیش افتاد اما قاسمی‌نژاد در همان نیمه اول با یک پنالتی بازی را به تساوی کشاند. در نیمه دوم در کمال ناباوری شهرخودرو دو بار دیگر توسط احمد الجبوری به گل رسید تا سپاهان یک شکست تلخ و هشداردهنده را بپذیرد. رحمتی هم با بردن سپاهان، اعتماد دوباره مدیران باشگاه را جلب کرد.

*** جابه‌جا کردن خط اوت هم به فولاد کمک نکرد
بازی فولاد و پیکان با جنجال باورنکردنی جابه‌جا کردن خط طولی کنار زمین در ورزشگاه فولاد آره‌نا برگزار شد. گفته می‌شد فولادی‌ها این کار را انجام دادند تا نادر محمدی نتواند از پرتاب‌های بلند اوت خود به سود تیمش استفاده کند. البته با دخالت ناظر بازی مشکل حل و بازی آغاز شد اما در نهایت بازی بدون اتفاق خاصی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

*** تیم خطیبی همچنان قربانی می‌گیرد
تراکتور تبریز و آلومینیوم اراک از ساعت ۱۵ روز شنبه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که در این بازی آلومینیوم با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. امید سینگ در دقیقه ۴۴، تنها گل این مسابقه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. شاگردان رسول خطیبی که هفته گذشته از سد پرسپولیس گذشته بودند، با ۱۸ امتیاز به جایگاه هفتم جدول لیگ برتر صعود کردند.

تراکتور هم با ۱۹ امتیاز، همچنان در رتبه چهارم جدول مسابقات ایستاده است. در این بازی البته تراکتور فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داد. در مهم‌ترین موقعیت‌ها، قیچی برگردان زیبای عباس‌زاده به تیر دروازه آلومینیوم برخورد کرد و به بیرون رفت و حمزاوی از چند قدمی دروازه در بهترین موقعیت ممکن توپ را به بیرون زد. آلومینیوم هفته گذشته پرسپولیس را هم شکست داده بود!

*** آبادانی‌ها صدر را نخواستند
دیدار تیم‌های مس رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان هم دیروز در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان برگزار شد و با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. قضاوت این دیدار برعهده مرتضی منصوریان بود که امید حامدی‌فرد و محمد خلیلی از صنعت‌نفت آبادان را با کارت زرد جریمه کرد. ساکی بازیکن صنعت‌نفت در دقیقه ۷۳ با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

مس رفسنجان پس از دو پیروزی مقابل پیکان و ماشین‌سازی، مقابل شاگردان پورموسوی متوقف شد تا با ۱۶ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار بگیرد. صنعت‌نفت آبادان هم ۱۰ نفره نتوانست در رفسنجان سه امتیاز را کسب کند و باتوجه به توقف استقلال، فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست داد . صنعت‌نفتی‌ها حالا با ۲۲ امتیاز و با توجه به باخت سپاهان و تفاضل گل بهتر نسبت‌به این تیم، با یک پله صعود رتبه دوم جدول را در اختیار گرفتند. در واقع آبادانی‌ها تعارف استقلال را برای صدرنشینی پس زدند.

کدخبر: ۳۷۱۲۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر