کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۰۱۸
تاریخ خبر:

همه بازیکنانی که مورد غضب یحیی قرار گرفتند

روزنامه هفت صبح | ‌ دروازه‌بان ملی‌پوش سابق پرسپولیس در دوران یحیی گل‌محمدی مدتی در ترکیب اصلی این تیم قرار داشت اما بعد از چند نمایش ضعیف به نیمکت منتقل شد و بوژیدار رادوشوویچ جای او را گرفت. ابتدا به نظر می‌رسید مشکل فقط فنی باشد اما وقتی بیرانوند برخلاف سایر بازیکنان پرسپولیس تولد یحیی را در فضای مجازی به او تبریک نگفت، مشخص شد که احتمالا اختلافاتی بین این دو نفر وجود دارد که فراتر از مسائل فنی است.

بیرانوند فصل گذشته و بعد از نیمکت‌نشینی در آنتورپ می‌توانست به پرسپولیس برگردد اما ظاهرا به دلیل اختلاف با یحیی ترجیح داده یک فصل دیگر در اروپا و تیمی دیگر بماند. شایعات حاکی از آن است که او برای بازگشت به پرسپولیس در پایان این فصل، شرطی عجیب گذاشته است: او فقط وقتی به این تیم برمی‌گردد که یحیی نباشد. این در حالی است که در فاصله ۷ ماه تا جام‌جهانی، بیرانوند نیاز دارد که بازی کند تا به ترکیب اصلی تیم ملی برسد.

مهدی شیری: او هرگز در پرسپولیس عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشت اما به دلیل نبود مدافع راست خوب، چند سال به راحتی در این پست برای پرسپولیس به میدان رفت. سرانجام اشتباه مرگبارش در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای کره باعث شد تا برای مدتی نیمکت‌نشین شود. در همان مقطع یحیی هم مثل بازیکنان پرسپولیس از او حمایت می‌کرد اما اتفاقات بازی سوپرجام و اخراج ناشیانه شیری باعث شد تا چوب‌خطش پر شود و بعد از این بازی در فهرست مازاد باشگاه قرار بگیرد و در نیم‌فصل به فولاد بپیوندد.

شیری در پست خداحافظی خود در اینستاگرام از مدیریت و همبازیانش تشکر کرد اما اشاره‌ای به یحیی گل‌محمدی نکرد. نکته عجیب اینکه او در فولاد به شکلی باورنکردنی درخشیده است. در همین چند بازی ۲ پاس گل داده و یک گل هم برای تیم نکونام زده است. او در چند سال حضورش در پرسپولیس نتوانست چنین آماری را ثبت کند! درخشش او در فولاد این روزها شاید باعث ناراحتی یحیی گل‌محمدی هم شده باشد.

عیسی آل‌کثیر: درباره او هنوز ابهامات زیادی وجود دارد. او در بازی رفت مقابل شهرخودرو مصدوم شد و خبر رسید که رباط صلیبی پاره کرده است. در حالی که همه منتظر عمل جراحی او بودند، ناگهان دو سه هفته بعد فیلم تمرینات انفرادی او با توپ در فضای مجازی منتشر شد. در نهایت مشخص شد که برخلاف نظر پزشک باشگاه، خود او معتقد است که مصدومیتش نیازی به عمل جراحی ندارد. با این حال یحیی نظر پزشک باشگاه را قبول داشت و او را به تمرینات تیمی راه نمی‌داد.

به نظر می‌رسید اختلافات بین این دو نفر شخصی هم هست. در نهایت بعد از توقف پرسپولیس در دربی و کم شدن شانس قهرمانی پرسپولیس، مدیربرنامه‌های آل‌کثیر در یک استوری عجیب و تند، به یحیی گل‌محمدی حمله کرد و مدعی شد اگر او لجبازی نمی‌کرد، عیسی می‌توانست در دربی به پرسپولیس کمک کند. این اتفاق باعث شد تا آخرین امیدهای هواداران برای بازگشت عیسی به تمرینات بر باد رود. او احتمالا تا پایان فصل برای پرسپولیس بازی نخواهد کرد.

حامد لک: او جدیدترین بازیکن مغضوب یحیی گل‌محمدی است. بعد از مدت‌ها درخشش و تاثیرگذاری در دروازه پرسپولیس، لک در لیگ بیست و یکم افت کرد و در چند بازی اشتباهات بزرگی داشت. تمدید قرارداد او در همان روزهای افت، نشان از تلاش یحیی برای بازگرداندن روحیه لک داشت اما به تازگی خبر رسیده که یحیی در جریان تمدید قرارداد او نبوده و مدیریت باشگاه بدون هماهنگی با سرمربی تصمیم به تمدید قرارداد او گرفته است.

اما حتی همین تمدید قرارداد هم کمکی به لک نکرد و اشتباهات او به قدری زیاد شد که در نهایت احمد گوهری متزلزل و کم‌تجربه برای بازی در دربی به او ترجیح داده شد. لک در جریان بازی دوستانه با تیم امید هم یک گل بد خورد تا طاقت یحیی طاق شود و او را برای مدتی از تمرینات تیمی کنار بگذارد. شنیده می‌شود این دو جر و بحثی هم با هم داشته‌اند که ممکن است باعث شود لک تا پایان فصل روی نیمکت یا حتی روی سکوها بنشیند. احتمالا یکی از دو نفر فصل بعد در پرسپولیس نخواهند بود.

مهدوی‌کیا اولین قربانی یحیی بود
خیلی قبل‌تر از این چند نفر، این مهدی مهدوی‌کیا بود که با یحیی گل‌محمدی به مشکل خورد. در اولین دوره حضور یحیی روی نیمکت پرسپولیس، مهدوی‌کیا قصد خداحافظی از فوتبال را داشت و این اتفاق را به فینال جام حذفی موکول کرده بود. اما یحیی او را نیمکت‌نشین کرد و در دقایق پایانی به زمین فرستاد. پرسپولیس با شکست در فینال جام حذفی مقابل سپاهان نایب قهرمان شد تا بازی خداحافظی کیا تلخ‌تر شود. او در برنامه نود به خاطر این اتفاق اشک ریخت و کار به جایی رسید که یحیی گل‌محمدی هم در همان برنامه و روی آنتن زنده از استعفای خود خبر داد!

کدخبر: ۴۴۹۰۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر