کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۳۹۱۴
تاریخ خبر:

همه اعضا علیه موضع‌گیری تفرقه‌برانگیز اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی

در هفته‌ای که گذشت اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در رویکردی تفرقه‌انگیز دو عضو خود را در مقابل یکدیگر قرار داد. این اتحادیه با انتشار خبری از رسانه رسمی خود با متهم کردن یکی از اعضا به قانون‌گریزی در مقابل عضو دیگر، رویکرد غیر منصفانه و جانبدارانه‌ای از خود در روزهای اول نشان داد و واکنش‌ اعضای دیگر این اتحادیه را برانگیخت و صدای اعتراض آن‌ها را بلند کرد تا جایی که حتی مدیر عامل اسنپ - به عنوان یک سوی درگیر در این ماجرا- در موضع‌گیری خود از این رویکرد اعلام برائت کرده و از اتحادیه درخواست کرده که بی‌طرف و منصفانه عمل کند و حافظ منافع همه اعضا باشد.

در حالی در ماده ۵ اساسنامه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، «حمایت و حفظ حقوق صنفی اعضا» و «ایجاد و تحکیم اصول همکاری بین افراد صنفی»، «تعامل» و «همکاری» محوریت قرار گرفته که این اتحادیه از رسانه رسمی خود برای تخریب یکی از اعضای خود استفاده کرده و به مقایسه غیراصولی یک عضو با عضو دیگر پرداخته و منجر به شکل‌گیری شائبه‌های بسیاری شده است.

تفرقه‌افکنی، محکوم کردن سلیقه‌ای اعضا، انتشار خبرهای تایید نشده و دارای جهت‌گیری از رسانه رسمی و رفتارهای مشابه این چنینی، احتمالا اشتباه‌ترین مسیری است که یک اتحادیه به عنوان نهاد مدنی و صنفی می‌تواند طی کند.

گفتنی است که بیش از یک سال است که از موعد برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی می‌گذرد و دوره فعالیت اعضای هیات مدیره فعلی در مرداد سال ۱۴۰۰ تمام شده.

رسبسبکسب و کارهای اینترنتی

نابه‌سامانی در این نهاد تا جایی پیش رفته که تعداد زیادی از اعضا در اعتراض به روند کنونی در ماه‌های گذشته استعفا داده‌اند چرا که معتقدند که تغییرات جدید برآمده از انتخابات نیست و نظر اعضای اتحادیه در آن لحاظ نشده است. همچنین اتاق اصناف ایران مخالف این تحولات است و فرآیند طی شده را از نظر روال قانونی تایید نکرده و به رسمیت نمی‌شناسد.

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی :

به عنوان عضو هیات مدیریه اتحادیه ضمن برائت از این حرکت زشت، آن را محکوم می‌کنم. طی یک نقل و انتقال غیرعادی در هیات مدیره و بدون تایید اتاق اصناف، وضعیت اتحادیه بعد از دو هفته به اینجا رسیده است.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ:

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای فضای مجازی، یک تشکل صنفی است که:

  1. مرجعی برای حل اختلافات درون صنفی و ایجاد اتحادیه است
  2. حافظ منافع صنف و پشتیبان کسب وکارهاست
  3. بی‌طرف، منصفانه و به دور از رویکردهای مغرضانه و جانبدارانه موضع‌گیری می‌کند

ما در گروه اسنپ به هیچ عنوان موافق رویکردهای تخریبی و تفرقه‌انگیز نیستیم. امیدواریم با برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات اتحادیه، شاهد تزریق رویکردهای مثبت و هم‌افزایی بیشتر توسط هیات مدیره جدید باشیم.

میلاد منشی‌پور، عضو هیات مدیریه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی :

به عنوان عضو هیات مدیره اتحادیه، موافق چنین رفتار و رویکردی نیستم و قویا آن را محکوم می‌کنم. متاسفانه این محتوا بدون اطلاع من و برخی دیگر از اعضای هیات مدیره منتشر شده و انتشار آن در صفحه رسمی اتحادیه به هیچ عنوان به معنی تایید آن توسط من نیست.

عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی:

به عنوان یک عضو اتحادیه و کسی که به کار صنفی اعتقاد دارد، از انتشار چنین پستی بسیار متاسف شدم. این، به نظر من کاملا اشتباه است. قطعا لازم است که قوانین و مقررات اجرا شوند و قانون برای همه یکسان باشد و با هر کسی که قوانین را اجرا نمی‌کند طبق قانون برخورد شود ولی این نحوه انتشار را نمی‌پسندم.

نیما اشرف زاده، مدیر اجرایی شیپور:

جای تاسف است که رسانه رسمی اتحادیه برای تخریب اعضا استفاده می‌شود. سیگار در دیجی‌کالا صرفا با احراز هویت برای افراد بیش از ۱۸ سال قابل خرید است.

هادی مرادی، موسس رسانه بازاریابی ایران(دی ام برد):

واقعا باعث سرافکندگی است. از اتحادیه بالغ‌تر از این انتظار می‌رود.

امیر حق‌رنجبر، هم بنیانگذار و مدیرعامل لندو:

این پست اتحادیه واقعا عجیب است. کاملا مشخص است که سمت رییس اتحادیه از آقای محمدی(مدیر عامل دیجی‌کالا) به آقای وکیل‌زاده (مدیرعامل زنبیل) منتقل شده است!

سامان فائق، توسعه دهنده کسب و کار:

این شیوه از دیجی‌کالا ستیزی، آن هم زمانی که مدیرعامل زنبیل باشی، اصلا روی خوشی ندارد!

کدخبر: ۴۷۳۹۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر