کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۸۶۶
تاریخ خبر:

همه اشتباهات مرگبار بازیکنان پرسپولیس در این فصل

روزنامه هفت صبح | این که فوتبال بازی اشتباهات است را همه قبول دارند. تا وقتی خودتان اشتباه نکنید یا حریف را وادار به اشتباه نکنید، گلی به ثمر نمی‌رسد اما بعضی از اشتباهات مستقیما به ضعف بازیکنان مربوط می‌شود؛ ضعفی که با تمرین و پشتکار برطرف می‌شود. پرسپولیس در این فصل از اشتباهاتی که مربوط به ضعف فردی بازیکنانش می‌شد ضربات زیادی متحمل شد.

تا فصل گذشته، بازیکنان این تیم کمترین اشتباهات را مرتکب می‌شدند و در نتیجه کمترین گل‌ها را دریافت می‌کردند و قهرمان می‌شدند اما همین اشتباهات پرتعداد و البته شبیه هم، باعث شد تا پرسپولیس در این فصل گل‌های زیادی دریافت کند و قهرمانی را هم از دست بدهد. در این مطلب مهم‌ترین اشتباهات فردی بازیکنان پرسپولیس را که منجر به گل خوردن این تیم شدند مرور می‌کنیم.

هفته سوم: سیامک نعمتی
بازی آلومینیوم و پرسپولیس در اراک تا دقیقه ۶۶ بدون گل پیش می‌رفت اما در این دقیقه سیامک نعمتی که مدافع راست پرسپولیس بود هوس کرد در نیمه زمین خودی بازیکن حریف را دریبل کند که این اتفاق نیفتاد. توپ از دست رفت و اراکی‌ها با ۴ بازیکن مقابل دو مدافع پرسپولیس قرار گرفتند و چند ثانیه بعد گل پیروزی‌بخش این تیم به ثمر رسید. این اولین باخت فصل پرسپولیس و البته دومین باخت متوالی این تیم در اراک بود.

هفته پنجم: رادوشوویچ
روی یک ضربه ایستگاهی و شوت پای چپ عقیل کعبی دروازه پرسپولیس باز شد. البته شوت کعبی عالی بود اما اگر رادوشوویچ در محاسباتش اشتباه نمی‌کرد می‌توانست به راحتی توپ را مهار یا دفع کند اما دروازه‌بان کروات پرسپولیس در تشخیص مسیر توپ اشتباه کرد و دروازه پرسپولیس باز شد. این بازی البته با گل مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی مساوی تمام شد.

هفته نهم: عیسی آل کثیر و حامد لک
هوادار در این بازی دو بار دروازه پرسپولیس را باز کرد. روی گل اول دخالت اشتباه عیسی آل کثیر و دفع رو به عقب او باعث شد تا توپ به بازیکن هوادار برسد و دروازه پرسپولیس باز شود. اگر آل کثیر دخالت نمی‌کرد، علی نعمتی می‌توانست توپ را صحیح و سالم دفع کند. روی گل دوم هم اگرچه توپ با برخورد به دست بازیکن هوادار وارد دروازه پرسپولیس شد اما خروج نامطمئن لک هم مزید بر علت شد تا توپ وارد دروازه او شود.

هفته دهم: حامد لک
پرسپولیس موفق شد با نتیجه ۳ بر یک میزبانش پیکان را شکست دهد اما روی تنها گل پیکان حامد لک مقصر بود. او روی صحنه‌ای که نیاز نبود، از دروازه خارج شد و به جای این که توپ ارسالی را دفع کند، با مشت به سر مهاجم پیکان کوبید و باعث شد تا داور اعلام پنالتی کند و تک گل حریف به ثمر برسد.

هفته چهاردهم: وحید امیری
روی یک ضربه ایستگاهی از سوی بازیکنان شهرخودرو، وحید امیری که قصد دفع توپ را داشت، در محاسباتش اشتباه کرد و با ضربه سر دروازه تیم خودی را باز کرد. قطعا اگر یک مدافع تخصصی در آن صحنه به جای امیری حضور داشت، آن توپ نسبتا کم خطر را دفع می‌کرد اما امیری اشتباه کرد و باعث شد بازی مساوی شود.

هفته چهاردهم: حامد لک
یک خروج اشتباه دیگر. پرسپولیس در سیرجان با یک گل از گل‌گهر پیش افتاده بود اما در دقیقه ۳۰ بازی مساوی شد. با ارسال سعید صادقی روی یک ضربه ایستگاهی، حامد لک به اشتباه تا روی نقطه پنالتی جلو آمد اما استنلی کی‌روش زودتر از او به توپ رسید و گل مساوی گل‌گهر را زد.

هفته بیست و یکم: حامد لک
چیزی به دربی نمانده بود و پرسپولیس نیاز داشت صنعت نفت را در آبادان ببرد تا فاصله‌اش با استقلال از ۳ امتیاز بیشتر نشود اما در همان دقیقه ۷ حامد لک کار پرسپولیس را تمام کرد. روی سانتر ساده و کاملا معمولی و کم‌خطر غبیشاوی بدون این که کسی مزاحم لک باشد‌، توپ از دست او رها شد و وارد دروازه پرسپولیس شد. این گل باعث شد تا او دربی را از روی نیمکت تماشا کند.

جام حذفی: وحدت هنانوف
یک شب کابوس‌وار برای مدافع تاجیک پرسپولیس. او روی پاس به عقب هم‌تیمی‌اش آنقدر تعلل کرد تا بازیکن آلومینیوم توپ را از زیر پای او قاپید و با پیشروی تا محوطه جریمه پرسپولیس پاس گل اول را به محمدرضا آزادی داد. روی گل سوم هم امید عالیشاه و رامین رضائیان از یک بازیکن حریف به راحتی دریبل خوردند و همین توپ در نهایت به آزادی رسید تا دومین گل خودش را به ثمر برساند. اما هنانوف در این بازی یک اشتباه بزرگ دیگر هم داشت. پاس رو به عقب کم‌جان او به احمد گوهری نرسید و او مجبور شد روی مهاجم آلومینیوم مرتکب خطای پنالتی شود. البته این پنالتی را گوهری مهار کرد.

هفته بیست و هفتم: حامد لک
آخرین اشتباه دروازه‌بان جنجالی پرسپولیس تا قبل از بازی‌های امشب، به بازی برگشت مقابل سپاهان اصفهان برمی‌گردد. او روی گل دوم مطابق معمول خروجی بی‌مورد و اشتباه داشت و سانتر ارسالی سروش رفیعی بدون برخورد به بازیکنی، وارد دروازه پرسپولیس شد. این گل شکست پرسپولیس و البته قهرمانی استقلال را در فاصله ۳ هفته تا پایان فصل قطعی کرد.

کدخبر: ۴۵۶۸۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر