کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۲۵۴
تاریخ خبر:

همه‌‌ تیپ‌های ‌تیوولی؛ ‌کراس‌اوور ۱۰۰ هزارتایی!

روزنامه هفت صبح | یکی از خودروهایی که از ممنوعیت واردات آسیب زیادی دید، تیوولی بود. رامک‌خودرو به هوای تقاضای بالای داخلی نزدیک به ۸۰۰ دستگاه تیوولی ثبت سفارش کرد که در گمرک باقی ماندند و نتوانستند ترخیص شوند تا اوایل پاییز امسال که سرانجام این قفل گشوده شد و تیوولی‌های مدل ۲۰۱۸ به دست خریداران رسیدند.

همزمان رامک خودرو با همکاری نورا موتور پارس پروژه مونتاژ تیوولی را در شهرک صنعتی کاوه شروع کرد. این روزها تیوولی بیش از دیگر کراس‌اوورهای هم‌رده‌ خود در بازار حضور دارد و به همراه پژو ۲۰۰۸ جزو معدود غیرچینی‌ها در بازه قیمتی زیر یک میلیارد تومان هستند که از اقبال مشتریان هم برخوردار شده‌اند.

سه تفنگدار: تیوولی وارداتی از مدل ۲۰۱۶ و در دو تیپ به ایران آمد: اسپرت و الیت که بعداً در مدل ۲۰۱۷ تیپ آرمور هم وارد بازار شد. دو تیپ اسپرت و الیت چندان تفاوتی از نظر آپشن با هم ندارند. هر دو به امکانات قابل قبولی در بازه قیمتی خود همچون فرمان برقی سه حالته، کنترل پایداری، کنترل کشش، سیستم ترمز اتوماتیک و صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن مجهز است.

تفاوت میان این دو تیپ به ظاهر محدود می‌شود. تیوولی اسپرت به شیشه‌های دودی، سقف مشکی و باله عقب مجهز است. تیوولی الیت ظاهر ساده‌تری دارد اما از سانروف و روف‌ریل بهره می‌برد؛ امکاناتی که باعث می‌شوند تیوولی بیش از یک کراس‌اوور شهری جوان‌پسند ظاهر شود.

تیوولی مخصوص بیابان: اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در بازار تیوولی دو دیفرانسیل هم پیدا کنید. رامک خودرو به تعداد محدود (حدود ۱۰۰ دستگاه) از این مدل را به کشور وارد کرد که در داخل از تریم ردپکیج با تزئین مشکی و قرمز بهره می‌برند و آپشن‌های بیشتری همچون تهویه اتوماتیک دوگانه دارند.

این خودرو با آپشن‌هایی مثل دکمه قفل دیفرانسیل و یکسان‌سازی حرکت چرخ‌ها عملکرد رانندگی خوبی را در مسیرهای ناهموار به نمایش می‌گذارد.آرمور؛ تیوولی با نون اضافه: مدل نیوفیس تیوولی آخرین تیپ این خودرو بود که در مدل ۲۰۱۸ وارد ایران شد. البته آرمورهای حاضر در ایران تنها از بهبود جزئی در ظاهر بهره‌مند بودند و خبری از آپشن‌های آرمور کره‌ای مانند کیت اسپرت بدنه، خطوط رنگی روی کاپوت، دوخت اختصاصی برای چرم کابین و… در آنها نیست.

امکانات مدل آرمور و نسخه مونتاژی تقریبا مشابه‌اند؛ نظیر شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، سانروف، دی‌لایت، سنسور نور، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور پارک جلو و عقب، مانیتور، دوربین عقب، فرمان سه حالته، تنظیم حالت رانندگی، تودوزی چرم، کروز کنترل و استارت دکمه‌ای.

اتحاد موتوری:‌تمام تیوولی‌ها از پیشرانه ۱٫۶ لیتری با ۱۲۸ اسب بخار نیرو و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برند که اگر شتاب کند و آزاردهنده آن را کنار بگذاریم، با مصرف ترکیبی هفت لیتری گزینه مناسبی برای ترددهای روزمره در شهرند. جعبه دنده شش سرعته اتومات تیوولی نیز ساخت آیسین ژاپن است؛ اگرچه کار با آن قلق‌های خاص خود را دارد.

کدخبر: ۳۸۴۲۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر