کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۸۹۱
تاریخ خبر:

همراه با بسته خبری فرهنگی امروز

هفت صبح_ماندانا زمانی:با چند خبر فرهنگی و هنری از سرتاسر جهان همراه ما باشید

۱_«HBO Max» با انتشار تیزر قسمت ویژه فرندز با عنوان «فرندز: تجدید دیدار» از تاریخ نمایش این قسمت نیز رونمایی کرد. طبق این اعلام، «فرندز: تجدید دیدار» روز ۲۷ می یعنی حدود دو هفته دیگر پخش می شود.در همین حال لیست متنوع ستاره های این قسمت ویژه نیز منتشر شد که در آن نام هایی چون دیوید بکام، جاستین بیبر، بی‌تی‌اس، جیمز کوردن، سیندی کرافورد، کارا دلوینگن، لیدی گاگاو ملاله یوسف‌زی به چشم می خورد.طبیعتا ۶ ستاره اصلی سریال یعنی جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، دیوید شویمر، لیسا کودرو، مت له‌بلانک و متیو پری نیز در این قسمت حضور دارند.بن وینستون کارگردانی این قسمت ویژه را برعهده دارد.برو بچه های فرندز باز هفت صبح شمارش معکوس رو شروع کردند.

۲_رابرت دنیرو یکی از نقش‌های اصلی فیلم جدید مارتین اسکورسیزی«قاتلان ماه کامل (ماه گل)» را بازی می‌کند و برای فیلمبرداری این اثر گرانقیمت سینمایی به اوکلاهما سفر کرده بود که آسیب‌ دید.البته او هنگام فیلمبرداری مجروح نشده و میزان آسیب‌دیدگی‌ پایش مشخص نیست اما مجبور شده که اوکلاهما را ترک و به نیویورک پرواز کند. فیلم جدید مارتین اسکورسیزی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری اپل و پارامونت یکی از بخش‌های تاریک تاریخ آمریکا را بازگو می‌کند. دورانی که طمع پول به کشتار مردمان بومی قبیله اوسیج انجامید.

۳_ خبر گُم شدن سردیس رحیم هودی، هنرمند پیشکسوت تئاتر، از عصر پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت، در صفحات شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست شد. ولی اینک آگاهان به این ماجرا، می‌گویند دزدی این سردیس، دوشنبه هفته گذشته، روی داده است.سردیس یاد شده، به سفارش شهرداری شیراز طراحی و توسط عبدالعلی قصرالدشتی، مجسمه‌ساز شیرازی از بُرنز ساخته و در مقابل تالار حافظ نصب شده بود.این سردیس، در محوطه‌ پیاده‌راه مقابل تالار حافظ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نصب شده بود؛ محوطه‌ای که به دلیل اهمیت آن، پُر از دوربین‌های مدار بسته نظارت تصویری و کنترل رفت و آمد و … است.

۴_ شبکه چهار سیما با پخش فصل دوم «کتاب خوب» از شنبه تا چهارشنبه، هر روز یک کتاب را معرفی می‌کند و این برنامه با اجرای ایرج نوذری و با حضور چهره‌های فرهنگی در ۲۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای از ۲۶ اردیبهشت ماه هرشب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.حضور مهمانانی چون بهروز رضوی، مسعود ده‌نمکی، خسرو معتضد و جهانگیر الماسیدر برنامه قطعی است.حالا باید دید با توجه به خداحافظی برنامه «کتاب باز» تا پاییز«کتاب خوب» می‌تواند رقیب مناسبی برای برنامه خوشنام سروش صحت باشد؟

۵_امیر مقاره خواننده گروه ماکان بند به عنوان جدیدترین بازیگر سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم مقابل دوربین رفت.
سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم این روزها در جزیره کیش در حال تصویربرداری است و امیر مقاره به عنوان جدیدترین بازیگر این سریال مقابل دوربین رفته است.مقاره خواننده جوان گروه موسیقی «ماکان بند» است که برای اولین بار بازی در یک مجموعه نمایشی را تجربه می‌کند.یکی از بازیگران محوری سریال «جزیره» نیز محمدرضا فروتن است.

۶_ «هفت گونه سینما» نوشته‌ علیرضا کاوه منتشر شد.این کتاب با قیمت ۶۰ هزار تومان در انتشارات روزنه‌کار راهی بازار کتاب شده است.در معرفی این کتاب آمده است: "علیرضا کاوه، پژوهشگر و نظریه‌پرداز سینمایی در این کتاب که جلد نخست از یک مجموعه‌ چهارجلدی است هفت گونه یا ژانر سینمایی جنایی، کمدی، دراما، وسترن، فانتزی، وحشت و موزیکال را مورد بررسی قرار داده است.علیرضا کاوه که از سال ۱۳۷۰ نوشتن در خصوص ژانر سینمایی را در نشریات آغاز کرده، پیش‌تر کتاب‌های «گونه‌ سینمایی، لحن و نظام ارزشی»، «چنین سیاه آینه‌ای» (فیلم‌ نوار)، «تقسیم‌بندی سینمایی»، «بیننده‌ فیلم» و «بهرام بیضایی و وقتی همه‌ خوابیم» را منتشر کرده است.

۷-درست یک ساعت دیگر دربی است.به امید یک بازی جذاب و دلچسب و اینکه به استقلالی‌های هفت صبح قول می‌دهم در صورت باخت تیم محبوبشان فردا برایشان خرما ببرم والبته که شیرینی برد پرسپولیسی‌های روزنامه پیش ما محفوظ است.پیش به سوی ۹۰ دقیقه آدرنالین .شاد باشید همیشه.

توضیحات

ستاره های سریال فرندز

توضیحات

سردیس رحیم هودی

توضیحات

برنامه «کتاب خوب»

کدخبر: ۳۸۹۸۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hossein.sheikhi

    فرندز رو هم پوشش خبری میدی ۷ صبح ?