کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۹۶۴
تاریخ خبر:

همراه با بسته خبری فرهنگی امروز

هفت صبح_ ماندانا زمانی:
*چند تئاتر خوب روی صحنه است،«سگک» در تماشاخانه ایرانشهر،«مرفی» در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر و البته «نفس کشیدن» در پردیس شهرزاد.با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی به تماشای تئاتر بروید، از اتوبوس و مترو خطرناک تر نیست به خدا.

با چند خبر از جهان فرهنگ همراه ما باشید

۱_سی‌ان‌ان‌ آمریکا در یک گزارش نگاهی داشته به تجربه سفرِ ایرانِ «توماس وگمن»، گردشگری که کتابی درباره هتل‌های ایران نوشته است. از نظر او، چشمگیرترین نکته در مورد ایران، هتل‌های آن است. البته نه هتل‌های بزرگ هفت‌ستاره، بلکه هتل بوتیک‌های کوچکی که توسط خانواده‌ها اداره می‌شوند، در حالی که کاملاً مدرن و پیشرفته هستند.
وگمن پس از سفر به ایران، کتابی درباره ۱۶ هتل، عمدتا هتل بوتیک در شهرهایی از تهران و شیراز تا روستایی در جزیره قشم در جنوب ایران، با عنوان «Persian Nights» نوشته است.سی‌ان‌ان‌ در این گزارش مدعی شده که این نخستین کتاب انگلیسی‌زبان است که به هتل‌های ایران اختصاص یافته است و می‌گوید به کسانی که این کشور را نمی‌شناسند نگاه اجمالی از رونق طراحی، فراتر از اماکن تاریخی می‌دهد.

۲_ «خانه فیلم» در تدارک گسترده برای جدیدترین فیلم اصغر فرهادی در ایران است.اولین نمایش این فیلم در بخش مسابقه هفتاد و چهارمین فستیوال کن در کشور فرانسه خواهد بود.پیش‌بینی می‌شود با مساعد شدن شرایط کرونا در کشور، فیلم «قهرمان» برای اکران گسترده در پاییز توسط «خانه فیلم» آماده شود و بتواند رونق دوباره‌ای در دوران پس از کرونا ایجاد کند. در فیلم «قهرمان» امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی و سارینا فرهادیبه ایفای نقش پرداخته‌اند.

۳_ برندگان جایزه معتبر پولیتزر ۲۰۲۱ در رشت‌های مختلف ادبیات و روزنامه‌نگاری در حالی اعلام شد که در بخش ادبیات رمان «نگهبان شب» نوشته «لوئیز اردریک» توانست جایزه ادبیات داستانی را به خود اختصاص دهد.
«لوئیز اردریک» که از قبیله «چیپوا» در آمریکاست داستان «نگهبان شب» را با الهام از زندگی پدربزرگش نوشته که آمیزه‌ای از سنت‌های داستان‌گویی شفاهی و نوشتاری است و روایتی از نامه‌هایی است که پدربزرگش برای نجات قبیله‌شان به واشنگتن ارسال می‌کرده است.
در سایر بخش‌ها «فرانشیز: کمان‌های طلایی در آمریکای سیاه» نوشته «مارسیا شاتلن» برنده جایزه کتاب تاریخی شد و جایزه بخش زندگی‌نامه به کتاب «مردگان برمی‌خیزند: زندگی مالکوم ایکس» نوشته مشترک «لس پاین» و «تاماراپاین» رسید.
«ناتالی دیاز» برای مجموعه شعر «شعرهای عاشقانه پسااستعماری» موفق به کسب جایزه پولیتزر در شاخه شعر شد و جایزه بخش ادبیات غیرداستانی هم به «دروغ ویلمینگتون: کودتای قتل ۱۹۸۹ و ظهور برتری سفیدپوستان» نوشته «دیوید زوکینو» اعطا شد.

۴_ یک اثر نقاشی از آنری دو تولوز لوترک، نقاش فرانسوی، پس از مدتی طولانی به مزایده گذاشته می‌شود.
این نقاشی که در سال ۱۸۹۱، توسط آنری دو تولوز لوترک، نقاش فرانسوی خلق شده است و بیش از یک قرن در یک مجموعه نگهداری شده بود، ۲۹ ژوئن (هشتم تیر) در یک حراجی در پاریس، با قیمت تقریبی ۷۳۰ هزار تا یک میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود.
این نقاشی، صحنه جراحی در یک بیمارستان واقع در پاریس را به تصویر کشیده است. لوترک، این نقاشی را از یک صحنه واقعی خلق کرده بود و آن را به دکتر فردریک بامگارتن، پزشکی که در مرکز پس‌زمینه نقاشی درحال نظارت بر جراحی به تصویر کشیده شده است، هدیه کرد.

۵_ مهران مدیری، در واکنش به انتقادهای گذشته که «دورهمی» را کپی یک برنامه هندی می‌دانستند، تاکید کرد این کار، یک امر طبیعی در تلویزیون‌های همه کشورهاست .مهران مدیری، در بخشی از این برنامه، پذیرفت که شکل تازه «دورهمی» هم، چون فصل‌های گذشته، کپی از یک نمونه خارجی است. او ضمن عادی خواندن این امر در تلویزیون همه کشورها، تاکید کرد: «این برنامه ما هم، جزء به جزء، کپی یک کار خارجی است. البته سعی کردیم خیلی خوب کپی کنیم و کپی درجه یک داشته باشیم.»

توضیحات

بوتیک هتل‌های ایران

توضیحات

«نگهبان شب» نوشته «لوئیز اردریک»

توضیحات

نقاشی از آنری دو تولوز لوترک،

کدخبر: ۳۹۵۹۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_mgkey

    آقای مدیری خیلی خوبه، دیشب برنامه اش خوب بود، ولی من دلم بیستر اون دورهمی فصل ا و ۲ رو دوست داره، آقای مدیری خیلی خوبی??