کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۸۹۰
تاریخ خبر:

همراه با بسته خبری فرهنگی امروز

هفت صبح_ماندانا زمانی:
*یک عمر پا به‌پای آقای بازیگردوید و من تازه امروز اسمش را شنیدم.به یاد«عزیز میلیون دلاری»افتادم.فیلم را در پرده عریض گیت ۷۰ میلیمتری با صدای دالبی دیدم هنوز گیج غربت ده دقیقه پایانی فیلم هستم بعد از ۱۷ سال.اگر ندیدید حتمن ببینید.این پیش نویس خبر آخر است.
*حمید جبلی را دوست می‌دارم، نابغه بی صدا که صد صدا دارد.خاطراتش شنیدنی است.کتابش را بخرید حالش را ببرید.
*دوستان هرکی سفر رفت بامن طرفه‌ها.حالا ازما گفتن. این پی نوشت خبر اول است.

۱_طبق اعلام ستاد ملی کرونا سفرهای بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه ممنوع است و تردد بین همه مناطق زرد، نارنجی و قرمز از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه دارد. هرچند این ستاد طبق معمول سفر با وسایل نقلیه عمومی را ممنوع و یا محدود نکرده است. با این حال، بررسی‌ها از بازار اجاره خانه و ویلاهای شخصی نشان می‌دهد در مناطق مسافرپذیر ایران، مثل شهرهای شمالی کشور و ییلاق‌های نزدیک تهران که ظاهرا در انتظار مسافران تعطیلات نیمه خردادماه هستند، نرخ اجاره یک شب خانه و ویلای شخصی تا سه برابر گران‌تر شده است.

۲_کتاب خاطرات حمید جبلی با نام «پسربچه شصت ساله» به تازگی از سوی انتشارات «پریان» منتشر شده است ولی اگر هنوز این کتاب را ندیده‌اید، باید بخت‌تان بلند باشد که بتوانید نسخه‌ای از آن را تهیه کنید چراکه چاپ اول این کتاب که اتفاقا بی سر و صدا هم منتشر شد، به پایان رسیده است و حالا ناشر دست به کار آماده‌سازی چاپ دوم آن شده است. اما نکته هیجان‌انگیزتر این است که این کتاب جلد دومی هم دارد و ناشر امیدوار است چاپ دوم و جلد دوم کتاب تا اواسط تیر ماه به بازار بیاید.

۳_همزمان با فرارسیدن تعطیلات نیمه خرداد سینماها نیز تعطیل می‌شوند.سینماهای سراسر کشور روزهای جمعه و شنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد مصادف با رحلت امام خمینی (ره) تعطیل هستند.با توجه به تعطیلی یکشنبه، ۱۶ خرداد به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) سالن‌های سینما در این روز هم دایر نخواهند بود.

۴_مدیرکل هنرهای تجسمی درباره اقدامات در حال انجام در موزه هنرهای معاصر گفت: نورپردازی مجسمه‌های موزه آغاز شده است و ظرف یک ماه آینده با اتمام نورپردازی، درهای باغ مجسمه به روی عموم مردم باز خواهد شد و بخش دیگری از آثار موزه در معرض دید علاقه‌مندان هنر که همیشه مشتاق دیدن آن‌ها بودند قرار می‌گیرد. این کار با حمایت سازمان زیباسازی شهر تهران انجام می‌شود و بر اساس مصوبه هیات‌ مدیره سازمان زیباسازی، ساختمان موزه نیز در دستور کار نورپردازی قرار گرفته است و با این اتفاق موزه به صورت نگینی در شب‌های تهران می‌درخشد.

۵_وین ون‌هورن بدل‌کار کهنه‌کاری که عمری با کلینت ایستوود همکاری کرده بود در ۹۲ سالگی درگذشت.وین (بادی) ون‌هورن که در بیش از ۳۰ فیلم با کلینت ایستوود همکاری کرده بود و کارگردانی چند فیلم را در کارنامه‌اش داشت، از دنیا رفت.
وی که از سال ۱۹۶۷ همکاری با ایستوود را آغاز کرده بود، در دوره بعد به عنوان مدیر بدلکاری فیلم‌های ایستوود تا سال ۲۰۱۱ و ساخته شدن فیلم «جی.ادگار» به همکاری با وی ادامه داد.وی بدلکاری فیلم‌های متعددی را در کارنامه داشت که «هری کثیف» در سال ۱۹۷۱، «راکی» در سال ۱۹۹۰، «کابوهای فضا» سال ۲۰۰۰، «عزیز میلیون دلاری» در سال ۲۰۰۴ و «گرن تورینو» محصول ۲۰۰۸ از جمله آنها هستند.

توضیحات

باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر

توضیحات

وین ون‌هورن بدلکار در کنار ایستوود

توضیحات

کتاب خاطرات حمید جبلی

کدخبر: ۳۹۳۸۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    بدلکار کلینت ایستوود به دیار باقی شتافت، اما خودش دیروز ۹۱ ساله شد و در حال ساخت و بازی در فیلمی وسترن!