کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۷۲۴
تاریخ خبر:

هفت نکته از پرسپولیس کم‌مهره در نیم‌فصل اول

روزنامه هفت صبح | یک: دفاع وسط سید‌جلال حسینی با سن حدود ۴۰سال همراه با کمال کامیابی‌نیا که قبل از این تنها دو بازی در این پست حضور داشته است. یک هافبک دفاعی در نقش دفاع یارکوب. از زوج مشهور کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده چیزی نمانده است‌.

* دو: در آن سمت تیم‌، در خط حمله هم هیچ مهاجم حرفه‌ای وجود ندارد‌. آل کثیر محروم و به عبدی و آرمان رمضانی و مهدی خانی هم اعتمادی نیست. پس گل محمدی مثل دو بازی اخیر تیمش را بدون مهاجم به زمین می‌فرستد. عجیب است که طرح انقلابی‌اش در بازی بدون مهاجم کلاسیک این‌قدر خوب جواب داده است. به هنگام حمله عالیشاه‌، نعمتی‌،‌ امیری و نوراللهی به تناوب در آن جلوی جلو ظاهر می‌شوند.

در گل اول پرسپولیس عالیشاه توپ را برای سعید آقایی اوورلب کرد و سانتر زمینی او در داخل شش قدم با یورش سیامک نعمتی در تیر اول روبه‌رو شد و بعد در یک قدمی دروازه به احمد نوراللهی رسید و…گل. عالیشاه و امیری و نعمتی و نوراللهی و البته احسان پهلوان مفهوم کلاسیک از فوروارد و مهاجم نوک را به بازی گرفته‌اند و رمز موفقیت پرسپولیس در سه بازی اخیر همین اخت شدن با این تاکتیک سخت و البته مرموز بوده است.

* سه: پرسپولیس گل محمدی در ۵ بازی آخر خود به ۵ پیروزی دست یافت. نصف سی امتیاز نیم فصل را از همین ۵ بازی آخر گرفت که در اکثر آنها بدون مدافع تخصصی و مهاجم تخصصی پای به زمین گذاشته بود.در واقع در ۵ بازی اول ۹ امتیاز،‌ در ۵ بازی دوم بعد از بازگشت از مسابقات آسیایی ۶ امتیاز و در ۵ بازی آخر ۱۵ امتیاز. آنها حالا دومین خط حمله لیگ،‌ بهترین خط دفاع و بهترین تفاضل گل را در دست دارند و تنها با یک شکست مقابل آلومینیوم اراک در انتظار نیم فصل دوم هستند.

* چهار: تیمی بدون مهاجم و مدافع با بازیکن‌هایی مثل مهدی شیری و میلاد سرلک و سیامک نعمتی و امید عالیشاه. این یکی از کم مهره‌ترین پرسپولیس‌های موفق در تمام این سال‌هاست. وزن سید جلال و احمد نور و وحید امیری و البته سعید آقایی کمی کفه ترازو را سنگین می‌کند اما همه می‌دانیم که این ۴ نفر هم بعید است در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته باشند و شاید یکی دو نفرشان در ۲۳ نفر تیم ملی باشند.

* پنج: اضافه شدن احتمالی مهدی ترابی و یا آنگونه که شایعه‌اش قوی شده شهریار مغانلو و همین طور بازگشت کنعانی زادگان هم برای گل محمدی فرصت است و هم یک شوک دوباره. تیم او با ترکیب به نظر ناقص فعلی‌اش خوب نتیجه گرفته و عقل حکم می‌کند که به این ترکیب نباید دست زد.

* شش: ‌پرسپولیس دیروز با ۵ گل از سد گل گهر گذشت تا مشخص شود که امیر قلعه نویی با تمام تیزهوشی و زیرکی‌اش به همان سندرم قبل دچار است. او به عنوان یک مدیر ذهنش خسته شده است و توانایی هدایت فکری تیمش را در بلند مدت ندارد و از جایی به بعد انگار ایده‌ها و خلاقیت‌‌هایش ته می‌کشند.

در مورد دستمزد او حرف‌های فراوانی به گوش می‌رسد و قرار گرفتن در جای نهم چندان مورد علاقه مدیران گل گهر سیرجان نیست. هرچند فاصله تیم قلعه نویی با تیم استقلال در جایگاه سوم فقط ۴ امتیاز است. شاید هم قلعه‌نویی خودش را آماده جلوس به جای محمود فکری ساخته است .

* هفت: ‌پرسپولیس حالا به میانگین رهایی بخش و قهرمان ساز دو امتیاز از هر بازی دست پیدا کرده است . این روند می‌تواند پنجمین قهرمانی پرسپولیس را تضمین کند اما گل محمدی خوب می‌داند که دور برگشت او در نیمه ابتدایی تقویم بازی‌ها مسابقات سختی با سپاهان و استقلال و فولاد و صنعت نفت خواهد داشت. اگر پرسپولیس بتواند جان سالم از نیمه ابتدایی تقویم بازی‌ها در دور برگشت به در برد‌؛ در نیمه دوم فرار بزرگ را آغاز خواهد کرد.

کدخبر: ۳۷۴۷۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر