کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۰۶۲۵
تاریخ خبر:

هفت فیلمساز جذاب از سینمای معاصر

روزنامه هفت صبح | این یک فهرست کوچک از فیلمسازان جالب معاصر است‌. شما حتما به مثلا تارانتینو و نولان و برادران کوئن ارادت دارید. خیلی هم عالی اما این هفت فیلمساز را هم از دست ندهید. ضرر نمی‌کنید‌. این‌ها فیلمسازان هنرمندی هستند که به شکل عادی محال است فیلمی از آنها به دستتان برسد.

* یک: الیویه آسایاس
او ۳۰ سال است که فیلم می‌سازد و هنوز هم کسی نمی‌داند فیلم بعدی‌اش چگونه خواهد بود! خوب‌،‌ شاهکار یا افتضاح؟دو فیلم ابرهای سیلزماریا و پرسونال شاپر موجب شد تا آسایا برای مخاطب ایرانی آشناتر شود. بهترین فیلم‌هایش اما ایرما وپ ۱۹۹۶،‌ دمون لاور ۲۰۰۲ و ساعات تابستانی ۲۰۰۸ هستند.آسایاس ۶۵ ساله است.

* دو : هو شیائو شین
این فیلمساز تایوانی نامی در اندازه‌های کیارستمی دارد و از بزرگ‌ترین سینماگران معاصر جهان است. از دهه هشتاد و با منظومه اندوهبارش درباره اولین سال‌های استقلال تایوان و دیکتاتوری چن کایچک یعنی فیلم شهر اندوره مشهور شد و در دهه نود با دو فیلم استاد عروسک ساز و گل‌های شانگهای این شهرت را تثبیت کرد. در هزاره سوم هم حداقل دو فیلمش یعنی پرواز بادکنک قرمز و آدمکش مورد توجه منتقدان قرار گرفته است. هو ۷۳ ساله است.

* سه: کریستی پویو
فیلمساز صاحب سبک اهل رومانی که به‌خصوص با فیلم کمدی سیاه مرگ آقای لازارسکو بر سرزبان‌ها افتاد. او در سال ۲۰۱۶ هم با فیلم سییرا نوادا خود را مهم‌ترین نماینده سینمای پویا و پرتکاپوی رومانی نشان داد.پویو ۵۳ ساله است.

* چهار: روی اندرشون
این فیلمساز نخبه و روشنفکر سوئدی به نوعی وارث اینگمار برگمان است که البته با نوعی حس طنز مخلوط شده است. او را با فیلم‌هایی مثل آوازهایی از طبقه دوم و درباره ابدیت می‌شناسیم. او ۷۷ ساله است.

* پنج: هونگ سانگ سو
فیلمساز پرکار و متفاوت کره‌ای که سالی دو سه فیلم می‌سازد. فیلم‌هایی کم هزینه و درباره روابط شکننده طبقه روشنفکر در کافه‌ها و پارک‌ها و محیط‌های دانشگاهی با یک حس طنز شیرین و ملایم. کیفیت فیلم‌هایش تقریبا یکدست هستند‌. اما فیلم‌هایی مثل هه وون دختر هیچکس‌،‌ روزی که او از راه می‌رسد‌،‌ سانهی ما و همین حالا نه همین موقع از شهرت بیشتری برخوردارند. او ۵۹ ساله است.

* شش: پدرو کاستا
سینماگر فرهیخته پرتغالی که طی دو دهه گذشته به چهره مهم سینمای اروپا بدل شده است. جوانی باشکوه او را به چهره‌ای بزرگ در عرصه هنر سینما بدل کرد. آخرین فیلمش یعنی ویتالینا وارلا فیلمی سخت و سنگین است اما مورد توجه منتقدان قرار گرفته است. کاستا ۶۱ ساله است.

* هفت: مارن آده
خانم ۴۴ ساله آلمانی که فقط سه فیلم طی ۱۸ سال ساخته است که آخرین آن همان فیلم مشهور تونی اردمن بود که به شکل ناعادلانه‌ای اسکار را به فروشنده فرهادی باخت.

کدخبر: ۳۳۰۶۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر