کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۲۳۴
تاریخ خبر:

هفت شکارچی خطرناک گیشه

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | بازخوانی متن و حاشیه هفت‌فیلم که از آن‌ها به‌عنوان غافلگیری‌های احتمالی یاد می‌شود ‌ این فیلم‌ها چه امتیازی دارند و شانس‌شان برای دیده‌شدن چقدر است؟

*** آشفتگی |فریدون جیرانی
فریدون جیرانی علاقه زیادی به تجربه‌گرایی دارد. نمودش را تا سال‌ها در قصه‌نویسی می‌دیدیم. در سریال‌سازی هم نشان داد می‌خواهد فرم‌های جدید را تجربه کند. اوج این اتفاق در «خفه‌گی» رخ داد و مشابه این تجربه را در «آشفتگی» ادامه داد. پانزدهمین فیلم او یک درام معمایی است که قصه آن از مفهوم عشق و جنایت گرفته شده. داستان «آشفتگی» تودرتو است و براساس چند غافلگیری بنا شده.

* ستاره‌های فیلم: بهرام رادان نقش اصلی را برعهده دارد. مهناز افشار، علی میلانی، مهران احمدی، احسان محمدی و نازنین صلح‌جو دیگر بازیگران «آشفتگی» هستند. این نخستین همکاری رادان با جیرانی است اما افشار بازیگر فیلم‌های «سالاد فصل» و «قصه پریا» بوده است.
‌* پیش‌بینی فروش: دومیلیارد تومان؛ حداقل فروشی است که می‌توان برای «آشفتگی» تخمین زد. اگر قصه‌اش کوبنده‌تر می‌بود این پیش‌بینی چندبرابر می‌شد!

*** حکایت دریا |بهمن فرمان‌آرا
سال ۹۵ بهمن فرمان‌آرا حکایت دریا را ساخت که در جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد و قرار است در شش‌ماه دوم امسال روی پرده برود. بازیگر اصلی فیلم خود فرمان‌آرا است که در نقش یک نویسنده ناخوش به نام طاهر محبی که سه‌سال در یک موسسه روان‌درمانی بستری و در آستانه ابتلا به شیزوفرنی بوده، ظاهر می‌شود. پزشک معالج او(مصفا) می‌خواهد او را ترخیص کند تا به منزل برود و همسرش ژاله(معتمدآریا) از او پرستاری کند اما وقتی می‌شنود که همسرش درخواست طلاق داده، در تصمیم خود تردید می‌کند.

* ستاره‌های فیلم: حکایت دریا فیلم پربازیگری است: علی نصیریان، زنده‌یاد داریوش اسدزاده، فاطمه معتمدآریا، لیلا حاتمی، علی مصفا، رؤیا نونهالی، پانته‌آ پناهی‌ها، مریم بوبانی و صابر ابر. بازیگر نقش اصلی هم خود فرمان‌آرا است.
* پیش‌بینی فروش:دومیلیارد تومان. فیلم متاسفانه کیفیت بالایی ندارد و ستاره‌های بی‌شمار آن نمی‌توانند به داد گیشه‌اش برسند.

*** مسخره باز|همایون غنی‌زاده
«مسخره‌باز» اولین اثر همایون غنی‌زاده کارگردان خلاق تئاتر است. او که پیش از ورود به عرصه سینما، نمایش‌هایی چون می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد، کالیگولا، ملکه زیبایی لی‌نین و… را به روی صحنه برده است، هنوز نسبت به گذشته خود و به‌بیان‌دیگر خاستگاه خویش، احساس وابستگی دارد و همین باعث شده تا «مسخره‌باز» به اثری ترکیبی از سینما و تئاتر تبدیل شود که اگر جلوه‌های ویژه را از آن حذف کنیم، با یک تئاتر فیلم‌برداری شده همراه هستیم… ‌فیلم در یک آرایشگاه می‌گذرد و به طور سمبلیک قصه آدم‌هایش را روایت می‌کند.

* ستاره‌های فیلم: علی نصیریان و هدیه تهرانی بازیگران اصلی «مسخره باز» هستند. بازی هر دو امتیاز فیلم است که تحسین منتقدان و مخاطبان را در جشنواره سال پیش به همراه داشت.
* پیش‌بینی فروش: ۲ میلیارد تومان حداقل فروشی است که برای «مسخره باز» پیش بینی می‌شود.

*** طلا |پرویز شهبازی
سال پیش که «طلا» در جشنواره فجر رونمایی شد نظرات متفاوتی شاهد بودیم. برخی فیلم را تحسین کردند و بعضی‌ها معتقد بودند اثری موفق درکارنامه پرویز شهبازی نیست. فیلم داستانی سرگرم کننده دارد و ایراد اساسی‌اش مربوط به لحظات پایانی است. فیلم داستان چند رفیق است که می‌خواهند یک کاسبی راه بیندازند. در این راه هم سختی می‌کشند‌، هم نارو می‌خورند و هم…

* ستاره‌های فیلم:نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی «طلا» هستند. بازی سیدی در این فیلم جذاب است و برگ برنده «طلا». بازی نگار جواهریان هم دیگر امتیاز فیلم پرویز شهبازی است.
* پیش‌بینی فروش:۵ میلیارد تومان. به این دلیل که هم قصه‌ای سرگرم کننده دارد و هم این که بازیگرانش مطرح هستند.

*** جهان با من برقص| سروش صحت
فیلم «جهان با من برقص»، در یک‌جمله، اثری است پر از شور زندگی با تمام جزئیات و در تمام ابعاد. چندرفیق بعد از شنیدن خبر ناخوشی یکی از دوستان قدیمی به نام جهانگیر، به بهانه‌ تولدش، در ویلای او دور هم جمع می‌شوند. با جمع‌شدن آنها پای خاطرات خوش، کینه‌های قدیمی و اتفاق‌هایی به میان می‌آید که همه‌شان از جنس زندگی هستند. حالا میان این هیاهو، موسیقی است که همه را باهم همراه می‌کند و …

* ستاره‌های فیلم: یکی از دلایل اصلی موفقیت «جهان با من برقص»، بازی علی مصفا در نقش اصلی است. او شمایل مردی را که برخلاف سایر دوستانش چندان در قید و بند زندگی نیست، به بهترین شکل ممکن ایفا کرده است. پژمان جمشیدی، جواد عزتی، ‌هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی و … بازیگران دیگر این فیلم هستند.
* پیش‌بینی فروش:حدود پنج میلیارد تومان.

*** سمفونی نهم |محمدرضا هنرمند
محمدرضا هنرمند ۱۷سال از سینما دور بود و سال پیش با «سمفونی نهم» به این عرصه برگشت. داستان فیلم درباره فرشته مرگ است که می‌خواهد جان یک نفر را بستاند اما اتفاقاتی رخ می‌دهد و در این ماموریت تاخیر ایجاد می‌شود. «سمفونی نهم» در حین روایت داستان خود با خیلی از شخصیت‌های مطرح تاریخ شوخی می‌کند و همین امتیاز اصلی آن است.

* ستاره‌های فیلم: حمید فرخ‌نژاد نقش اصلی فیلم را برعهده دارد. ساره بیات هم بازیگر اصلی «سمفونی نهم» است. محمدرضا فروتن و پژمان بازغی دیگر بازیگران فیلم هستند. هنرمند در «سمفونی نهم» از ملاحت حمید فرخ‌نژاد استفاده کرده که به‌نظر برخی نتیجه تکراری شده و برخی عقیده دارند، به نفع فیلم تمام شده است.
* پیش‌بینی فروش:دومیلیارد تومان. فیلم لحظات مفرح دارد اما تم اصلی مرگ است و همین عاملی است که مخاطب را از سینما رفتن باز می‌دارد.

*** دینامیت | مسعود اطیابی
«دینامیت» داستانی کمدی دارد و شنیده می‌شود قصه‌اش را براساس موقعیت‌های کمدی پیش برده است. «دینامیت» دومین همکاری مشترک مسعود اطیابی به عنوان کارگردان و ابراهیم عامریان(در مقام تهیه‌کننده سینما) بعد از «تگزاس» است. از این فیلم خلاصه‌داستانی اعلام نشده است اما تهیه‌کننده گفته مخاطب با داستانی جذاب مواجه می‌شود.

* ستاره‌های فیلم:بازیگر اصلی پژمان جمشیدی است. بازیگری که غالب فیلم‌هایش گیشه دارند و توانسته نام خود را به‌عنوان یک بازیگر بفروش جا بیندازد. این سومین همکاری جمشیدی با عامریان و اطیابی است. احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی و محسن کیایی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
* پیش‌بینی فروش: شش‌میلیارد تومان برای گیشه «دینامیت» پیش‌بینی می‌شود. چه بسا اگر یک استار در این ترکیب قرار می‌گرفت فروش آن به دو‌برابر این پیش‌بینی هم می‌رسید.

کدخبر: ۲۷۷۲۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر