کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۵۲۹
تاریخ خبر:

هفت سریال محبوب عربی رمضان ۲۰۲۲

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی |‌ به خاطر ایام ماه رمضان هم نگاهی کردیم به هفت سریال محبوب عربی که در این ماه در کشورهای مختلف از طریق شبکه‌های تلویزیونی و نیز شبکه‌های اینترنتی پخش می‌شود و داستان‌های این سریال‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. رمضان مهم‌ترین باکس پخش سریال در جهان عربی است. دلیلش واضح است.

در این ماه، افراد در وقت مشخص یعنی افطار در خانه هستند و عموما نیز به‌خاطر اقلیم گرم عربی و نیز سبک زندگی رمضانی اعراب تا صبح بیدار هستند و وقت خوبی است تا کمپانی‌های فیلمسازی، تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها بتوانند فیلم‌های خود را در معرض دید بگذارند و مخاطب بگیرند و با پول آگهی، درآمد خوبی به جیب بزنند.

از آن‌طرف برای بازیگران هم مهم است که در این فصل بتوانند در فیلم‌ها حضور داشته باشند. به‌نوعی می‌توان این باکس را مشابه باکس بسیار مورد توجه رمضان در سال‌های گذشته و باکس نوروزی سال‌های اخیر دانست. در این مطلب نگاهی داریم به هفت سریال عربی مورد توجه امسال که برای جهان عرب در حال پخش است:

یک: Suits Arabia
Suits یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دهه ۲۰۱۰ است. اصل سریال آمریکایی است و داستان دراماتیکی از ماجراهای دو وکیل. این سریال از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹، در ۹ فصل، ساخته و پخش شد و حالا داستان آن به زبان عربی و با حال و هوای عربی در حال پخش در جهان عرب است. دو فصل اول سوت عربی، با بازی عسر یاسین و احمد داوود به‌عنوان دو نفر اصلی پخش شد و قرار است در رمضان امسال، فصل سوم آن منتشر شود.

دو: فاتن امل حربی
سریال‌های ماه رمضان معمولا با ستاره‌ها معنا پیدا می‌کند و یکی از سریال‌هایی که با ستاره‌ها بسته شده، همین سریال فاتن امن حربی است که نیلی کریم، ستاره تلویزیونی و سینمایی مصر در نقش یک زن مطلقه، ایفای نقش می‌کند که برای حضانت دو دختر خود در حال نزاع با مادرشوهر خود است و برای رهایی از این وضعیت به فکر ازدواج مجدد افتاده است.

سه:‌ العاصوف
شبکه MBC به سراغ محبوب‌ترین سریال عربی رفته است. فصل سوم سریال العاصوف قرار است در راستای اصلاحات و تغییراتی که این روزها در جامعه عربستان صورت می‌گیرد؛ تاریخ این تحولات را بررسی کند. سری اول و دوم این سریال، تغییرات جامعه عربستان در دهه ۷۰ و ۸۰ را برای ما به تصویر کشید و حالا العاصوف قرار است به ما نشان دهد که چگونه ریاض در دهه ۱۹۹۰ متحول شد و زمینه را برای شهر و کشوری که امروز به‌خوبی می‌شناسیم، ایجاد کرد.

چهار:‌ المشوار
یکی دیگر از سریا‌ل‌های سلبریتی‌محور در رمضان امسال سریالی است با حضور محمد رمضان. رمضان سال گذشته کارهای تاریخی و کمدی انجام داد ولی امسال یک درام خالص و شاید کمی ترسناک نوشت. داستان زن و شوهری که مورد نفرین قرار گرفته‌اند.

پنج: سنوات الجریش
این سریال به خلیج‌فارس در دوران جنگ جهانی دوم می‌‌پردازد و در واقع روایتی تاریخی از کشورهای عربی در آن زمان است. در سال ۲۰۲۰ نیز سریال دیگری به‌نام ام هارون با چنین داستانی مورد توجه قرار گرفت. در آن سریال حیات الفهد، هنرپیشه کویتی نقش ام هارون را بازی می‌کرد.

شش: باب الحرا
باب الحرا یکی از طولانی‌ترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون عرب است که اکنون برای دوازدهمین فصل آن بازمی‌گردد. داستان این سریال، داستان خانواده‌ای در محله الدابع دمشق سوریه است. البته باید پذیرفت که از تعداد بینندگان آن نسبت به ۵۰ میلیون بیننده در سال ۲۰۰۶ کم شده است.

هفت: احلام سعیده
و در نهایت احلام سعیده، فیلمی که قرار است روایتی کمدی از مبارزاتی باشد که زنان برای به دست آوردن جایگاه خود در جامعه امروزی انجام می‌دهند. گفته‌اند این کمدی، مهم‌ترین سریال کمدی در ماه رمضان امسال خواهد بود.

کدخبر: ۴۴۹۵۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر