کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۸۱۳
تاریخ خبر:

هفت برش از حواشی برد ایران مقابل امارات

روزنامه هفت صبح | یک: دقیقه ۹۲ در یک ضدحمله‌، قلی‌زاده که روز کم‌فروغی را پشت‌سر گذاشته، تصمیم می‌گیرد جبران مافات کند. پس یک دریبل زیدانی وسط زمین می‌زند و دو تا اماراتی را جا می‌گذارد و می‌رود تا یک حرکت دلچسب و سرنوشت‌ساز و شبه‌مارادونایی برای تیم ۱۰نفره ایران انجام دهد. نیمه اول او می‌توانست زننده تک‌گل ایران در این بازی باشد اما ضربه سرش به تیر دروازه خورده بود تا توپ بازگشتی را طارمی به‌راحتی به گل بدل کند.

برگردیم به دقیقه ۹۲‌،‌ اینجا بازهم طارمی در موقعیتی ایده‌آل آماده بود تا پاس قلی‌زاده را بعد از این انفجار تکنیکی دریافت کند و گل دوم ایران را بزند‌،‌ اما قلی‌زاده تصمیم نداشت که باز هم پل درخشش طارمی شود‌. پس در مقابل چشمان بهت‌زده طارمی مدام توپ را دریبل زد و چپ و راست کرد و دست آخر با یک‌ضربه چپ، بسیار ضعیف توپ را تقدیم دروازه‌بان حریف کرد. طارمی شوکه به قلی‌زاده خیره شده بود و آن‌قدر از این حرکت قلی‌زاده پکر بود که حتی انرژی برای بازگشت به بازی را نداشت و دقایقی در همان منطقه آفساید قدم زد.

سرنوشت اما یک دقیقه بعد وارد عمل شد. این بار با تلاش وحید امیری‌،‌ طارمی توپ خوبی را پشت بازیکنان حریف گرفت و در حالی‌که می‌توانست خودش ضربه را بزند با خونسردی توپ را با یک پاس عرضی روی خط شش‌قدم و در بهترین نقطه ممکن برای قلی‌زاده فرستاد. تک به‌تک با دروازه‌بان. اما خب‌. بعضی روزها کارها خوب پیش نمی‌رود. برای قلی‌زاده هم این طوری بود. در موقعیت ایده‌آل به‌جای آنکه ضربه را سرضرب بزند، توپ ارسالی طارمی را با پای راست کنترل کرد و خب پای اصلی قلی‌زاده چپ است و تا بخواهد توپ را به سمت پای چپ خود بیاورد، دروازه‌بان شجاع اماراتی از دروازه بیرون جهید و توپ هدر رفت. قصه‌های دنباله‌دار طارمی و قلی‌زاده از حاشیه‌های جالب بازی دیروز بود.

دو: گل ایران دقیقه ۴۴ به‌ثمر رسید و تا قبل از این گل، شاهد بازی کسالت‌باری بودیم که به‌جز خشونت ایرانی‌ها، ‌دو سه تا شوت از جهانبخش و قلی‌زاده و قدوس از کنار دروازه اماراتی‌ها به اوت رفته بود. اما گل به شکل زیبایی به‌ثمر رسید. قدوس توپ را بلند برای جهانبخش فرستاد. این یکی با یک و دو با وحید امیری وارد هجده قدم شد و توپ را سانتر کرد تیر دوم. ضربه سر قلی‌زاده به تیر دروازه خورد و طارمی کار را تمام کرد.

سه: یکی از اتفاقات غافلگیر‌کننده دیروز حضور نورافکن به‌عنوان دفاع وسط بود. پستی که او در تیم ملی امید هم سابقه بازی در آن را داشته است. ترجیح نورافکن به یزدانی در غیاب شجاع خلیل‌زاده عصبانیت طرفداران استقلال در فضای مجازی را به‌دنبال داشت اما شاید دلیل این کار توانایی نورافکن در بازیسازی از عقب زمین باشد که خب مزیت مهمی است.

چهار: ایران به شکل عجیبی دیروز خشن بازی کرد. محرمی و عزت‌اللهی با خطاهایی، ‌کارت زرد گرفتند که می‌شد حتی به قرمز هم تبدیل شوند. خطاهایی به‌شدت خشن و بی‌دلیل. وحید امیری شانس آورد که یکی از این خطاهای شدیدش با اخطار روبه‌رو نشد. نیمه دوم صادق محرمی دوباره روی این‌گونه خطاها پافشاری کرد و کاملا مستحق دریافت کارت دوم بود.

پنج: با رفتن محرمی از دقیقه ۴۹ ما ۱۰نفره شدیم. تعویض شکل گرفت و صالح حردانی به زمین آمد. به جای کی؟ ‌در حالی‌که همه فکر می‌کردند قلی‌زاده یا جهانبخش از زمین خارج شوند این قدوس بود که زمین را ترک کرد. در حالی‌که او تا این لحظه بازیکن کلیدی میانه زمین ایران بود. چند دقیقه بعد نوراللهی به‌جای عزت‌اللهی به زمین آمد که خب نوراللهی به وضوح در فرم خوب خودش نبود.

شش: ایران وقتی ۱۰نفره بود، چند فرصت خوب هم به‌دست آورد که یکی از آنها روی شوت زیبای جهانبخش بود و یکبار هم ضربه سر نورافکن. که هر دو را دروازه‌بان امارات به کرنر فرستاد. طارمی هم یک بار در موقعیتی نامتعادل در داخل شش‌قدم سراسیمه توپ را از بالای دروازه با حرکتی ملخک‌وار به اوت فرستاد. اما حریف هم پس از ۱۰نفره شدن چندخطر جدی علیه ایران به وجود آورد که یک شوت سنگین بازیکن امارات را عابدزاده با خونسردی به کرنر فرستاد و یک سانتر تند و تیز دیگر که ضربه سر کایو بازیکن برزیلی این تیم بود به شکل خطرناکی به بالای دروازه رفت. امیرعابدزاده خونسرد بود. شاید بیش از حد خونسرد و در دو موقعیت عادت پدر در گرفتن توپ با یکدست را تکرار کرد!

هفت: در بازی بعدی خودمان مقابل کره جنوبی، ‌عزت‌اللهی و محرمی را نداریم. آیا اسکوچیچ به حردانی اعتماد خواهد کرد؟ ‌تکلیف دفاع راست ما چه خواهد شد؟ ‌یا دانیال اسماعیلی‌فر به اردو فراخوانده خواهد شد؟

کدخبر: ۴۳۹۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر