کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۴۹۸
تاریخ خبر:

هفت امتیاز تا قهرمانی استقلال و یک رکورد تاریخی

روزنامه هفت صبح | با پیروزی دقیقه آخری بر شهرخودرو، استقلال ۶۰ امتیازی شد، فاصله‌اش را با پرسپولیس دوباره به ۶ امتیاز رساند و جایش را در صدر جدول محکم‌تر کرد. این پیروزی رکوردهای جدیدی را هم برای استقلال و فرهاد مجیدی ثبت کرد. آنها رکورد شکست‌ناپذیری خود را به ۲۶ بازی رساندند و برای اولین بار در ادوار لیگ برتر میانگین امتیازی‌شان را به ۲ امتیاز از هر بازی رساندند. در واقع حتی اگر استقلال هر چهار بازی بعدی خود را با باخت پشت سر بگذارد میانگین امتیازی این تیم حداقل ۲ از ۳ خواهد بود.

میانگین امتیازی فعلی استقلال تا پایان هفته بیست و ششم ۲٫۳ است که اگر این عدد حفظ شود، رکورد میانگین امتیاز در تمام ادوار لیگ برتر که متعلق به پرسپولیس در ادوار نوزدهم و بیستم است، شکسته خواهد شد. استقلال با کسب ۷ امتیاز دیگر با رکورد تاریخی پرسپولیس برابری خواهد کرد و اگر بتواند هر چهار بازی باقی مانده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، به امتیاز ۷۲ خواهد رسید و این به معنای کسب میانگین باورنکردنی ۲٫۴ امتیاز از هر بازی است!

بدترین میانگین استقلال
در لیگ دوم با کسب میانگین ۱٫۲۳ امتیاز ضعیف‌ترین دوره خود را در تاریخ لیگ برتر پشت سر گذاشت. این تیم در لیگ ۱۴ تیمی نهم شد! در این فصل رولند کخ، جواد زرینچه و مرحوم منصور پورحیدری به نوبت روی نیمکت استقلال نشستند. البته در لیگ هفتم هم وضعیت استقلال تقریبا مشابه بود. در آن مقطع استقلال با هدایت ناصر حجازی و در ادامه فیروز کریمی توانست میانگین ۱٫۲۶ امتیاز از هر بازی را ثبت کند و در رده سیزدهم جدول ۱۸ تیمی لیگ برتر قرار بگیرد!

قلعه‌نویی و آمارهای متناقض
در سه دوره سوم، چهارم و پنجم که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود، میانگین امتیاز این تیم هرگز از ۱٫۹۳ پایین‌تر نیامد. استقلال در این سه دوره به ترتیب دوم، سوم و اول شد. در دوره هشتم هم استقلال با هدایت قلعه‌نویی ۱٫۹۴ امتیاز از هر بازی کسب کرد و قهرمان شد. قلعه‌نویی در لیگ دوازدهم بیشترین میانگین امتیازی خود در استقلال را با کسب ۱٫۹۷ امتیاز از هر بازی ثبت کرد و برای سومین بار استقلال را قهرمان لیگ برتر کرد.

او البته در دو دوره بعدی نتوانست این آمار را تکرار کند. در لیگ سیزدهم استقلال با او ۱٫۷۶ امتیاز از هر بازی گرفت و در رده پنجم ایستاد. در لیگ چهاردهم هم با کسب ۱٫۵۶ امتیاز از هر بازی، استقلال ششم شد. این آخرین فصلی بود که قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال نشست. در این دوره استقلال ۴۷ امتیاز کسب کرد و این امتیازی است که استقلال با فرهاد مجیدی در هفته بیستم لیگ برتر در فصل جاری به آن رسید!

نکته جالب اینکه استقلال در این فصل با وجود کسب ۶۰ امتیاز هنوز قهرمانی خود را قطعی نکرده ‌ اما در لیگ پنجم با کسب ۵۹ امتیاز قهرمان شد! یک نکته دیگر اینکه فصل گذشته سپاهان حتی با کسب ۶۶ امتیاز و میانگین ۲٫۱۶ امتیاز از هر بازی هم نتوانست قهرمان شود و این عنوان به پرسپولیسی رسید که با یحیی ۶۷ امتیاز به دست آورد و میانگین ۲٫۲۳ امتیاز از هر بازی را ثبت کرد.

کدخبر: ۴۵۵۴۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر