کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۸۱۳۲
تاریخ خبر:

هفته هفتم؛ سرخابی‌ها امروز نگران دربی هستند

روزنامه هفت صبح | هفته هفتم لیگ برتر از امروز با برگزاری پنج بازی آغاز می‌شود. حساسیت بازی‌های امروز برای سرخابی‌ها زیاد است چرا که شنبه آینده باید در دربی به مصاف هم بروند. به همین دلیل باید مراقب باشند که هم نتیجه خوبی بگیرند و با روحیه بالا به دربی برسند و هم باید بدون تلفات و مصدوم و محروم خودشان را به این بازی حساس برسانند. سوژه‌های بازی‌های امروز را بررسی می‌کنیم.

مس رفسنجان-هوادار؛ آماده‌ها مقابل بی‌ثبات‌ها
پس از یک پیروزی جنجالی در یک بازی ۱۱۰ دقیقه‌ای مقابل نفت مسجدسلیمان، شاگردان محمد ربیعی امروز میزبان تیم هوادار خواهند بود. مس روند رو به رشدی را طی می‌کند و به نظر می‌رسد شانس این تیم برای پیروزی در بازی امروز بیشتر است.

آنها دو هفته پیش پرسپولیس را هم متوقف کردند و اگر بتوانند به همین روند ادامه دهند، احتمال دارد به زودی آنها را در جمع تیم‌های بالانشین جدول ببینیم. اما هوادار وضعیت نامشخصی دارد. این تیم بد بازی نمی‌کند اما انگار هنوز به ثبات نرسیده و با فضای لیگ برتر خو نگرفته است. آنها استحقاق امتیازات بیشتری را داشتند اما نتوانستند تا امروز به اندازه لیاقت‌شان امتیاز جمع کنند.

شاگردان رضا عنایتی بدشانس هستند که امروز مهمان یک تیم آماده و قبراق هستند و احتمالا نخواهند توانست جشن دومین پیروزی خود را در لیگ برتر بگیرند. با این حال به نظر می‌رسد یک تساوی در زمین مس هم نتیجه بدی برای این تیم نباشد.

پیکان-گل‌گهر سیرجان؛ بی‌ستاره‌ها علیه پرستاره‌ها
پیکان با مجتبی حسینی فراتر از انتظار نتیجه گرفته و اگر می‌توانست در بازی قبلی خود مقابل نساجی پیروزی‌اش را حفظ کند، امروز ۱۳ امتیازی بود و در رده دوم جدول قرار داشت. این تیم مهره‌های خیلی شاخصی ندارد و به معنای کلمه تیمی بی‌ستاره است .

اما همین یکدستی و تیم بودن باعث شده تا هم نمایش‌های خوبی ارائه دهد و هم نتایج خوبی بگیرد. در سوی دیگر گل‌گهر بعد از یک بازی ضعیف و پرحاشیه مقابل استقلال، به مصاف پیکان خواهد آمد. قلعه‌نویی چهار بازیکن مغضوبش را بخشیده و آنها به تمرینات برگشته‌اند اما احتمالا جایی در ترکیب اصلی نخواهند داشت و تنبیه‌شان فعلا ادامه خواهد داشت.

تیم گل‌گهر با هزینه‌ای که کرده، انتظارات هواداران را برآورده نکرده است. آنها ۱۰ امتیازی هستند و اگرچه در میان تیم‌های بالای جدول حضور دارند اما توقع از این تیم پرستاره بیشتر است. اگر نتوانند پیکان را شکست دهند، ادامه کار برای این تیم و کادر فنی‌اش مشکل خواهد شد.

صنعت‌نفت-استقلال؛ داور مهم‌تر از فرهاد و علیمنصور
گل سرسبد و حساس‌ترین بازی هفته همین است. تقابل علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی. استقلال روی دور مساوی افتاده و اگر در بازی قبل از دربی هم نتواند به پیروزی برسد، با روحیه خوبی مقابل پرسپولیس قرار نخواهد گرفت.

خبر خوب برای مجیدی اینکه او می‌تواند از بازیکنان خارجی‌اش در آبادان استفاده کند و خبر بد اینکه او دیگر بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن نخواهد داشت. در سوی دیگر علیرضا منصوریان برای خودنمایی مقابل استقلال و دلبری از هواداران این تیم، نیاز به پیروز شدن در برابر تیم محبوبش دارد. او برای اینکه ثابت کند همچنان می‌تواند روی نیمکت تیمی مثل استقلال بنشیند، باید این تیم را شکست دهد و همین انگیزه‌های او را برای پیروزی در این بازی بیشتر کرده است.

مشکل او اما غیبت پنج بازیکن مصدومش است که بعضی از آنها بازیکن کلیدی نفت بودند و غیبت‌شان می‌تواند دردسرساز شود. حاشیه بزرگ این بازی اما داور آن است. اکبریان همان داوری است که دو سال پیش گل سالم روح‌الله باقری مقابل صنعت نفت در آبادان را مردود اعلام کرد و باعث شد استقلال در هفته پایانی لیگ نوزدهم شانسی برای قهرمانی نداشته باشد.

انتخاب او برای قضاوت این بازی، یک اشتباه باورنکردنی از سوی کمیته داوران است. هر اشتباهی از او می‌تواند جنجال بزرگی را رقم بزند. اگر به سود استقلال اشتباه کند، شائبه جبران عمدی اشتباه دو سال پیش به وجود می‌آید و اگر به سود صنعت‌نفت سوت بزند، استقلالی‌ها مطمئن خواهند شد که آن اشتباه هم سهوی نبوده است! به هر حال به نظر می‌رسد در این بازی، بیشتر از بازیکنان باید چشم‌مان به داور مسابقه باشد.

سپاهان-نساجی؛ تیم محرم صدر را از دست نمی‌دهد؟
تقابل صدرنشین جدول با تیم دوست‌داشتنی قائمشهری هم از بازی‌های جذاب امروز است. نساجی با توجه به قرعه سخت و بازی‌های دشوار نتایج بدی نگرفته است. آنها با پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر در خارج از خانه بازی کرده‌اند و امروز هم با سپاهان در نقش‌جهان روبه‌رو خواهند شد.

محرومیت ساکت الهامی هم به پایان رسیده و او امروز می‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند، البته اگر دوباره کاری نکند که اخراج یا محروم شود! تیم او با اتکا به ستاره‌هایی مثل مسعود شجاعی و کریم اسلامی، در فاز هجومی مقابل هر تیمی خطرناک است.

سپاهان اما به نظر می‌رسد بالاخره توانسته به ثبات برسد. این تیم بعد از چند هفته نتایج متفاوت، سرانجام هفته گذشته در شیراز به راحتی فجر را با دو گل مغلوب کرد و امروز هم شانس زیادی برای پیروزی و ادامه صدرنشینی دارد.

پرسپولیس-نفت مسجدسلیمان؛ ظاهرا آسان اما پردردسر
بعد از یک پیروزی خوب و روحیه‌بخش مقابل صنعت نفت، پرسپولیسی‌ها این بار مقابل نفت مسجدسلیمان قرار می‌گیرند و قصد دارند با پیروزی مقابل این تیم، با توپ پر راهی دربی شوند. نمایش خوب شاگردان یحیی مقابل صنعت نفت، امید را به اردوی این تیم و هوادارانش برگردانده است.

آنها امشب در ظاهر بازی آسان‌تری را هم در پیش دارند. تیم حریف، یک تیم بحران‌زده است که هفته گذشته یک بازی جنجالی را با شکست پشت سر گذاشته و سرمربی‌اش فراز کمالوند را هم به دلیل اخراج و محرومیت در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد یک پیروزی راحت در انتظار پرسپولیس باشد .

اما این تیم باید مراقب باشد که در بازی امروز بازیکن اخراجی یا مصدوم روی دستش نماند و با تیمی کامل در دربی حاضر شود. نگرانی بزرگ پرسپولیس دو اخطاره بودن ترابی است و البته مصدوم شدن بازیکنانش! اتفاقی که برای احسان پهلوان هم رخ داد و باعث شد تا او دربی را از دست بدهد.

کدخبر: ۴۲۸۱۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر