کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۵۳۴
تاریخ خبر:

هفته دوازدهم؛ اوج حساسیت از اراک تا تهران

روزنامه هفت صبح | هر هشت بازی لیگ برتر امروز برگزار می‌شود و گل سرسبد آنها تقابل سپاهان و پرسپولیس در اراک است. نکته‌های مهم این بازی‌ها را مرور می‌کنیم. در بالای جدول، مدعیان‌ گوشه چشمی هم به نتایج یکدیگر دارند.
نساجی مازندران-نفت مسجدسلیمان: هفته گذشته هر دو تیم پیروزی‌های نوبرانه‌ای به دست آوردند و بعد از چند هفته ناکامی طعم برد را چشیدند. نساجی میزبانش مس را برد و به نیمه بالای جدول صعود کرد و نفت هم بر فجر سپاسی غلبه کرد و یک پله در جدول بالا آمد. دو تیم برای ادامه روند خوب خود نیاز به پیروزی در این بازی دارند و باخت باعث خواهد شد که در هفته‌های آینده مجبور شوند برای فرار از رده‌های پایین، به آب و آتش بزنند.

پیکان-پدیده: شاگردان مجتبی حسینی هفته گذشته صدرنشین را در خانه‌اش بردند و امروز میزبان قعرنشین جدول هستند. سه امتیاز غیرمنتظره هفته پیش اگر با سه امتیاز امروز همراه شود می‌تواند پیکان را از رده ششم هم بالاتر ببرد. این روزها بازی با پدیده برای هر تیمی نعمت است و پیروزی در آن تقریبا قطعی است. تیم مشهدی رکورد ضعیف‌ترین شروع تاریخ لیگ برتر را شکسته و سقوطش قابل پیش‌بینی است.

تراکتور-ذوب‌آهن: حضور هر دو تیم در نیمه پایین جدول غیرمنتظره است. به خصوص تراکتور که با مربی خارجی هم نتوانسته سر و سامان بگیرد. هر دو تیم ۱۱ امتیازی هستند اما به نظر می‌رسد می‌توانند در هفته‌های آینده گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. تقابل آنها با هم بازی سختی است و پیش‌بینی نتیجه واقعا دشوار است. دلیلش هم به ثبات نرسیدن آنها و نوسان‌های زیاد در بازی‌های قبلی است.

گل‌گهر-مس رفسنجان: یکی از بازی‌های حساس هفته دوازدهم. گل‌گهر هنوز نتوانسته بعد از حکم کمیته انضباطی کمر راست کند و به شدت از نظر روحی افت کرده است. مس هم بعد از چند هفته فوق‌العاده بالاخره طعم باخت را چشید، آن هم در خانه. در روزهای اخیر شایعات عجیبی از اردوی این تیم به بیرون درز کرده که اگر حقیقت داشته باشد، می‌تواند این تیم را زمین بزند و از بالای جدول دور کند.

فجر سپاسی-هوادار: تیم شیرازی پس از شروعی خوب در هفته‌های اول، به تدریج افت کرد و حالا جزو تیم‌هایی است که باید برای فرار از سقوط تلاش کنند. اما هوادار روندی متفاوت داشت و اگرچه در جام حذفی شکستی تلخ داشت اما در لیگ برتر هفته به هفته بهتر شده است. اصلا بعید نیست که شاگردان عنایتی امروز هم در شیراز پیروز شوند و نشان دهند که احتمالا نباید روی این تیم به عنوان کاندیدای سقوط حساب کرد.

صنعت‌نفت-آلومینیوم: شاگردان علیرضا منصوریان نتایج بدی گرفته‌اند و البته از شرایط باشگاه ناراضی‌اند و دست به اعتصاب هم زده‌اند. آنها احتمالا مقابل آلومینیوم بازی خواهند کرد اما انتظار نتیجه گرفتن از چنین تیمی منطقی نیست. در سمت مقابل آلومینیوم در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و در میان تیم‌های بالای جدولی، آسان‌ترین بازی را پیش رو دارد و پیروزی‌اش حتی در آبادان خیلی دور از دسترس نیست.

سپاهان-پرسپولیس: هر اتفاقی بیفتد، تقابل این دو تیم همواره حساس و احتمالا جنجالی خواهد بود. در شماره دیروز وضعیت کلی دو تیم را بررسی کردیم. اما نکته مهم این بازی، حضور چند چهره خاص در آن است. همه آنها هم قبلا پرسپولیسی بوده‌اند و امروز مقابل این تیم قرار خواهند گرفت. بیش از هر کسی، چشم‌ها به شهریار مغانلو دوخته خواهد شد.

نحوه جدایی او از پرسپولیس و رفتنش به سپاهان، هواداران پرسپولیس را آزرده‌خاطر کرد و حاشیه‌هایی را هم به وجود آورد. او قطعا انگیزه‌های زیادی برای درخشش و گلزنی مقابل پرسپولیس دارد. فرشاد احمدزاده دیگر بازیکنی است که امروز در لباس سپاهان مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد.

او قبلا با فولاد جلوی تیم سابقش به میدان رفته اما این بار ماجرا فرق می‌کند. او بعد از پیوستنش به سپاهان، با طعنه‌های افشین پیروانی مواجه شد و در مصاحبه‌ای هم پاسخ او را به شکلی محترمانه داد. حالا اما می‌خواهد در میدان به پرسپولیسی‌ها ثابت کند که در نخواستن او اشتباه کرده‌اند. سومین نفر هم سروش رفیعی است که فصل قبل هم در سپاهان بازی کرد و مقابل پرسپولیس در تهران به میدان رفت. او هم پیشنهادی از پرسپولیس داشت اما در سپاهان ماندنی شد و حالا در اوج آمادگی مقابل تیم سابقش به میدان می‌رود.

زردپوشان اصفهانی برای جبران نتایج ضعیف هفته‌های اخیر، کاملا هجومی بازی خواهند کرد و باید گفت روز سختی در انتظار مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس است. البته تحت فشار بودن سپاهانی‌ها می‌تواند نتیجه عکس بدهد و مانع از بازی خوب و نتیجه گرفتن آنها شود. شاگردان یحیی هم اگرچه مقابل تیمی باانگیزه قرار می‌گیرند اما آنها هم به چیزی جز ۳ امتیاز از این بازی فکر نمی‌کنند و همین می‌تواند زیباترین بازی هفته را رقم بزند.

استقلال-فولاد: آخرین بازی هفته در تهران برگزار می‌شود. استقلال صدرنشین در بهترین شرایط روحی و فنی مقابل فولاد قرار می‌گیرد. استقلال یکی از دو تیم بدون شکست لیگ بیست و یکم است و البته فولاد هم از روزی که جواد نکونام را روی نیمکت خود دیده نباخته است. تقابل مجیدی و نکونام، ذهن علاقه‌مندان به فوتبال را به بازی جنجالی دو تیم در دو فصل پیش می‌برد.

جایی که استقلال در یک بازی جنجالی دو اخراجی داد و مجیدی هم از کنار زمین اخراج شد و در پایان بازی اتهاماتی را در فضای مجازی به جواد نکونام نسبت داد. آن ماجرا با وجود ادامه درگیری‌های دو مربی در رسانه‌ها، بیخ پیدا نکرد و در بازی‌های بعدی هم خبری از ادامه جنجال نبود. حالا دو سرمربی بدون باخت استقلالی، باید مقابل هم قرار بگیرند.

نکونام که از همان ابتدای فصل هم کاندیدای اول جانشینی فرهاد مجیدی بود، برای اثبات اینکه می‌تواند سرمربی استقلال شود، باید این تیم را با مربی محبوبش شکست دهد. مجیدی هم برای اینکه خیال هواداران استقلال را راحت کند، باید امشب تیمش را برنده از زمین بیرون بیاورد. در این بازی چند چهره ویژه دیگر هم حضور دارند. نیک‌نفس و آقاسی تا فصل قبل در فولاد بازی می‌کردند و امشب برای اولین بار مقابل تیم سابق‌شان بازی خواهند کرد.

آیاندا پاتوسی هم در فولاد حضور دارد و تقابلش با استقلالی‌ها دیدنی خواهد بود. پیروزی در این بازی، صدرنشینی استقلال را حداقل تا هفته آینده تمدید خواهد کرد و استقلال بعد از چند فصل، در آستانه قهرمانی نیم‌فصل قرار خواهد گرفت. اما مساوی و به خصوص باخت به فولاد، می‌تواند شوک بزرگی به این تیم وارد کند. پیروزی فولاد، هم استقلال و هم شخص مجیدی را تحت فشار قرار خواهد داد و این نتیجه‌ای است که همه بالانشینان از آن خوشحال خواهند شد.

کدخبر: ۴۳۳۵۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر