کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۲۷۵
تاریخ خبر:

هفتمین هت‌تریک ایرانی در قلب اروپا

روزنامه هفت صبح| مرور همه هت‌تریک‌ها و پوکرهای بازیکنان ایرانی در تیم‌های اروپایی. سردار آزمون روز شنبه در لیگ روسیه موفق شد در بازی تیمش مقابل اورال هت‌تریک کند. این اولین هت‌تریک دوران فوتبالی او در بازی‌های باشگاهی بود. البته قبل از او چند مهاجم ایرانی دیگر در فوتبال اروپا موفق به هت‌تریک و پوکر شده‌اند که آنها را مرور می‌کنیم.

*** قوچان‌نژاد مقابل آیندهوون
رضا قوچان‌نژاد در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ عضو تیم هیرنوین هلند بود. او در این فصل درخشان‌ترین دوران حضور خود در فوتبال هلند را تجربه می‌کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۷ هیرنوین در زمین آیندهوون مهمان تیم مدعی آیندهوون بود و رضا قوچان‌نژاد در ترکیب اصلی این تیم قرار داشت. گوچی در بازی قبلی هیرنوین مقابل تیم آدو دن هاگ زننده هر دو گل تیمش که منجر به پیروزی ۲برصفر هیرنوین شد، بود. او در اوج آمادگی مقابل تیم بالانشین آیندهوون بازی کرد.

در همان دقایق ابتدایی بازی قوچان‌نژاد در داخل محوطه جریمه با گلر حریف تک به تک شد و با یک ضربه چیپ زیبا دروازه آیندهوون را باز کرد. بعد از این گل، تیم میزبان بارها به سمت دروازه هیرنوین حمله کرد و موفق شد در همان نیمه اول دوبار به این تیم گل بزند و با برتری به رختکن برود. در نیمه دوم اما هیرنوین دوباره توسط گوچی به گل رسید.

او از کمند مدافعان حریف فرار کرد و از گوشه محوطه جریمه با ضربه‌ای روپا و دقیق توپ را به زاویه مخالف دروازه آیندهوون فرستاد تا یکی از زیباترین گل‌های دوران فوتبال خود را به ثمر برساند. در حالی که تیم میزبان برای زدن گل پیروزی تلاش می‌کرد ولی گوچی در دقیقه ۸۰ با یک ضربه سر دیدنی سومین گل خودش و تیمش را زد. اما در دقایق پایانی بازی آیندهوون به دو گل رسید تا در یک بازی دراماتیک ۴بر۳ پیروز شود. این اولین هت‌تریک یک ایرانی در قاره اروپا بود.

*** قوچان‌نژاد مقابل والژویک
گوچی چند ماه پیش به تیم زووله هلند پیوست. تیمی که در دوران جوانی هم عضوش بود. گوچی در نیم‌فصل دوم لیگ هلند پیراهن زووله را پوشید و در یکی، دو بازی اول نیمکت‌نشین بود اما در بازی سوم در دقیقه ۵۸ به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت تا مانع باخت تیمش مقابل تیم والژویک شود. هنگام ورود گوچی به زمین بازی ۲بریک به سود حریف بود اما گوچی خیلی زود در دقیقه ۶۰ موفق شد گل تساوی‌بخش تیمش را به ثمر برساند اما اتفاق عجیب‌تری در راه بود. گوچی از دقیقه ۸۱ تا دقیقه ۸۸ موفق شد سه بار دیگر دروازه والژویک را باز کند تا اولین پوکر یک ایرانی در فوتبال اروپا را هم به نام خود ثبت کند. در نهایت زووله در این بازی با نتیجه ۶بر۲ به پیروزی رسید! این نمایش درخشان تا چند روز سوژه اول رسانه‌های هلند بود.

*** دو هت‌تریک جهانبخش در یک فصل
علیرضا جهانبخش در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ اردویزه هلند آقای گل شد! او فصلی فوق‌العاده را در این تیم سپری کرد اما آقای گل شدنش را در این فصل مدیون دو هت‌تریک دیدنی‌اش در سه بازی آخر فصل بود. آلکمار در هفته سی و دوم میزبان تیم ویتسه آرنهایم بود. جهانبخش در دقیقه دو پاس گل اول تیمش را به هم‌تیمی‌اش داد و در دقیقه ۱۲ خودش دست به کار شد و گل دوم آلکمار را زد.

در ادامه تیم مهمان موفق شد هر دو گل را جبران کند و بازی را به تساوی بکشاند اما جهانبخش قبل از پایان نیمه اول با شوتی دیدنی دوباره آلکمار را پیش انداخت. در دقایق ابتدایی نیمه دوم او یک بار دیگر دروازه حریف را با شوتی از راه دور باز کرد تا موفق به ثبت هت‌تریک شود. این بازی دیدنی در نهایت با نتیجه ۴بر۳ به سود آلکمار تمام شد و جهانبخش هم توانست به سایر مدعیان آقای گلی لیگ هلند نزدیک شود. دو هفته بعد و در آخرین هفته فصل، آلکمار میزبان زووله بود.

به نظر می‌رسید هم‌تیمی‌های جهانبخش به دنبال کمک به او برای آقای گل شدنش بودند. علیرضا در دقایق ابتدایی بازی گل اول تیمش را زد اما تا پایان نیمه او دیگر خبری از گل نبود. سرانجام در دقیقه ۵۲ جهانبخش گل دوم خودش و تیمش را زد. در ادامه الکمار سه بار دیگر به گل رسید و در نهایت جهانبخش در دقیقه ۸۸ گل سوم خودش و گل ششم تیمش را به ثمر رساند و بازی با نتیجه ۶برصفر تمام شد. گل آخر جهانبخش در این بازی تعیین کننده بود و او با همین گل توانست در نهایت با زدن ۲۱ گل آقای گل اردویزه شود! بعد از این فصل درخشان بود که او از آلکمار جدا شد و به برایتون در لیگ برتر انگلستان پیوست.

*** هت‌تریک کاوه مقابل زولته وارگم
پس از یک فصل ناامیدکننده در کلوب بروژ، کاوه رضایی به تیم سابقش شارلروا برگشت. این بازگشت اتفاقات خوبی را برای او رقم زد و کاوه توانست به تدریج به روزهای خوب خودش برگردد. کاوه در بازی مقابل زولته وارگم بهترین نمایش خود را ارائه داد. او در وقت‌های تلف شده نیمه اول گل اول تیمش را زد تا شارلروا برنده به رختکن برود. پاس این گل را علی قلی‌زاده به او داد. در نیمه دوم و در دقایق ۶۹ و ۷۹ کاوه دو گل دیگر زد و شارلروا در نهایت با نتیجه ۴برصفر برنده این بازی شد. گل‌های او در این بازی دیدنی بودند و نام او را یک بار دیگر در فوتبال بلژیک بر سر زبان‌ها انداخت.

*** طارمی در برابر محمدی!
مهدی طارمی در ابتدای فصل گذشته به تیم ریوآوه پرتغال پیوست و در دومین بازی خود برای این تیم هت‌تریک کند. این بازی مقابل تیم آوس که مهرداد محمدی را در اختیار داشت، برگزار شد. طارمی تا دقیقه ۵۲ هر سه گل ریوآوه را زد و در دقیقه ۷۵ پاس گل پنجم تیمش را هم داد. ریوآوه در این بازی ۵بریک پیروز شد. طارمی در بازی بعدی تیمش مقابل اسپورتینگ هم موفق شد سه پنالتی برای تیمش بگیرد و به نوعی یک‌هت تریک متفاوت را ثبت کند.

*** سردار آزمون مقابل اورال
آخرین هت‌تریک ایرانی‌ها در اروپا را سردار آزمون ثبت کرد. او شنبه عصر با پیراهن زنیت مقابل تیم اورال قرار گرفت و روز درخشانی را سپری کرد. در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی زنیت سه گل زد که زننده دو تایش سردار بود. آزمون در دقیقه ۶۱ یک گل دیگر هم زد تا اولین هت تریک خود را در تیم‌های باشگاهی تجربه کند. او پاس گل ششم تیمش را هم داد و همین نمایش درخشان باعث شد تا بعد از این بازی از سایت معتبر هواسکورد نمره کامل ۱۰ را بگیرد. زنیت در این بازی ۷بریک پیروز شد.

کدخبر: ۳۱۵۲۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر