کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۵۴۶
تاریخ خبر:

هشدار گیتس درباره خطری هزاران بار بزرگتر از کرونا

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | نام بیل گیتس به بهانه‌های مختلف به گوش ما خورده است و می‌توان به دلایل متنوعی او را شناخت. برای مثال بیل گیتس از سال‌۱۹۹۵ تا سال‌۲۰۱۷ و به مدت ۱۲سال‌ممتد ثروتمندترین فرد جهان به شمار می‌رفت. در سال‌۲۰۱۷ او این جایگاه را به جف بزوس، مالک و مدیر آمازون واگذار کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین در سال‌۲۰۱۸ نیز ایلان ماسک، مالک مدیر شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس از بیل گیتس پیشی گرفت و بدین ترتیب از سال‌۲۰۱۸ تا‌کنون او در جایگاه سومین ثروتمند جهان با ثروتی بالغ بر ۱۶۳‌میلیارد دلار ایستاده است. شاید به صورت عیان و محرز رقابتی بین این سه نفر برای ثروت‌اندوزی بیشتر و به تسخیر در آوردن جایگاه یکدیگر در میان نباشد اما هر سه نفر آن‌ها از غول‌های تکنولوژی و تجارت‌های نوین و الکترونیکی به حساب می‌آیند و همیشه بر سر اینکه پروژه‌های کدامیک مهمتر و ارزشمندتر است با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیل گیتس تا‌کنون توانسته است حداقل دو بار جهان و مرسومات آن را دگرگون کند و انقلابی در زندگی بشر به راه بیاندازد. بار اول رقابت سخت و نزدیک او و استیو جابز بر سر طراحی و ساخت نرم‌افزاری کارآمد برای کامپیوترهای خانگی منجر به طراحی و ساخت ویندوز توسط گیتس شد و او توانست با این دستاورد بزرگ ابتدا موجب سقوط شرکت اپل و اخراج جابز از سمتش شود و همچنین بتواند کامپیوترهای خانگی را به عنوان عضوی جدید و جدانشدنی وارد زندگی روزمره مردم بکند.

دومین بار گیتس با طراحی، ساخت و معرفی انقلاب بزرگی به نام‌ ایمیل جامعه بشری را تحت تاثیر قرار داد. پیش از ایمیل تمام مکاتبات بشری اعم از رسمی و غیر رسمی به صورت کاغذی و پستی انجام می‌گرفت اما گیتس توانست با این ترفند و دستاورد بزرگ نظام بوروکراسی مرسوم در جهان را دگرگون کند. از طرف دیگر می‌توان شبکه‌های اجتماعی امروز را فرزند ایمیل و ایده ناب گیتس دانست.

در روزهای نخست خروج ویروس منحوس کرونا از ووهان و ورودش به سراسر دنیا و شیوع آن، ویدئویی از بیل گیتس بازنشر شد که یک دهه قبل از همه‌گیری کرونا طی یک سخنرانی به نسبت کوتاه درباره خطر ویروس‌های مسری که در آینده‌ای نزدیک زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهند هشدار می‌داد. برخی به همین دلیل انگشت اتهام را به سمت بیل گیتس گرفتند و او را به طراحی نقشه‌ای برای شیوع ویروس‌های مسری متهم کردند و گفتند او قصد دارد با این کار از محل فروش واکسن‌های این ویروس‌ها بر ثروت خود بیافزاید.

بعضی دیگر پا را فراتر گذاشتند و او را به طراحی میکروچیپ‌هایی متهم کردند که قرار است با واکسن کرونا وارد بدن بشر شود و از بشر رباتی بسازد که کنترلش در دستان گیتس است. اما حقیقت آن است که بیل گیتس دو خطر عمده‌ای که حیات بشر را در هزاره سوم تحت تاثیر خود قرار داده شناسایی کرده است و بنا دارد با پیشقدم شدن در مسیر حل و فصل این دو خطر، نام خود را برای همیشه در تاریخ به عنوان ناجی بشر زنده نگاه دارد.

چهارشنبه بیل گیتس طی یک مصاحبه عنوان کرد ویروس‌هایی از جنس کرونا و با رفتاری مشابه آن تا زمانی که بشر آداب غذایی خود را تغییر ندهد در کمین نشسته‌اند. او درباره طرح خود برای جهانی عاری از ویروس‌های همه‌گیر توضیح داد و گفت کشورهای ثروتمند باید در این راه پیشقدم شوند و در مرحله اول گوشت‌های مصنوعی را جایگزین دام‌ بکنند و دام‌ خیلی زود از چرخه غذایی بشر حذف گردد.

گیتس درباره خطری هزاران بار بزرگتر از کرونا و ویروس‌های مشابه آن هشدار داد که هیچ واکسنی روی آن تاثیری نمی‌گذارد، خطری به نام تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین که بر عکس ویروس‌های مسری که کشندگی آن‌ها تنها چند درصد است احتمال مرگ در این حالت صددرصد است و کسی زنده از این خطر بیرون نمی‌آید. گیتس در ادامه مصاحبه خود گفت بشر با تغییر آداب غذایی خود علاوه بر جلوگیری از هجوم ویروس‌های جدید، جهان را از خطر گرم شدن و مرگ حتمی نجات خواهد داد.

او در پایان با طعنه‌ای به ایلان ماسک گفت من ترجیح می‌دهم به جای تسخیر مریخ و فضا و فرستادن سفینه به آسمان، زمین و بشر را از مرگ نجات دهم و ناجی حیات بشری باشم. او قرار است برنامه خود را در قالب یک کتاب منتشر کند و برای قانع کردن و متحد کردن حاکمان جهان جهت حفاظت و حراست از حیات بشری پیشقدم شود.

کدخبر: ۳۷۴۵۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر