کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۰۷۰
تاریخ خبر:

هشدار درباره رگبار باران، کاهش‌ دما و وزش شدید باد

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از رگبار باران همراه با رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه‌ای و کاهش دما - حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد - طی سه روز آینده در برخی مناطق کشور خبر داده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است: این شرایط جوی فردا (۲۹ شهریور) در استان گیلان و روز یکشنبه (۳۰ شهریور) در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و روز دوشنبه (۳۱ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار روز سه‌شنبه (۱ مهر) رگبار باران همراه با رعد و برق و کاهش دما در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد. از این‌رو در ترددهای جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط شود. کنترل و بازگشایی آبراه‌ها، تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده و احتیاط در تردد از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در ادامه این هشدار به وزش باد شدید - سرعت متوسط ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت - در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی از بعد ازظهر فردا (۲۹ شهریور) اشاره شده است.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آسیب به سازه های موقت، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی و احتمال اختلال درترددهای جاده‌ای وجود دارد. به همین دلیل سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند.

این سازمان در هشدار نارنجی رنگ دیگری از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر - بین ۲ تا ۲.۵ متر - از اواخر وقت فردا (۲۹ شهریور) خبر داده است.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است که احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناورهای سنگین وجود دارد.

ممانعت ازشنا و هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی، محدود کردن فعالیت‌های شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع فراساحل از توصیه‌های این سازمان است.

بر اساس هشدار دیگر از سازمان هواشناسی از اواخر وقت روز یکشنبه (۳۰ شهریور) شمال خلیج فارس و بتدریج بخش‌های مرکزی آن مواج و متلاطم می‌شود. از این‌رو احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد بنابراین از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن ممانعت و فعالیت شیلاتی محدود شود.

کدخبر: ۳۵۰۰۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر