کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۵۶۰
تاریخ خبر:

هشت راز درباره بازار مسکن در شهرک اکباتان

روزنامه هفت صبح | شهرک اکباتان در غرب تهران و منطقه پنج شهرداری پایتخت قرار دارد. این شهرک دارای سه‌فاز و در مجموع ۳۳بلوک است و از لحاظ دسترسی و امکانات رفاهی وضعیت بسیار مطلوبی دارد. شروع ساخت این شهرک به قبل از انقلاب بازمی‌گردد؛ بنابراین در شهرک اکباتان هیچ واحد نوسازی وجود ندارد.

مشاوران املاک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین اسرار بازار مسکن در شهرک اکباتان را افشا کرده‌اند. به‌طور کلی می‌توان گفت همه واحدهای فاز دو دوبلکس هستند اما با وجود متراژ بالاتر، قیمت پایین‌تری دارند و فاز یک هم به علت موقعیت و نقشه بهتر، عام‌پسند بوده و طرفداران بیشتری دارد که به‌ همین‌دلیل قیمت آنها بالاتر است. نکته قابل توجه درباره آگهی‌های مسکن در شهرک اکباتان این است که اکثر فایل‌های موجود به‌صورت معاوضه واحد عرضه شده‌اند.

* یک: به‌طور کلی قیمت مسکن در شهرک اکباتان بین دو تا شش‌میلیارد تومان متغیر است. عواملی چون بلوک، طبقه، پارکینگ، انباری، بازسازی یا عدم بازسازی واحد، موقعیت، دید، تیپ ساختمان و… در قیمت نهایی واحد تاثیرگذار است. واحدها در این شهرک به صورت، سوئیت، یک‌خواب، دوخواب، سه‌خواب و چهارخواب است که عواملی مثل موقعیت، دید، تیپ و… ساختمان قیمت مسکن را تعیین می‌کند.

* دو: سوئیت‌ها در فاز یک و سه شهرک اکباتان قرار دارد و متراژ آن‌ها نیز ۴۳ و ۴۸متری است. قیمت سوئیت‌ها نیز از دومیلیارد و ۳۰۰میلیون تومان شروع شده و به دومیلیارد و ۵۰۰میلیون تومان می‌رسد. همچنین برخی سوئیت‌ها قابلیت اضافه کردن یک اتاق خواب را دارند و برخی نیز قبلا یک اتاق خواب به آن اضافه شده است.

* سه: متراژ واحدهای یک‌خواب در این شهرک غالبا ۶۱، ۶۴ و ۷۴متری است و قیمتشان از دومیلیارد و ۳۰۰میلیون تومان شروع شده و تا سه‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان می‌رسد. داشتن یا نداشتن پارکینگ و انباری نیز در قیمت واحد نقش مهمی دارد و واحدهایی که پارکینگ و انباری دارد، با قیمت بالاتری ارائه می‌شود. واحدهای ۷۴متری در فاز یک شهرک قرار دارد و به علت موقعیت بهتر و متراژ بالاتر قیمت بیشتری دارد و با بهترین شرایط حداکثر سه‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان معامله می‌شود.

* چهار: واحدهای دوخواب نیز در فاز یک و دو قرار دارد. متراژ در فاز یک پایین‌تر است؛ ولی قیمت آن به‌دلیل نقشه بهتر، طرفدار بیشتر و… بالاتر است. واحدهای فاز۲ دوبلکس و از ۱۳۷ تا ۱۴۲متر است. قیمت این واحدها از سه‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان شروع می‌شود. واحدهای دوخواب فاز یک نیز در بلوک A قرار دارد و متراژشان ۷۸ و ۸۶متر است. قیمت این واحدها بین سه‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تا چهارمیلیارد و ۴۰۰میلیون متغیر است. البته درحال حاضر فایل زیادی برای فروش این واحدها وجود ندارد.

* پنج: قیمت آپارتمان‌های سه‌خواب این شهرک از چهارمیلیارد و ۲۰۰میلیون تومان شروع می‌شود و تا پنج‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان می‌رسد. واحدهای فاز۲ دوبلکس و ارزان‌تر از فاز یک و سه است. متراژ در فاز یک و سه از ۱۳۵ تا ۱۴۶متر متغیر است و از چهارمیلیارد و ۴۰۰میلیون تومان تا پنج‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان معامله می‌شود. مساحت واحدهای سه‌خوابه فاز۲ نیز تا ۱۷۰متر است و قیمت آن نیز بین چهارمیلیارد و ۲۰۰میلیون تا پنج‌میلیارد تومان متغیر است.

* شش: کل واحدها در فاز دو دوبلکس است و قیمت آن نیز پایین‌تر از فاز یک و سه است. متراژ واحدهای چهارخوابه در فاز دو، بین ۱۹۰ تا ۲۶۰متر است و قیمت آن‌ها نیز بین پنج‌میلیارد تا پنج‌میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان متغیر است. در فاز یک و سه متراژ واحدها ۱۷۶ و ۱۷۸متر است و از پنج‌میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تا شش میلیارد تومان معامله می‌شود. لازم به ذکر است، در برخی واحدهای دوبلکس چهار اتاق در طبقه بالا قرار دارد و برخی دو اتاق در طبقه پایین است و دو اتاق در طبقه بالا؛ همه این عوامل برای تعیین قیمت مهم است.

* هفت: برخی واحدهای شهرک غرب سند ندارند. اگرچه این موضوع ظاهرا مشکلی برای طرف‌های معامله ایجاد نمی‌کند اما واحدهایی که سند دارند، گران‌تر از واحدهای قراردادی(آن‌هایی که سند ندارند) هستند.

* هشت: بازار رهن و اجاره در شهرک اکباتان هم شرایط خاص خودش را دارد؛ مثلا یک واحد دوخواب با ۵۰میلیون تومان رهن و پنج‌میلیون تومان اجاره موجود است. همچنین یک واحد آپارتمان سه‌خواب با ۵۰۰میلیون تومان برای رهن کامل واگذار می‌شود. برای اجاره یک واحد سه‌خواب دیگر نیز باید ۱۰۰میلیون تومان رهن و ماهی سه‌ونیم میلیون تومان اجاره پرداخت.

همچنین یک واحد آپارتمان سه‌خواب در فاز یک، به ۴۱۰میلیون تومان سرمایه برای رهن کامل نیاز دارد. یک واحد آپارتمان دوخوابه در فاز دو و بلوک ۵، ۳۵۰میلیون تومان جهت رهن کامل واگذار می‌شود. برای رهن کامل یک واحد یک‌خواب همراه با پارکینگ و انباری، باید ۲۶۰میلیون تومان پرداخت کرد.

کدخبر: ۳۴۶۵۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر