کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۷۷۲۹
تاریخ خبر:

هزینه سینما رفتن یک خانواده چهارنفره چقدر است

ایرنا نوشت: روزگاری بود که سینما رفتن برای خانواده‌ها یک تفریح به حساب می‌آمد. شاید بتوان به صراحت گفت که در چند سال گذشته این تفریح قدری لوکس شده و همین هم آمار سینما رفتن خانواده‌ها را محدودتر کرده است.

مثلا در سال ۹۳ قیمت بلیت سینما بین ۳ تا ۶ هزار تومان بود. یعنی کل هزینه یک خانواده ۴ نفره بدون محاسبه هزینه‌های جانبی یا خرید خوراکی، حدود ۲۴ هزار تومان می‌رسد. اما هرچقدر که نرخ تورم بالاتر رفت، هزینه‌های دیگر هم سر به فلک گذاشت. مثلا همین بلیت سینما که ۵ سال بعد و در سال ۹۸ به ارقام ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی رسید.

قیمت بلیت سینما امسال در روزهای عادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و در روزهای نیم‌بها مثل سه‌شنبه‌ها، ۸ تا ۱۰ هزار تومان است. یعنی یک خانواده ۴ نفره در روزهای عادی حدود ۸۰ هزار تومان و روزهای نیم‌بها حدود ۴۰ هزار تومان فقط برای بلیت باید بپردازد.

اگر هزینه‌های رفت و برگشت به سینما را حساب نکنیم، دست کم باید یک هزینه حداقلی برای تنقلات در نظر گرفت. مثلا یک خوراکی حداقلی ۱۰ هزار تومانی یا نوشیدنی، حدود ۲۰ هزار تومان هزینه دارد. این هزینه خوراکی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که خردسال یا فرد کم‌سن و سالی در میان خانواده باشد. یعنی در مجموع بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان فقط هزینه رفتن به سینما خواهد بود.

این هزینه در سال ۹۳ شاید خیلی کمتر بود چون علاوه بر کم بودن قیمت بلیت سینما، قیمت خوراکی یا تنقلات هم کمتر بود. یعنی شاید یک خانواده ۴ نفره تنها حدود ۳۰ هزار تومان برای رفتن به سینما هزینه می‌کردند. یعنی هزینه سینما رفتن یک خانواده ۴ نفره طی ۵ سال، دو برابر شده است.

کدخبر: ۲۸۷۷۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر