کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۵۸۶۰
تاریخ خبر:

هزینه تفریح نوروزی در پنج مقصد توریستی ایران

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌فرقی نمی‌کند نوروز به سفر بروید یا تصمیم بگیرید در شهرخودتان بمانید. در هر حالت تفریح یکی از گزینه‌ها برای پشت‌سر گذاشتن تعطیلات طولانی‌مدت نوروز است. در شهرهای توریستی گزینه‌ها کم نیستند اما تفریحاتی مانند سینما یا موزه در اغلب شهرها پیدا می‌شوند. مثلا با ۴۵ هزار تومان می‌توانید فیلم‌هایی که اکران نوروزی می‌شوند را تماشا کنید یا با پرداخت هزینه‌ای معادل سه تا ۲۰ هزار تومان، بلیت ورودی موزه بخرید.

ورزش‌های آبی اغلب گران‌تر هستند اما مثلا با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید پینت‌بال را امتحان کنید یا گزینه‌های از قبیل اتاق‌ فرار را تجربه کنید. مورد دیگر شهربازی‌ها هستند که ورودی آنها کمتر از ۵۰ هزار تومان است. کارتینگ هم با ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قابل تجربه کردن است. گزینه هیجان‌انگیز بعدی پرواز است که ۶۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان خرج برمی‌دارد. در تهران و کیش هزینه تفریحات بالاتر از شهرهای دیگر توریستی است.

‌تهران؛ از ۲۰ هزار تا ۸۵۰ هزار تومان
شما همیشه فرصت دارید به سینما بروید. خوشبختانه این تفریح در اغلب شهرهای کشور در دسترس است. برای تماشای فیلم در سینماهای درجه اول امسال باید ۴۵ هزار تومان بپردازید و با این پول بلیت بخرید. موزه‌های متنوعی در پایتخت هستند که می‌توانید به آنها هم سری بزنید. مثلا بهای بلیت موزه هنر ایران در خیابان امام خمینی ۲۰ هزار تومان است. موزه ایران باستان که قدیمی‌ترین موزه است، ۱۰ هزار تومان ورودی دارد. ورودی موزه زمان که کلکسیونی از ساعت‌هاست هم با ۱۰ هزار تومان قابل بازدید کردن است.

اگر به دنبال ترشح آدرنالین هستید، در ورزشگاه انقلاب می‌توانید به بگ جامپ وی‌راک بروید که بلیت آن ۵۰ هزار تومان است. بانجی‌جامپینگ در آدرنالین پارک هم ۳۸۰ هزار تومان است و با ۸۵۰ هزار تومان می‌توانید پرواز با پاراگلایدر را در سایت پروازی جنت‌آباد تجربه کنید. حتی اگر میزان کمتری هیجان می‌خواهید اسکای فلایر دریاچه خلیج فارس بلیت ۳۳ هزار تومانی دارد.

اگر بتوانید اندازه یک تیم پینت‌بال آدم جمع کنید، می‌توانید به مجموعه پینت‌بال فارست بروید و با پرداخت نفری ۱۵ هزار تومان ۹۰ دقیقه بازی کنید. لیزر تگ کمی گران‌تر است و برای آن باید بین ۶۰ تا ۷۰هزار تومان پرداخت کنید. یکی دیگر از تفریحات می‌تواند سر زدن به اتاق‌های فرار باشد. اتاق فرار رنج مردگان در مجموعه اسکای ویژن، برای ۶۰ دقیقه ۷۵ هزار تومان ورودی می‌گیرد.

اتاق فرار نفرین در همان مجموعه قبلی هم ۶۰ هزار تومان برای هر نفر است. ۸۰ دقیقه وقت‌گذرانی در اتاق فرار سرایت در مجموعه فاینال اسکیپ ۸۰ هزار تومان تمام می‌شود. تم پارک‌ها هم انتخاب دیگر شما هستند. مثلا تم پارک ژوراسیک را می‌شود با نفری ۴۴ هزار تومان دید و ورودی خانه وارونه دریاچه خلیج‌فارس، ۳۳ هزار تومان است.اگر در مورد بدن انسان کنجکاوید می‌توانید هیومن پارک را با ورودی ۹۳هزار و ۵۰۰ تومان انتخاب کنید.

کیش؛ از ۱۰۸ تا یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان
اگر از اینکه در قعر آب‌های خلیج‌فارس باشید و ماهی‌ها از بغل گوشتان شنا کنند نمی‌ترسید، می‌توانید در کیش سوار کشتی آکواریومی شوید که بلیت آن برای هر نفر ۱۴۰ هزار تومان است. اگر اهل شنا کردن باشید، این جزیره یک پارک آبی به نام اوشن دارد که با ۵۷۲ هزار تومان می‌توانید یک روز خود را در آن بگذرانید. تیوپ سواری روی آب یا همان شاتل کیش را اگر دو نفر هستید می‌توانید انتخاب کنید که بلیت آن ۱۰۸هزار تومان برای هر نفر است.

البته فراموش نکنید که نمی‌توانید این تفریح را با کودکان زیر ۱۰ سال خود داشته باشید. پاراسل یا پرواز در ارتفاع مجاز در بالای سطح دریا نفری ۳۰۵ هزار تومان تمام می‌شود و به‌درد کسانی می‌خورد که اهل هیجان هستند. در این جزیره شما حتی فرصت غواصی را هم خواهید داشت و با ۳۲۷ هزار تومان می‌توانید لباس غواصی قرض بگیرید به ساحل مرجان بروید و ۱۵ دقیقه زیر آب را بگردید. اسکوتر زیردریایی هم گزینه دیگری است که شبیه یک زیردریایی تک نفره طراحی شده و با ۴۳۶ هزار تومان می‌توانید آن را تجربه کنید. چهار ساعت تجربه ماهیگیری در این جزیره هم یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان آب می‌خورد.

در این جزیره جنگ‌های طنز معمولا برگزار می‌شوند که البته از حالا مشخص نیست که در فروردین کدام یک از آنها قابل تماشا هستند. اما بلیت این جنگ‌ها بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. البته جنگ شبانه ایرانیان کیش ورودی ۲۵۰ هزار تومانی دارد. در مورد کنسرت‌های کیش هم اوضاع به همین منوال است. اگر در فروردین هم کنسرت‌ها به قیمت اسفند باشند، بلیت‌ها بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است که نسبت به سالن و محل قرارگیری صندلی که رزرو می‌کنید، قیمت بالا یا پایین می‌رود.

مشهد؛ از ۲۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان
مجموعه ورزشی آزادی مشهد محلی است که طرفداران کارتینگ می‌توانند به آن مراجعه کنند. در این مجموعه شما با نفری ۷۰ هزار تومان می‌توانید با ماشین‌های کارتینگ ماشین سواری را در پیست مخصوص آن امتحان کنید. کارتینگ اتکا هم شرایط مشابهی دارد. این شهر شهربازی هم دارد سرزمین بازی‌ها سربسته‌ است و نیازی نیست که نگرانی بابت سرمای هوا داشته باشید. با یک ورودی ۱۱۰ هزار تومانی می‌توانید از وسایل بازی این مجموعه استفاده کنید.

شهربازی شهر آجری در تقاطع جانباز و فرامرز عباسی ۷۵هزار تومان ورودی دارد. در طرقبه شهربازی جزیره جادویی، ورودی ۶۰ هزار تومانی دارد. پینت‌بال ایریس بدرد کسانی می‌خورد که نفراتشان به اندازه یک تیم کامل می‌رسد و با پرداخت نفری ۲۵ هزار تومان به بازی پینت‌بال بروند. پینت‌بال هخامنش واقع در وکیل‌آباد، ۲۵ هزار تومان ورودی دارد. اگر از جمله افرادی هستید که به کافه می‌روید تا از بازی‌های رومیزی استفاده کنید، کافه بازی نو ۱۵ هزار تومان ورودی دارد که جدای هزینه‌ای است که برای منوی کافه می‌پردازید.

اگر می‌خواهید برای ترسیدن به یک پارک بروید، اکسون پارک در مجتمع اکسون با ورودی ۲۰ هزار تومانی منتظر شماست تا کلبه وحشتش را تجربه کنید. در همین پارک بچه‌ها را می‌توانید برای بازی و سرگرمی ببرید که ورودی آن ۶۰ هزار تومان است. اهل واقعیت مجازی هم که باشید، باز اکسون پارک محل مناسبی است تا تجربه‌اش کنید و ۲۲ هزار تومان برای آن بپردازید.

در مجموعه آزادی که قبلا در مورد کارتینگش گفتیم، می‌توانید دریفت تراک را تجربه کنید که دو نفره بوده و ۱۲۰ هزار تومان برای هر نفر هزینه برمی‌دارد. پارک آبی ایرانیان هم ۲۵هزار تومان بلیتش است. پارک علمی پروفسور بازیما برای اهالی علم و نوجوانان می‌تواند سرگرم‌کننده باشد که هزینه ورود به آن نفری ۳۱ هزار تومان است.

شهرهای شمالی؛ از ۲۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان
اگر در شهرهای شمالی ساکن باشید یا قصد سفر به آنها را داشته باشید، گزینه‌هایی برای تفریح در آنها هم برایتان داریم. دوستداران تماشای آکواریوم و ماهی‌های کمیاب و بزرگ در انزلی می‌توانند با ورودی ۱۱۲ هزار تومانی از این اکواریوم بزرگ دیدن کنند. در رامسر مجموعه فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر از ساعت ۹ صبح تا شش عصر منتظر شماست و ورودی آن برای هر نفر ۵۰ هزار تومان تعیین شده.

در اغلب این شهرها می‌توانید به دیدن فیلم مورد علاقه‌تان در سینما بروید که در سینماهای تقریبا نوساز و استانداردتر بلیت ۲۵ هزار تومان و در سینماهای قدیمی‌تر ۲۰ هزار تومان است. با این حساب در حین مسافرت از اکران نوروزی فیلم‌ها هم عقب نخواهید ماند. بسیاری از دیدنی‌های شمال کشور رایگان هستند. مثلا از دریاچه سقالکسار می‌توانید به رایگان دیدن کنید. اما اگر با تور یک روزه به این محل بروید هزینه آن ۳۵۰ هزار تومان تمام می‌شود.

موزه رشت هم ۱۵ هزار تومان ورودی دارد. ورودی خانه میرزا کوچک خان ۱۰ هزار تومان است. با هشت هزار تومان می‌توانید از پارک جنگلی سراوان دیدن کنید. تله‌کابین رامسر هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد تا از ارتفاع بالا سرسبزی زیرپایتان را تماشا کنید. برای ورود به این تله‌کابین ۴۰ هزار تومان ورودی لازم است.

پینت‌بال را هم در همان مجموعه تله‌کابین با نفری ۲۰ هزار تومان می‌توانید بازی کنید. اسکی روی آب، شاتل دریایی و… از موارد دیگری هستند که درکنار ساحل می‌توانید به سراغ آنها بروید. متاسفانه ما نتوانستیم هزینه این تفریحات را برای نوروز پیدا کنیم. میل کردن هر وعده غذایی در رستوران‌هایی که در شمال کشور غذای سنتی و محلی سرو می کنند از ۷۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر است.

اصفهان؛ از سه هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان
اگر اهل تفریح و بازی در سفر هستید یا در نوروز فرصتی دست داده تا در شهرخودتان وقت بگذرانید، می‌توانید کلوپ‌بازی هفت‌سنگ را انتخاب کنید که ورودی آن برای هر نفر ۱۰ هزار تومان است. در این محل می‌توانید بازی‌های کامپیوتری یا پلی ‌استیشن را امتحان کنید یا بیلیارد بازی کنید. هزینه هر کدام از این تفریحات جداگانه محاسبه می‌شود.

در سیتی‌سنتر که در شهدای مهندسی واقع شده با ۲۵ هزار تومان ورودی می‌توانید پینت بال بازی کنید. در ایستگاه آدرنالین می‌شود به استقبال واقعیت مجازی رفت و بابت آن نفری ۱۵ هزار تومان پرداخت. این ایستگاه در شیخ صدوق واقع است. پرواز با پاراگلایدر تجربه دیگری است که با ۶۰۰ هزار تومان می‌توانید در سایت پرواز این شهر داشته باشید.

البته این در صورتی است که وزن‌تان بین ۴۰ تا ۱۲۰ کیلو باشد. اگر ۸۶هزار تومان بپردازید می‌توانید به همه بازی‌ها در خیابان کاوه اصفهان و مجموعه گردشگری فدک دسترسی داشته باشید. شهربازی و پارک بادی تمدن هم برای کودکان شما محلی جالب خواهد بود. ورودی این شهربازی ۴۰ هزار تومان است. اصفهان پر از موزه است. با سه هزار تومان می‌توانید کاخ چهلستون را ببینید یا با ۲۰ هزار تومان از کلیسای وانک دیدن کنید.

کدخبر: ۴۴۵۸۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر