کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۷۸۶
تاریخ خبر:

هرآنچه باید از پرداخت خسارت ‌بیمه کرونا بدانید

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | آمار ابتلا به کرونا دوباره اوج گرفته و شرایط حتی از روزهای اسفند و فروردین هم خطرناک‌تر شده است. روزانه بیش از سه هزار نفر به این بیماری دچار می‌شوند و حدود ۲۰۰نفر جان خود را از دست می‌دهند. اگر ناچار به خروج از خانه هستید و در طول روز با افراد زیادی ارتباط دارید یا حتی سفر کاری برایتان پیش آمده، احتمالا بهتر باشد پیشنهاد جدید شرکت‌های بیمه را بررسی کنید.

برخی شرکت‌ها کرونا را در دسته بیماری‌های خاص قرار داده‌اند و هزینه‌های آن را در قالب بیمه عمر و زندگی پرداخت می‌کنند، به‌طوری‌که اگر بیمه عمر داشته باشید و پوشش بیماری‌های خاص خریداری کرده باشید، در صورت ابتلا به کرونا می‌توانید روی شرکت بیمه برای جبران هزینه‌ها حساب باز کنید. اگر بیمه عمر ندارید، راهکار دیگری پیش‌روی شماست.

دو شرکت از طرح جدید بیمه کرونا رونمایی کرده‌اند که در ازای دریافت حق بیمه‌ای بین ۲۰ تا ۷۰۰هزار تومان، شما را تحت پوشش قرار می‌دهند. از جمله پوشش‌های بیمه کرونا می‌توان به جبران هزینه‌های بیمارستان، سرمایه فوت و غرامت بازماندن از کار به ازای هر روز بستری اشاره کرد. برای مثال در گران‌ترین طرح بیمه کرونا، هزینه‌های پزشکی تا سقف ۲۰میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌گیرد و در صورت فوت فرد بر اثر حادثه و به هر علتی از جمله بیماری کرونا، شرکت بیمه به بازماندگان ۲۰۰میلیون تومان خسارت می‌پردازد.

بیمه کرونا همچنین شامل غرامت روزانه بازماندن از کار است و در صورت بستری فرد به مدت یک ماه هر روز تا ۳۰۰هزار تومان پرداخت می‌کند. مدت‌زمان اعتبار این بیمه‌نامه‌ها تا یک سال است و شامل انتظار دوهفته‌ای است؛ یعنی از زمان خرید بیمه تا دو هفته تحت پوشش نخواهید بود.

*** جبران هزینه‌های کرونا با بیمه عمر
چند شرکت بیمه، هزینه‌های ناشی از بیماری کرونا را در قالب بیمه عمر و زندگی برعهده می‌گیرند؛ یعنی کسانی که برای خود بیمه عمر خریده‌ و پوشش بیماری‌های خاص را فعال کرده‌اند می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه اضافه، تحت پوشش بیمه کرونا قرار بگیرند. در چنین حالتی، هم هزینه‌های بیمارستانی جبران می‌شود و هم می‌توان روی غرامت ازکارافتادگی حساب باز کرد، طوری که به ازای هر روز بستری شدن می‌توانید از شرکت بیمه خسارت بگیرید.

در کنار این موارد، در صورت فوت بیمار، سرمایه فوت بیمه عمر به خانواده او پرداخت می‌شود. تاکنون چند شرکت بیمه از جمله بیمه ایران، کارآفرین، دانا، ملت، آسیا، کوثر، پارسیان، معلم و خاورمیانه و… مشتریان خود در بیمه عمر و زندگی را تحت پوشش بیمه کرونا قرار داده‌اند. سقف پوشش هزینه‌های بیمارستانی کرونا در هرکدام از این شرکت‌ها متفاوت است. برخی تا سقف ۲۵میلیون تومان و برخی دیگر تا سقف ۵۰میلیون تومان هزینه‌های پزشکی را جبران می‌کنند. این مورد به سقف پوشش بیمه عمر و زندگی شما بستگی دارد. اگر بیمه عمر ندارید، احتمالا بتوانید روی دو شرکتی که بیمه کرونا را ارائه کرده‌اند حساب باز کنید.

*** بیمه کرونا چه پوشش‌هایی دارد؟
شرکت‌های بیمه در طرح جدید خود سه پوشش برای جبران هزینه‌های ناشی از بیماری کرونا در نظر گرفته‌اند. پوشش اصلی مربوط به سرمایه فوت کروناست. شرکت‌ها در این طرح تا سقف ۲۰۰میلیون تومان برای مشتریانشان سرمایه فوت در نظر گرفته‌اند. این مبلغ در صورت فوت فرد بر اثر هر حادثه‌ای از جمله ابتلا به بیماری کرونا به خانواده او پرداخت خواهد شد که تقریبا مشابه سرمایه فوت در بیمه عمر و زندگی است.

پوشش دوم شباهت زیادی به پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان دارد و هزینه‌های بستری بیماران کرونا را جبران می‌کند. شرکت‌های بیمه در طرح‌هایشان این هزینه‌ها را تا سقف ۲۰میلیون تومان جبران می‌کنند. باید توجه داشته باشید که هزینه درمان بیماری کرونا در بیمارستان‌های دولتی رایگان است، ولی اگر بخواهید در بیمارستان‌های خصوصی بستری شوید، احتمالا نیاز به این پوشش بیمه کرونا داشته باشید. این بیمه صرفا هزینه‌های درمان کرونا را جبران می‌کند و نباید برای هزینه‌های دیگر مثل آزمایشگاهی روی بیمه کرونا حساب باز کنید.

پوشش اصلی بیمه کرونا، جبران هزینه‌های بازماندن از کار است. اگر در اثر ابتلا به کرونا بستری شوید یا به قرنطینه خانگی بروید، احتمال از دست دادن شغلتان وجود دارد، چراکه دیگر توانایی حاضر شدن در محل کار را نخواهید داشت و عملا ممکن است درآمدتان به خطر بیفتد. شرکت‌های بیمه در طرح جدیدشان این مورد را هم پوشش داده‌اند، طوری که اگر بیمه کرونا داشته باشید، شرکت بیمه به ازای هر روز بازماندن از کار ناشی از بیماری کرونا و هر حادثه دیگری به شما مستمری پرداخت می‌کند. این مستمری تا یک ماه ادامه خواهد داشت و مبلغ آن تا سقف ۳۰۰هزار تومان در روز خواهد بود. به عبارتی اگر یک ماه نتوانید به محل کارتان بروید، شرکت بیمه درمجموع تا سقف ۹میلیون تومان به شما خسارت بازماندن از کار پرداخت می‌کند.

*** هزینه‌های خرید بیمه کرونا سامان
بیمه کرونا سامان در قالب چهار طرح برنزی، نقره‌ای، طلایی و پلاتین ارائه شده است. همانطور که می‌توان از نام‌گذاری آنها حدس زد، طرح برنزی هزینه کمتری دارد و در طرف مقابل سقف پوشش‌های آن محدودتر است. طرح پلاتین هم بیشترین سقف پوشش‌ها را ارائه کرده، اما هزینه آن بالاتر در نظر گرفته شده است. حتما لازم نیست این طرح‌ها را برای یک سال بخرید، بلکه امکان انتخاب دوره زمانی ۹۰ روزه و ۱۸۰روزه هم وجود دارد.

البته خرید بیمه یک‌ساله به نظر صرفه اقتصادی بیشتری دارد. برای مثال بیمه یک‌ساله پلاتین ۷۰۰هزار تومان؛ یعنی ماهانه ۵۸هزار تومان قیمت دارد، ولی هزینه لازم برای خرید بیمه ۹۰روزه ۲۸۰هزار تومان معادل ماهانه ۹۳هزار تومان است. احتمالا خیلی‌ها به امید اینکه بیماری کرونا در کمتر از یک سال آینده دست از سرمان بردارد، به سراغ طرح‌های کوتاه‌مدت بروند.

ارزان‌ترین طرح بیمه کرونا سامان، برنزی سه‌ماهه است که ۷۳هزار تومان هزینه دارد. شرکت بیمه در طرح برنزی تا سقف پنج میلیون تومان هزینه‌های بستری بیمارستانی کرونا را پوشش می‌دهد. سرمایه فوت در نظر گرفته‌شده برای این طرح ۵۰میلیون تومان است که در صورت فوت بر اثر حادثه به هر علت به خانواده بازمانده پرداخت خواهد شد. طرح برنزی شامل روزانه ۱۰۰هزار تومان غرامت بستری و بازماندن از کار است که تا یک ماه توسط بیمه سامانه پرداخت می‌شود و مجموع آن به سقف سه میلیون تومان می‌رسد.

گران‌ترین طرح بیمه کرونا سامان، پلاتین یک‌ساله است که هزینه خرید آن به ۷۰۲هزار تومان می‌رسد. کسانی که این طرح را خریداری کنند، مشمول سرمایه فوت ۲۰۰میلیون‌تومانی خواهند بود که در صورت فوت بر اثر حادثه و به هر علت از جمله بیماری کرونا توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. بیمه سامان در مدت بستری بیماران کرونا روزانه ۳۰۰هزار تومان غرامت بازماندن از کار پرداخت می‌کند و اگر مدت بستری تا یک ماه طول بکشد، مجموع پرداختی به حدود ۹میلیون تومان خواهد رسید.

*** هزینه‌های خرید بیمه کرونا سرمد
بیمه سرمد یکی دیگر از شرکت‌هایی است که اخیرا بیمه کرونا را به طرح‌هایش اضافه کرده. این بیمه با دو پوشش سرمایه فوت و جبران هزینه‌های درمان ارائه می‌شود و خبری از پوشش بازماندن از کار نیست. بیمه کرونا سرمد ۱۲طرح مختلف دارد که حق بیمه آنها بین ۲۲ تا ۱۶۳هزار تومان متفاوت است. این طرح‌ها تا یک سال شما را تحت پوشش قرار می‌دهند و همراه آنها هدیه اشتراک تلویزیون اینترنتی دریافت خواهید کرد.

ارزان‌ترین طرح بیمه سرمد تنها ۲۱هزار و ۸۰۰تومان هزینه دارد. البته پوشش آن هم پایین است و احتمالا نتواند کل هزینه‌ها را برایتان جبران کند. پوشش هزینه‌های پزشکی در این طرح یک میلیون تومان است و در صورت فوت، ۱۰میلیون تومان به بازماندگان پرداخت می‌شود. اگر فکر می‌کنید این ارقام کارایی چندانی ندارند، می‌توانید به سراغ دیگر طرح‌ها بروید. گران‌ترین طرح بیمه کرونا سرمد ۱۶۳هزار تومان هزینه دارد. در این طرح هزینه‌های پزشکی تا سقف ۱۰میلیون تومان پوشش داده می‌شود و سرمایه فوت ۰میلیون‌تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

کدخبر: ۳۵۲۷۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر