کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۰۸۴
تاریخ خبر:

هدیه سیدحسین حسینی به مدعیان قهرمانی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته سیزدهم لیگ برتر دیروز با برگزاری سه بازی آغاز شد و با پنج بازی، امروز به پایان می‌رسد. مهم‌ترین بازی دیروز تقابل نفت مسجدسلیمان و استقلال بود که با اشتباه عجیب سیدحسین حسینی با تساوی ‌یک- ‌یک تمام شد. ذوب‌آهن هم اولین پیروزی خود را دشت کرد و گل‌گهر بعد از چهار بازی بالاخره رنگ پیروزی را دید. مهم‌ترین بازی امروز هم جدال پرسپولیس با تیم قعرنشین ماشین‌سازی تبریز است.

*** نفت مسجدسلیمان یک-‌ استقلال یک؛ حسینی فرصت‌نشناس!
محمود فکری با تغییراتی عجیب نسبت به بازی‌های قبل تیمش را به مصاف نفت فرستاد که عجیب‌ترین آنها حضور سیدحسین حسینی به جای رشید مظاهری در دروازه بود، آن هم احتمالا فقط برای اینکه حسینی به مدت طولانی از شرایط مسابقه دور نباشد.

اتفاقا همین تغییر مهم‌ترین اتفاق بازی را رقم زد. در شرایطی که بازی دو تیم استقلال و نفت مسجدسلیمان به صورت پایاپای و بدون ایجاد موقعیت جدی روی دروازه‌ها دنبال می‌شد، یک اشتباه باورنکردنی از سوی گلر آبی‌ها شادی گل را به اردوی شاگردان مجتبی حسینی آورد. نیما انتظاری، هافبک میانی نفت مسجدسلیمان که در این فصل عملکرد موفقی در ترکیب این تیم داشته، در شرایطی که قصد داشت توپ را از نقطه کرنر برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کند، با اشتباه عجیب از سوی دروازه‌بان استقلال شرایط گلزنی را برای تیم خود مهیا دید.

ارسال تند و تیز این بازیکن و خروج سیدحسین حسینی و در حالی که تصور می‌شد به راحتی در اختیار گلر آبی‌ها قرار گیرد، با مهار اشتباه شماره یک استقلال مسیر دروازه را طی کرد و با لغزیدن از دستانش به گل اول بازی برای نفت مسجدسلیمان تبدیل شد. البته استقلال در نیمه دوم توسط وریا به گل مساوی دست یافت و در نهایت بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید اما این اشتباه حسینی احتمالا او را تا مدت‌ها نیمکت‌نشین خواهد کرد.

استقلال در این بازی البته بدشانس هم بود. مهدی قایدی در نیمه اول و در دقیقه ۳۶ می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند که ضربه او به تیر دروازه نفت مسجدسلیمان خورد. فرشید اسماعیلی دومین بازیکن استقلال بود که تیر دروازه مانع گلزنی او شد و ضربه سر او در دقیقه ۷۴ جایی در دروازه نفت مسجدسلیمان پیدا نکرد.

بابک مرادی هم که با ورودش به میدان بازیکن کاملا تاثیرگذاری نشان داد، در دقیقه ۸۰ شانسش را برای گلزنی امتحان کرد که ضربه او به تیر دروازه نفت مسجدسلیمان خورد. با این نتیجه احتمال دارد استقلال امروز تا رده سوم جدول سقوط کند.

*** سایپا صفر-‌ گل‌گهر سیرجان یک؛ بازگشت تیم ژنرال
در یکی دیگر از بازی‌های دیروز، سایپا که هفته گذشته استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست داده بود، در خانه مغلوب گل‌گهر سیرجان شد. تک گل گل‌گهر را یونس شاکری در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند و این در حالی بود که پنج دقیقه قبل از این گل مجید علیاری مدافع سایپا با اخراج از بازی تیمش را ۱۰ نفره کرده بود. با این برد، گل‌گهر از روی ریل ناکامی خارج شد و بعد از چهار بازی توانست یک پیروزی را به دست بیاورد. حالا امیر قلعه‌نویی می‌تواند با آرامش خاطر بیشتری تیمش را برای بازی‌های بعد آماده کند.

*** نساجی ۲-‌ ذوب‌آهن ۳، رحمان قبل از ۱۴۰۰ برد!
در جذاب‌ترین بازی دیروز، تیم ذوب‌آهن اصفهان سرانجام موفق شد اولین پیروزی خود در ‌لیگ بیستم را در هفته سیزدهم به دست بیاورد. تیم رحمان که در بازی‌های قبلی از داوری به شدت متضرر شده بود، این بار با گل ثانیه ۱۸ بیدوف که سومین گل زودهنگام تاریخ لیگ برتر هم بود، از میزبانش پیش افتاد. این گل را مهدی نظری خیلی زود در دقیقه چهار پاسخ داد.

در دقیقه ۲۷ عبدالله حسینی دوباره ذوب‌آهن را پیش انداخت و در دقیقه ۵۰ کلانتری دوباره بازی را به تساوی کشاند‌ اما میلاد جهانی در دقیقه ۵۶ گل برتری ذوب‌آهن را زد و در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید. با این نتیجه، جای دو تیم در جدول عوض شد و حالا ذوب‌آهن با امیدواری بیشتری به آینده نگاه خواهد کرد. در طرف مقابل نساجی بیشتر از قبل در بحران فرو رفت.

*** بازی‌های امروز
در اولین بازی امروز، تراکتور میزبان آلومینیوم اراک است. همان تیمی که هفته گذشته اولین شکست فصل را به پرسپولیس تحمیل کرد. کار مسعود شجاعی و شاگردانش که همبازیانش هم هستند، در بازی امروز سخت است. سوژه مهم این بازی اما رسول خطیبی است که سابقه هدایت تراکتور را در کارنامه دارد و به شدت در تبریز محبوب است و برای نشان دادن لیاقت خود در نشستن روی نیمکت سرمربیگری این تیم انگیزه زیادی دارد.

از ساعت ۱۵:۳۰ مس رفسنجان میزبان صنعت‌نفت آبادان خواهد بود. تیم آبادانی که هفته گذشته مغلوب گل دقیقه پایانی سپاهان شد، همچنان مدعی قهرمانی نیم‌فصل است و برای جبران باخت خانگی به سپاهان، انگیزه زیادی دارد. شاگردان سیروس پورموسوی در صورت پیروزی بر مس و البته توقف سپاهان برابر شهرخودرو این شانس را دارند که دوباره به صدر جدول لیگ برتر برسند‌ اما مس هم حریف دست و پا بسته‌ای نیست و همین هفته گذشته پیکان را در تهران ۳بر۲ شکست داده و روند مناسبی را طی می‌کند.

سومین بازی امروز از ساعت ۱۶:۵۵ در ورزشگاه آزادی بین پرسپولیس و ماشین‌سازی برگزار می‌شود. پرسپولیس پس از اولین شکست فصل برای جبران مافات به مصاف تیمی می‌رود که از همین حالا کاندیدای جدی سقوط به لیگ یک است.

به دلیل نتایح ضعیف، تقریبا هفته‌ای نیست که تغییری روی نیمکت یا در سطح مدیریت باشگاه ماشین‌سازی رخ ندهد و به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای حفظ این باشگاه در لیگ برتر وجود ندارد. این بهترین فرصت برای پرسپولیس است که با پیروزی مقابل تیم بحران‌زده ماشین‌سازی، شکست هفته پیش را فراموش کند و به کورس قهرمانی نیم‌فصل برگردد.

از ساعت ۱۷‌ سپاهان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف شهرخودرو می‌رود. تیم محرم نویدکیا روزهای فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌گذارد و هفته گذشته اولین باخت خانگی صنعت‌نفت را رقم زد. آنها حالا مدعی اصلی قهرمانی هم به شمار می‌روند و البته نمایش‌های‌شان هم به اندازه کافی جذاب و تماشاگرپسند هست. با توقف استقلال در بازی دیروز، سپاهان می‌تواند امروز صدرنشین لیگ بیستم شود اگر شهرخودرو را شکست دهد؛ البته تیم مشهدی هم با مهدی رحمتی، اگر چه پرفراز و نشیب ظاهر شده اما ممکن است بتواند یقه سپاهان را در اصفهان بگیرد.

و سرانجام در آخرین بازی امروز، فولاد و پیکان در اهواز مقابل هم قرار می‌گیرند. فولاد هفته گذشته ماشین‌سازی را برد و امروز هم به درخشش پاتوسی، شیمبا و احمدزاده امید بسته است. شاگردان نکونام هنوز به شرایط ایده‌آل خود نرسیده‌اند اما همچنان می‌توانند یکی از مدعیان قهرمانی باشند. در سوی مقابل پیکان پس از شکست غافلگیرکننده هفته قبل مقابل مس رفسنجان، برای جبران به اهواز می‌رود و البته یک تساوی هم می‌تواند برای این تیم نتیجه مناسبی به شمار بیاید.

کدخبر: ۳۷۱۰۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر