کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۸۵۰
تاریخ خبر:

هدف ترامپ از بالا بردن بودجه دفاعی چیست؟

تلاش ترامپ برای دریافت بودجه جدید دفاعی ۷۰۵میلیارد دلاری. پنتاگون همزمان با برنامه‌ریزی برای افزایش بودجه سیستم‌های تسلیحات اتمی از جمله موشک‌های قاره‌پیما و زیردریایی‌ها، به‌عنوان بخشی از بودجه سال مالی ۲۰۲۱، تحقیقات فناوری و نیروی فضایی را نیز تقویت می‌کند. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، بودجه پیشنهادی پنتاگون برای سال مالی ۲۰۲۱ که از اول اکتبر آغاز می‌شود خواستار مبلغی برابر با ۷۰۵/۴میلیارد دلار است؛ بودجه‌ای که شاهد یک کاهش بسیار اندک نسبت به بودجه دفاعی سال مالی جاری به ارزش ۷۱۲/۶ میلیارد دلار است.

براساس گزارش روزنامه بلومبرگ، این بودجه برنامه‌ریزی‌شده شامل انتقال منابع از نیروی هوایی به برخی اولویت‌های جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است؛ از‌ جمله نیروی فضایی که به‌تازگی ایجاد شد. ترامپ همچنین به‌دنبال یک بودجه نظامی برای کمک به ساخت دیوار وعده داده شده در امتداد مرز آمریکا با مکزیک است.

این بودجه پیشنهادی به‌دنبال دریافت یک مبلغ ۱۵/۳میلیارد دلاری برای نیروی فضایی است که ۱۰/۳میلیارد دلار آن صرف تحقیقات، توسعه و آزمایش سیستم‌ها خواهد شد. پنتاگون همچنین می‌خواهد ۲/۴میلیارد دلار را برای خریداری تجهیزات به منظور تقویت نیروی فضایی و ۲/۶میلیون دلار را برای عملیات‌ها و نگهداری تجهیزات هزینه کند.

برنامه دولت ترامپ برای بودجه دفاعی بیانگر تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای مشاهده تخصیص بودجه‌های بیشتر برای سیستم‌های تسلیحاتی و عملیات مرتبط با فضا است. این بودجه دفاعی جدید همچنین خواستار تخصیص مبلغ ۱۰۶/۵میلیارد دلاری برای تحقیق و توسعه در فناوری‌های مهم در حال ظهور است.

این بودجه همچنین به‌دنبال مبلغ ۱۳۶/۸میلیارد دلار برای خریداری سیستم‌های تسلیحاتی مهم و کلیدی است که نسبت به مبلغ اختصاص یافته در بودجه دفاعی کنونی ۶/۸میلیارد دلار کاهش دارد. پنتاگون همچنین میخواهد ۷۹فروند جنگنده اف۳۵ را که نسل بعدی جنگنده‌های ساخته‌شده توسط کمپانی لاکهید مارتین محسوب می‌شوند، خریداری کند.

پنتاگون همچنین به‌دنبال جنگنده بوئینگ جدید اف۱۵ ای‌‌ایکس است. در بودجه دفاعی جدید درخواست خریداری ۱۲فروند از این جنگنده‌ها مطرح شده که نسبت به درخواست مطرح‌شده در سال جاری که برابر با هشت‌فروند است، افزایش دارد. ارتش آمریکا همچنین به‌دنبال به‌روزرسانی زرادخانه تسلیحات اتمی این کشور است و برای این منظور یک بودجه ۱۷/۷میلیارد دلاری درخواست کرده است.

این بودجه همچنین خواستار تخصیص مبلغ ۴/۴میلیارد دلاری برای ساخت یک زیردریایی جدید مجهز به موشک اتمی کلاس کلمبیا است؛ مبلغی که نسبت به بودجه ۲/۱میلیارد دلاری کنونی افزایش قابل توجهی دارد. پنتاگون همچنین خواستار بودجه ۴/۲میلیارد دلاری برای ارتقای سیستم کنترل و فرماندهی اتمی است که ارتباط مطمئنی را میان رئیس‌جمهور و نیروهای اتمی برقرار می‌سازد.

مبلغی که نسبت به بودجه کنونی ۷۰۰میلیون دلار افزایش دارد. این بودجه جدید همچنین خواستار تخصیص مبلغ ۲/۸میلیارد دلاری برای بمب‌افکن رادارگریز بی۲۱ است که نسبت به بودجه کنونی ۱۰۰میلیون دلار کاهش دارد.پنتاگون یک بودجه ۱/۵میلیارد دلاری برای یک موشک بالستیک قاره‌پیمای استراتژیک مستقر در زمین می‌خواهد که قادر است یک کلاهک اتمی را تا فواصل بسیار دور حمل کند. این بودجه پیشنهادی جدید همچنین خواستار تخصیص مبلغ ۵۰۰میلیون دلار برای یک موشک کروز دوربرد و همچنین مبلغ ۱۱۰میلیون دلار برای ادامه ساخت و توسعه یک جنگنده اف۳۵ است که بتواند تسلیحات اتمی حمل کند.(ایسنا)

کدخبر: ۳۰۸۸۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر