کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۴۰۶
تاریخ خبر:

هجوم مسافران به جاده‌ها با اعلام تعطیلی آغاز شد

خبرگزاری‌ها از هجوم مسافران به جاده‌ها همزمان با اعلام تعطیلی شش روزه خبر می‌دهند.

مرکز مدیریت راه های کشور از ترافیک سنگین در جاده های چالوس و هراز و آزادراه های تهران-کرج و تهران-ساوه خبر داد. این در حالی است که ورود به شهرهای قرمز ممنوع است. تا ساعت ۱۴ امروز، ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (رفت و برگشت) حدفاصل کندر تا سرودار و حدفاصل تونل کندوان تا سیاه بیشه گزارش شده است. محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده پلور هم چنین وضعیتی دارد.

در آزادراه تهران - کرج- قزوین حدفاصل پل فردیس تا مهرویلا محدوده گلشهر و در آزادراه تهران - ساوه محدوده احمدآباد مستوفی هم ترافیک سنگین گزارش شده است و در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده‌های گلشهر، مهرشهر و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک ترافیک به‌شکل نیمه‌سنگین جریان دارد.

این در حالی است که به‌گفته پلیس راه، ورود به شهرهای استان‌های شمالی ممنوع بوده و مسافران با جریمه‌های یک میلیونی و ۵۰۰ هزار تومانی مواجه خواهند شد.

سرهنگ نور الله خادم رئیس پلیس راه پایتخت می‌گوید: در سه نقطه اعم از ابتدای آزاد راه تهران_شمال، کیلومتر ۶۵ آزاد راه تهران_قم(گردنه نعلبندان) و جاده قدیم قم گردنه نعلبندان از ساعت ۱۸ روز امروز دوشنبه ۲۸ تیر سال جاری تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه چهارم مرداد ماه از خروج خودروهای پلاک تهران و ورود خودرو با پلاک های شهرستان به پایتخت جلوگیری خواهد شد.

خبرگزاری مهر می‌نویسد موج تقاضا برای خرید بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما هم به‌راه افتاده است. با توجه به تعطیلی شش روزه اخیر از یک سو و نیز منع تردد جاده‌ای با خودروی شخصی، بسیاری از مردم به خرید بلیت قطار و اتوبوس روی آورده‌اند که سبب نایاب شدن بلیت قطار و اتوبوس شده است. همچنین برای مسیر تهران-تبریز نیز حدود ۵۰ سرویس از ترمینال‌های غرب و بیهقی از ساعت ۱۴:۳۰ امروز تا ۲۴ از سوی شرکت‌های مختلف برقرار شده که همه ۵۰ سرویس کاملاً پر شده و هیچ ظرفیتی برای سفر وجود ندارد.

همچنین از حدود ۳۰ سرویس امروز تهران-ارومیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امشب، تنها ۱۱ سرویس جا داشته و همه بلیت‌های ۱۹ سرویس دیگر به فروش رفته است. بلیت اتوبوس همه ۳۱ سرویس سفر مسیر تهران-رشت از پایانه‌های غرب و بیهقی در روز جاری فروخته شده و ظرفیت دیگری وجود ندارد.

برای مسیر تهران-اصفهان نیز امروز ۶۰ سرویس از پایانه‌های بیهقی، جنوب، غرب و پونک ایجاد شده بود که تنها ۷ سرویس آنجا دارد؛ ظرفیت ۵۳ سرویس دیگر به طور کامل پر شده و به فروش رسیده است. برخی شنیده‌ها حاکی است، تعدادی از اتوبوس‌ها پروتکل فروش صندلی‌های خود تا ۵۰ درصد ظرفیت را رعایت نکرده و اقدام به آزادسواری مسافران در ورودی‌های ترمینال‌ها خصوصاً دو ترمینال غرب و جنوب می‌کنند. گفته می‌شود نرخ‌های دریافتی از مسافران اتوبوس‌ها نیز بعضاً تا دو برابر قیمت مصوب و اعلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

کدخبر: ۴۰۳۴۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1561027791

    کرونا۳برصفرشکست خورد

  • porfosor

    جاده چرا نمی بندین .عید بس نبود تابستون بس نبود .والا خسته شدیم .یک خونه به ما ت و تهران بدین ما بریم تهران زندگی کنیم .و این تهرانی ها ببندید به شمال خسته کرد ن مارو .