کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۸۰۲
تاریخ خبر:

هجوم مارهای سمی به ساحل چالوس و نوشهر

تصاویر و فیلم‌های فضای مجازی به تازگی از وجود چندین حلقه مار سمی در نقاطی از سواحل شهر چالوس و نوشهر را نشان می‌دهد که مسوولان ذیربط سیل اخیر را عامل انتقال این موجودات خزنده به این منطقه می‌دانند.

طبق گزارش‌ها این موجودات خزنده و خطرناک در نقاط ساحلی دوجمان ، هچیرود، امامرود ، رادیو دریا در چالوس و پل ماشلک، سیترا و خیرود مشاهده شده است.

سیل خانمان برانداز بامداد جمعه هفتم مردادماه جاری براثر بارندگی رگباری و طغیانی شدن رودخانه ها به ویژه رودخانه چالوس در نقاط بالادست مناطق کوهستانی بخش مرزن آباد چالوس رخ داد.

طبق مشاهدات عینی ، حجم آب و شدت طغیانی شدن رودخانه ها به حدی بود که علاوه بر گل ، لای. تخته سنگ های چند تنی همچنان تعداد زیادی از تنه و شاخ و برگ درختان شکسته با همراه خود به مناطق پایین دست آورد به طوری که این حادثه علاوه بر گل و لای کردن دریای خزر محدوده ساحلی این منطقه را مملو از حجم انبوهی تنه درختان و سایر آورده ها ناشی از سیل کرد.

نماینده هیات نجات غریق غرب مازندران روز دوشنبه افزود: براساس گزارش ناجیان غریق در چالوس و نوشهر و گردشگران شاهد هجوم مارهای سمی در سواحل شهرستان های چالوس و نوشهر بعد از سیل اخیر در بخش مرزن آباد چالوس هستیم. حجت کیمیایی راد ادامه داد: با هوشیاری ناجیان و مسافران تاکنون موردی از مارگزیدگی در این ۲ شهرستان گزارش نشده است. او از مردم خواست برای جلوگیری از خطرات ناشی از مارگزیدگی از شنا کردن در سواحل چالوس و نوشهر و رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس هیات نجات غریق چالوس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که در نقاط مختلف ساحلی این شهرستان از جمله امامرود. هچیرود ، دوجمان و رادیو دریا از سوی عده ای از مردم بومی و مسافران از وجود مارهای سمی گزارش شده است. حمید شهیدی افزود: یک مورد هم مار گزیدگی مشکوک به فردی که تبعه افغان بود در یکی از نقاط ساحلی اطلاع داده شد. وی با اظهار آنکه این مسائل به جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت شهرستان هم گزارش شد، گفت که هم اکنون به خاطر ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سواحل تعطیل است اما به مسافران دریا دوست توصیه می شود طی این مدت از شنا کردن در آب های ساحلی این منطقه دوری کنند.

کدخبر: ۴۷۱۸۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر